شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

برایان هوک: رژیم ایران سال ۲۰۲۰ تحریم‌های اقتصادی سنگین‌تری را متحمل خواهد شد

برایان هوک، مسئول گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا، با اشاره به تظاهرات اعتراضی همزمان در ایران، عراق و لبنان و اینکه «معترضان هر سه کشور در مخالفت با رژیم ایران شعار دادند»، گفت: «رژیم ایران مانند یک کشور عادی رفتار نکند، در سال ۲۰۲۰ تحریم‌های اقتصادی سنگین‌تری را هم متحمل خواهد شد.»

برایان هوک، در گفت‌وگو با شبکه خبری بلومبرگ، از جمهوری اسلامی به عنوان «رژیمی» نام برد که «صدور ایدئولوژی خود را بر رفاه مردمش مقدم می‌داند» و با اشاره به تظاهرات اعتراضی همزمان در ایران، عراق و لبنان، تاکید کرد: «مردم هر یک از این کشورها از مدل ایران در فساد و خشونت‌های فرقه‌ای و همچنین سختی اقتصادی به ستوه آمده‌اند. این رژیمی است.»

مسئول گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه «رژیم ایران شدیدترین بحران مالی را در چهل سال گذشته تجربه می‌کند»، گفت: «اگر حامیان بر ایران مانند یک کشور عادی رفتار نکنند در سال ۲۰۲۰ تحریم‌های اقتصادی سنگین‌تری را هم متحمل خواهند شد.»

برایان هوک تاکید کرد که اکنون «ایران در رکود اقتصادی است. صادرات نفت رژیم ایران را فرو پاشیده‌ایم و سرمایه‌گذاری‌های خارجی را در آن متوقف کرده‌ایم»، تاکید کرد که «می‌خواهیم هزینه فعالیت‌های رژیم ایران را بالا ببریم.» 

مسئول گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا حملات روز یک‌شنبه هشتم دی ماه ارتش آمریکا علیه مواضع  کتائب حزب‌الله، گروه شبه نظامی تحت حمایت ایران، در نقاطی از عراق و سوریه را «عملیات دفاعی» خواند که به دستور رییس‌جمهوری آمریکا انجام شد.

هوک گفت: «نیروهای آمریکا برای هدف مقابله با داعش در پایگاه‌های نظامی عراق مستقر شده‌اند و طی دو ماه گذشته گروه‌های نیابتی ایران بیش از ۱۲بار به این پایگاه‌ها حمله کرده‌اند.‌»

او یادآوری کرد که در حمله جمعه گذشته این شبه‌نظامیان به یک پایگاه محل استقرار نیروهای آمریکایی در الانبار، یک آمریکایی کشته و چندین آمریکایی و عراقی مجروح شدند.

هوک گفت: «حملات دفاعی آمریکا برای ارسال این پیام به ایران انجام شد که باید این فعالیت‌هایشان را متوقف کنند.»

برایان هوک گفت: «رژیم ایران، آخرین رژیم انقلابی جهان است و چهل سال است که سیاست توسعه‌طلبانه خود را پیش برده است.»

مسئول گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد: «دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، در قبال فعالیت‌های ایران شکیبایی فراوانی نشان داده اما در عین حال تاکید کرده است که خطر علیه جان آمریکایی‌ها را بر نمی‌تابد.» 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More