شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
رئال مادرید ۰ - بارسلونا ۳

پیروزی بزرگ بارسلونا مقابل رئال مادرید

 

در مرحله برگشت بازیهای حذفی باشگاهای اسپانیا، رئال مادرید در خانه شکست سنگینی را تجربه کرد. رئال که در بازی رفت و در خانه بارسا موفق شده بود با تساوی یک - یک این تیم را متوقف کند در دیدار برگشت تنها به مساوی بدون گل نیاز داشت تا به فینال این دوره از مسابقات برود.

اما شاگردان ارنستو والورده سرمربی بارسا با تفکری کاملا تهاجمی  توانستند با درخشش سوارز و دمبله در استادیوم خانگی رئال( سانتیاگو برنابئو) این تیم را شکست دهند.

آرایش دو تیم:

هر دو تیم با آرایش مشابه ۳-۳-۴ به میدان آمدند. در سیستم هر دو تیم برای رسیدن به گل استفاده از کناره‌ها در دستور کار قرار گرفته بود.

 کناره‌ها تعیین کننده تیم پیروز بودند

سمت چپ :

آلبا و دمبله در تقابل با کارواخال و وازکز

 

در سمت چپ بارسا یوردی آلبا در نقش مدافع و عثمان دمبله در نقش مهاجم کناری از عوامل اصلی پیروزی بارسا بودند.

لوکاس واسکز و دنی کارواخال در نقش مهاجم و مدافع کناری رئال وظیفه داشتند تا آلبا و دمبله را در سمت چپ مهار کنند و راکیتیچ نیز وظیفه مهار مودریچ را برعهده گرفته بود. واسکز در تمامی دقایق بازی وظیفه خود در مهار آلبا را بخوبی انجام داده بود اما در دقیقه ۵۰ و با حرکت عالی دمبله به مرکز زمین واسکز از آلبا غافل شد. زمانی که آلبا در کنار خط صاحب توپ شد به راحتی دمبله  را در فضایی که با حرکت کارواخال در مهار او بوجود آمده بود را صاحب توپ کرد تا دمبله با پاسی دقیق سوارز را در داخل محوطه جریمه صاحب توپ کند تا گل اول بارسا شکل بگیرد. در فوتبال فضا‌سازی مهمترین فاکتور موفقیت است. دمبله در این صحنه به خوبی برای خود فضا‌سازی کرد و در ادامه نیز از این فضا نهایت استفاده را برد.

 

سمت راست

 روبرتو و سمه‌دو  در تقابل با وینیسیوس و رگیلون

 

تمامی نقشه‌های سانتیاگو سولاری سرمربی رئال برای رسیدن به گل از سمت چپ برنامه ریزی شده بود. رگیلون بعنوان مدافع و وینیسیوس در نقش مهاجم که در بیشتر زمانها توسط تونی کروس حمایت می‌شدند سمت راست بارسا را کاملا تحت فشار قرار داده بودند. نلسون سمه‌دو مدافع راست بارسا شب بسیار سختی را تجربه کرد.دربیشتر دقایق بازی وینه سیوس و رگیلون با برتری عددی در سمت چپ سمه دو را تحت فشار می‌گذاشتند و زمانهایی هم که سرجیو روبرتو به کمک سمه دو می‌آمد تونیکروس آزاد می شد و به راحتی و با برتری عددی در این سمت رئال مادرید  توانسته بود بارسا را تحت فشار بگذارد. وینیسیوس بدون تردید بهترین بازیکن رئال در این مسابقه بود و در چندین نوبت توانست به راحتی از سمه‌دو عبور کند و برای خود و هم تیمی‌هایش موقعیت گلزنی فراهم کند.

در حالی که سمت راست بارسا کاملا ضربه پذیر نشان می‌داد اما والورده  به خوبی می‌دانست که در این دیدار نیاز به گل دارد. در زمانی که رئال از سمت چپ بارسا را تحت فشار می‌گذاشت مسی و سوارز در فضای بوجود آمده جایگیری می‌کردند تا به محض اینکه بارسا صاحب توپ شد از فضای خالی در پشت رگیلون رئال  را تحت فشار قرار دهند. .

 

گل دوم و استفاده از کانال

 

دقیقه ۶۹ و حرکت عالی دمبله  که دقیقا به مانند گل اول بود بارسا به گل دوم رسید. دمبله با حرکت قطری و این بار در فضای پشت  رگیلون در سمت راست صاحب توپ شود و با ارسالی دیدنی سوارز را در موقعیت گلزنی قرار دهد. واران مدافع رئال برای جلوگیری از گلزنی سوارز تکل بلندی زد که در نهایت موفق نبود و بارسا با گل به خودی واران به گل دوم رسید.در گل اول حرکت دمبله و دریافت توپ در فضای بین واران و کارواخال  و در گل دوم حرکت او و در یافت توپ در فضای بین راموس و رگیلون نشان از شناخت عالی این بازیکن در استفاده از کانالها است که در فوتبال امروز این فضا در دفاع و حمله اهمیت بسزایی دارد.

در دقیقه ۷۳ و با خطای کاسمیرو بر روی سوارز بارسا صاحب  پنالتی شد تا سوارز با حرکت دیدنی چیپ گل سوم بارسا را به ثمر برساند.

بهترین بازیکن:

به رغم دو بار گلزنی سوارز و نقش مهم او در گل دوم اما بدون تردید بهترین بازیکن زمین  دمبله بود که در دفاع و حمله نقش بسیار پر رنگی در پیروزی بارسا داشت.

بازیکن سابق تیم ملی ایران
تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More