شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

کی روش: لیست نهایی بازیکنان را فروردین ماه اعلام خواهم کرد

 

کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه برنامه ما حضور اشکان دژاگه درجام جهانی است، گفت:«لیست ۳۴ نفره نهایی برای جام جهانی را فروردین ماه اعلام خواهیم کرد».

کی روش که برای حضور در کارگاه آموزشی سرمربیان تیم‌های ملی حاضر درجام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در سوچی این کشور به سرمی برد، امروز جمعه، یازدهم اسفند (۲ مارس) در گفتگو با وبسایت رسمی فدراسیون فوتبال روسیه درباره کمپ آماده سازی تیم ملی در جام جهانی افزود:«فرصت داشتیم که دیروز از کمپ باشگاه لوکوموتیو بازدید کنیم که قدم بسیار بزرگ و رو به جلویی به لحاظ لجستیکی برای حضور تیم ملی ایران در شروع آماده‌سازی نهایی پیش از حضور در جام جهانی بود. همه چیز سر جای خودش است و حالا تا زمانی که تیم ملی به اینجا بیاید فقط کارهایی برای پیاده‌سازی و نهایی کردن بعضی موضوعات باقی مانده است».

وی درخصوص زمان اعلام لیست نهایی تیم ملی برای بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ گفت:«براساس درخواست فیفا نیاز داریم که تا ماه می (اردیبهشت) فهرست ۳۴ نفره خود را ارائه کنیم. ما سخت در حال کار روی این موضوع هستیم. استراتژی من این است که قبل از بازی‌های دوستانه درفروردین دپارتمان فنی تیم ملی بتواند فهرست نهایی بازیکنان را اعلام کند. بعد از آن بازنگری خواهیم داشت. یک بررسی مجدد در ماه مارس و یک بررسی دیگر در آوریل خواهیم داشت و آخرین بررسی ما هم روز ۱۴ ماه می خواهد بود».

سرمربی تیم ملی ایران گفت:« ما بیش از دو پنجره برای بازیکنان داریم که داخل فهرست باشند یا خارج. همان‌طور که گفتم هدف من این است که لیست ۳۴ نفره ابتدایی را پیش از دو بازی دوستانه درفروردین نهایی کنم».

کی روش درادامه درباره بازی‌های دوستانه تیم ملی افزود:«همان‌طور که می‌دانید درباره بازی‌های دوستانه فروردین همه چیز سر جای خودش است. ما برای این بازی‌ها تیم‌های عربی شمال آفریقا را انتخاب کردیم. تونس تیمی است که در جام جهانی حضور دارد و دیگر حریف ما از کشورهای عربی شمال آفریقا، تیم الجزایر است که تیمی بسیار قدرتمند با بازیکنان بسیار خوبی محسوب می‌شود. فکر می‌کنم با دو بازی مقابل تونس و الجزایر ما می‌توانیم پیش از بازی با مراکش مطلع شویم که در کجا قرار داریم. این دو بازی، دو تا از بهترین گزینه‌هایی بودند که می‌توانند ما را برای بازی با مراکش آماده کنند».

وی همچنین گفت:«آخرین انتخاب ما نیز دیدار با تیم‌های ترکیه و یونان است که سبک فوتبال لاتین و مدیترانه جنوبی همچون اسپانیا و پرتغال دارند. این بازی‌ها آخرین تحلیل را به ما از شرایط تیم قبل از رویارویی با تیم‌های اسپانیا و پرتغال می‌دهد. در نهایت هم پیش از نخستین دیدارمان در جام جهانی با لیتوانی دیداری تمرینی خواهیم داشت. در همین حال بازی دیگری را برای بازیکنان داخلی‌مان در نظر گرفته‌ایم که در تهران مقابل ازبکستان خواهد بود. این بازی پیش از آخرین اردوی‌مان که روز ۲۰ می در ترکیه برپا خواهد شد، برگزار می‌شود».

کارلوس کی روش درپایان درخصوص وضعیت اشکان دژاگه که با مصدومیت روبرو است، خاطرنشان کرد:«درخصوص اشکان باید بگویم که ما به صورت کامل از وضعیت او آگاه هستیم و با تمام توان از این بازیکن حمایت می‌کنیم. درهمکاری مستقیم با باشگاه او هستیم و تلاش می‌کنیم بهترین کار را برای ریکاوری و آماده‌سازی اشکان به منظور حضور در جام جهانی انجام دهیم. این یکی از اهداف و پروژه‌های ماست».

تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More