شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

آشپزخانه بیتا | سالاد گوجه‌فرنگی، ریحان و سس پستو با نان باگت

 

 

 در مرحله اول برای تهیه سس پستو، تمام مواد سس یعنی ریحان، روغن زیتون و تخم‌ کدو را به جز آب لیمو داخل غذاساز یا مخلوط کن می‌ریزیم و اجازه می‌دهیم تا سس کاملا یکدست شود. در‌مرحله بعد آب لیمو را اضافه می‌کنیم و یک بار دیگر هم می‌زنیم. در دستور سس پستو معمولا پنیر پارمژان هم‌ استفاده می‌شود که در این دستور استفاده نخواهیم کرد. در ضمن می‌توانید از تخم کاج یا همان چلغوز هم به جای تخم کتان استفاده کنید و اگر‌ دوست دارید آنها را قبل‌از استفاده تف دهید.

در‌مرحله بعدی گوجه‌فرنگی‌ها، خیار، پیاز و پنیر (که البته استفاده از پنیر انتخابی است) را ریز می‌‌کنیم.  بهتر است دانه‌های وسط گوجه فرنگی را در‌بیاورید که باعث آب انداختن سالاد و خمیر شدن نان‌ها نشود.  بعد از اون سالاد را با کمی روغن زیتون و آب لیمو مخلوط می‌کنیم.  حالا نان‌های باگت را به حلقه‌های یک شکل می‌بریم.  

 روی سطح نان‌ها را کاملا به سس پستو آغشته می‌کنیم و سپس یک قاشق از سالاد را روی نان میریزیم و با یک برگ ریحان تزیین می‌کنیم