شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
در جریان حملات هوایی ناشناس

دست‌کم پنج‌ شبه‌نظامی مورد حمایت ایران در سوریه کشته شدند

 

در جریان حملات هوایی ناشناس در استان دیرالزور، در شرق سوریه، دست‌کم پنج تن از شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران کشته شدند.

 دیدبان حقوق بشر سوریه شامگاه چهارشنبه چهارم دی‌ماه در گزارشی نوشت که این حملات برای چندین ساعت در طول شب‌ چهارشنبه ادامه داشته است. 

سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه که در بریتانیا مستقر است، محل این حملات را منطقه بوکامال، در نزدیکی مرزهای سوریه با عراق معرفی کرده است. این منطقه پیشتر نیز شاهد حملات هوایی ناشناس علیه مواضع یا نیروهای مورد حمایت ایران در سوریه بوده است.

بنابر گزارش‌ها، حملات هوایی شامگاه چهارشنبه یک مرکز فرماندهی حزب‌الله و همچنین چندین پایگاه شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در سوریه را هدف قرار داده است. حملات هوایی از این دست عمدتا به اسرائيل نسبت داده می‌شود.

آویو کوخاوی، رییس ستاد کل ارتش اسرائیل، روز چهارشنبه در اظهاراتی گفت که این کشور به ایران اجازه نمی‌دهد تا جای پای خود را در عراق و سوریه باز کند. به گفته این مقام نظامی اسرائيل، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تاکنون موشک‌ها و تجهیزات نظامی پیشرفته‌ای به عراق فرستاده‌اند. به گفته رییس ستاد کل ارتش اسرائیل، احتمال مقابله نظامی با ایران بعید نیست.

شبکه خبری فاکس‌نیوز نیز روز چهارشنبه بیست آذرماه در گزارشی اعلام کرد که حکومت ایران در حال ساخت تونل‌هایی زیرزمینی به‌منظور انبار کردن موشک و سایر تجهیزات سنگین نظامی در مرز سوریه و عراق است.

در گزارش دیگری، روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز، روز چهارشنبه سیزدهم آذرماه، نوشت حکومت ایران از تداوم آشوب‌ها و ناآرامی‌ها در عراق به‌منظور ایجاد یک زرادخانه پنهان موشک‌‌های بالستیک با برد كوتاه در این کشور استفاده كرده است.

بنابر گزارش‌هایی که پیشتر منتشر شده است ایران در حال ساخت یک گذرگاه مرزی میان عراق و سوریه است. هدف از ساخت این گذرگاه انتقال آسان نیرو و سلاح‌ عنوان شده بود. بنابر گزارش‌ها محل ساخت این گذرگاه در نزدیکی همین پایگاه نظامی موسوم به «امام علی» است در استان دیرالزور سوریه است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، پیشتر  به‌طور تلویحی مسئولیت حملات هوایی بهار و تابستان گذشته به نیروهای شیعی وابسته به ایران، را در عراق پذیرفته بود. به گفته نتانیاهو «ایران در هیچ‌ جایی مصون نیست.»

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More