شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

نام هشت نفر از جمله رییس سازمان بسیج در فهرست تحریم‌های تازه آمریکا

دولت آمریکا تحریم‌های تازه‌ای را علیه صنایع فلزات ایران و همچنین هشت مقام جمهوری اسلامی اعمال کرد.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (اوفک)، روز جمعه ۲۰ دی، تحریم‌های جدیدی را علیه هشت مقام جمهوری اسلامی که در «ناامن کردن منطقه» نقش داشته‌اند، و همچنین صنایع فولاد، آلومینیوم، مس و آهن که «سالانه میلیاردها دلار» برای ایران درآمد دارد، اعلام کرد.

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران، محمدرضا آشتیانی، جانشین رییس ستاد کل نیروهای مسلح، غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمدرضا نقدی معاون هماهنگی سپاه پاسداران، علی عبداللهی معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح، علی‌اصغر حجازی، معاون اجرایی دفتر رهبر جمهوری اسلامی و محسن قمی معاون امور بین‌الملل دفتر علی خامنه‌ای‎، هشت مقام جمهوری اسلامی ایران هستند که مشمول تحریم‌های جدید آمریکا شده‌اند.

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، در یک کنفرانس خبری مشترک با مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور گفت که این هشت نفر در حملات اخیر ایران علیه پایگاه‌های آمریکا نقش داشته‌اند.

او بار دیگر با بیان این که «ما اطمینان صددرصدی داریم که تحریم‌های اقتصادی علیه ایران نتیجه‌بخش است»، گفت: «آنها [ایران] از درآمد این صنایع برای فعالیت‌های تروریستی خود در تمام منطقه استفاده می‌کنند.»

وزیر خزانه‌داری آمریکا اضافه کرد که این تحریم‌ها تا زمانی که ایران به تامین مالی تروریسم ادامه دهد، برقرار خواهد بود.

پمپئو گفت: «فرمانده بسیج و دبیر شورای امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و شش مقام ارشد دیگر را تحریم می‌کنیم... این افراد در کشتن ۱۵۰۰ ایرانی که برای آزادی اعتراض‌ کردند، دست داشتند.»

او ادامه داد: « تحریم‌های جدید آمریکا قلب دستگاه امنیتی ایران را هدف گرفته است.»

وزیر خارجه آمریکا بار دیگر از کشته شدن قاسم سلیمانی در حمله آمریکا در عراق دفاع کرد و گفت: «می‌دانیم قاسم سلیمانی در حال طراحی حمله به سفارت و پایگاه‌های آمریکا بوده است. اگر سلیمانی را نمی‌کشتیم از تهدید قریب‌الوقوع ایران علیه آمریکا غفلت کرده بودیم.»

دولت آمریکا همچنین  ۱۷ شرکت تولید و استخراج فلزات و شرکت‌های معدن در ایران، شبکه‌ای از سه نهاد مستقر در چین و جمهوری سیشل و همچنین یک کشتی مورد استفاده در فروش و انتقال این فلزات را تحریم کرد. در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است که این کشتی در تهیه فلزات ضروری و قطعات تولیدی برای تولیدکنندگان فلزات در ایران نقش مهمی داشته است. 

پیشتر دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا در واکنش به حملات موشکی سپاه پاسداران، از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران خبر داده بود.

همچنین در حالی که احتمال سقوط هواپیمای اوکراینی بر اثر اصابت موشک ایران افزایش یافته، پمپئو گفت: «فکر می‌کنیم به احتمال خیلی زیاد هواپیمای اوکراین با اصابت موشک منهدم شده ... و وقتی به نتیجه نهایی برسیم اقدام مناسب انجام می‌دهیم.»

وزیر خزانه‌داری آمریکا نیز اعلام کرد که این کشور برای هرکسی که به تحقیق درباره سقوط هواپیمای اوکراین کمک کند معافیت از تحریم صادر می‌کند.

تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More