شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

کی‌روش: بازی با پرتغال ربطی به وطن‌پرستی و ملی‌گرایی ندارد

 

کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، با بیان اینکه دیدار با پرتغال ربطی به وطن‌پرستی ندارد از عزم ملی پوشان برای پیروزی بر حریف و صعود به مرحله دوم جام جهانی خبر داد.

سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران شامگاه پنجشنبه ۳۱ خرداد در مصاحبه با خبرنگاران داخلی و خارجی درباره برنامه تیم ملی در بازی برابر پرتغال گفت: «اگر سرنوشت ما دست برخی افراد بود آن‌ها نمی‌خواستند ما اینجا باشیم، اما ما خودمان را ثابت کردیم و نشان دادیم که استحقاق حضور در جام جهانی را داریم».

تیم‌های ملی فوتبال ایران و پرتغال در چارچوب گروه دوم مرحله مقدماتی بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، روز دوشنبه ۴ تیر (۲۵ ژوئن) در ورزشگاه شهر سارانسک به مصاف هم می روند. تیم ملی ایران در جدول رده‌بندی این گروه با کسب ۳ امتیاز در رده سوم قرار دارد و پرتغال با ۴ امتیاز در مکان دوم جای گرفته است.

کی‌روش افزود: «زمانی که به مسکو رسیدیم، هیچ کس اعتباری برای ما قائل نبود تا بتوانیم آرزوهای‌مان را تحقق ببخشیم، ولی ما ایستادیم و جنگیدیم و همیشه یک چیز در ذهن داشتیم و آن این بود که هیچ وقت نمی‌خواستیم هدیه‌ای ساده برای تیم‌هایی مثل اسپانیا و پرتغال باشیم و برعکس می‌خواستیم کارمان همیشه سخت باشد».

به گفته او «همیشه تلاش کردیم بهتر باشیم. این که بازیکنان‌مان رشد کنند و بهتر باشند. این رشد برای ما راحت نبود. ما هر کاری انجام می‌دهیم و می‌خواهیم که هر بازی را به عنوان تیم بهتر و بازیکنان بهتر به پایان برسانیم».

کی‌روش در پاسخ به این سوال که چگونه «کریستیانو رونالدو» کاپیتان و فوق ستاره تیم ملی پرتغال را مهار خواهید کرد، گفت: «حتی اگر من بدانم که چطور باید رونالدو را متوقف کنیم، آن را نخواهم گفت. بهترین اتفاق این بود که فرناندو سانتوس، رونالدو را در تیم نمی‌گذاشت، اما این اتفاق نمی‌افتد. این موضوع خنده‌دار می‌بود، ولی بگذارید اینگونه بگویم که در نهایت چیزی که در این گروه بسیار دیدنی خواهد بود این است که کدامیک از تیم‌ها قادر به نشان دادن جانفشانی‌ها و کارهای بزرگ و ایستادن مقابل بازیکنان بزرگ هستند».

او افزود: «البته باید بگویم پرتغال هم تا به حال و اینجا نشان داده تیم بزرگی است حتی بدون کریستیانو رونالدو، همان طور که در جام ملت‌های اروپا سال ۲۰۱۶ این کار را انجام داد و به مقام قهرمانی رسید».

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در ادامه پاسخ به این سوال که آیا مسابقه مقابل پرتغال، رویارویی خیلی خاصی برای شما به شمار می‌آید، تصریح کرد: «اینگونه تصور کنید که بازی ما مقابل پرتغال یا شاید بهتر باشد بگویم دیدار با پرتغال برای ما حکم یک "مچ پوینت» را دارد. این یک فیلم سینمایی است که حتی مارتین اسکورسیزی هم نمی‌توانست فیلمنامه‌ای را این گونه برای من بنویسد. البته که بازی خاصی است، اما این یک مسابقه فوتبال است و ربطی به وطن‌پرستی یا ملی‌گرایی ندارد. این ورزش است و ما حرفه‌ای هستیم و همه بهترین کارمان را برای تیم‌های‌مان انجام می‌دهیم. مطمئنا من سربلند خواهم شد، به خاطر این که در آخر تنها رنگ‌های سبز و قرمز در استادیوم خواهند بود».

ملی‌پوشان فوتبال ایران برای قطعی کردن صعود خود به مرحله یک هشتم نهایی این دوره از جام جهانی به پیروزی مقابل پرتغال احتیاج دارند و در صورت تحقق این امر برای نخستین بار در تاریخ به جمع شانزده تیم برتر دنیا راه خواهند یافت.

 

تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More