شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

پرسپولیس و آخرین شانس

 

از هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس در شهر دبی مقابل الاهلی عربستان قرار می‌گیرد.

در سالهای گذشته تقابل تیمهای ایرانی وعربستانی مشکل بزرگی برای کنفدراسیون فوتبال آسیا( ای اف سی) شده است. عربستان مخالف حضور تیم هایش در خاک ایران است و به همین دلیل دیدارهای تیمهای باشگاهی در کشورهای بی‌طرف انجام می‌گیرد. در این دیدار پرسپولیس میزبان است و به دلیل حضور ایرانیان پر‌تعداد در شهر دبی استادیوم آل مکتوم این شهر محل برگزاری این دیدار است.

 آرایش پرسپولیس:

 پرسپولیس در لیگ داخلی ایران صدر نشین است اما در لیگ قهرمانان آسیا نتایج خوبی نگرفته است. پرسپولیس در دو دیدار گذشته تنها یک امتیاز کسب کرده و اگر این دیدار را واگذار کند تا حدود زیادی از دور مسابقات حذف می‌شود .

در سیستم ۲-۳-۱-۴ پرسپولیس کمال کامیابی نیا به عنوان تنها هافبک دفاعی در استحکام سیستم دفاعی این تیم نقش پررنگی دارد. کامیابی نیا در آخرین دیدار پرسپولیس مقابل پیکان مصدوم شد و احتمال اینکه در این دیدار غایب باشد خبر خوبی برای این تیم نیست.

احمد نوراللهی تنها گزینه پرسپولیس در این پست است. در سیستم مورد نظر برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس سه هافبک تهاجمی این تیم آزادی عمل زیادی دارند و در جریان بازی همواره در حال جابجایی هستند. مهدی ترابی، سروش رفیعی و بشار رسن سه هافبک هجومی هستند که با تکنیک منحصر بفرد خود می‌توانند هر لحظه دروازه الاهلی را به خطر بیاندازند.سیامک نعمتی دیگر گزینه برانکو در این پست است که نشان داده هر زمان می‌تواند جریان بازی را بنفع پرسپولیس تغییر دهد.

در خط حمله علی علیپور و بودیمیر درک متقابلی از نوع بازی یکدیگر پیدا کرده‌اند. قدرت سرزنی به همراه بازی فیزیکی بودیمیر و فضاسازی موثر او موجب شده تا علیپور به راحتی صاحب توپ شود. علیپور در دیدار های گذشته موقعیتهای زیادی را از دست داده اما قرار گرفتن در موقعیت گلزنی از نکات مثبت علیپور است. اگر علیپور در زدن ضربات پایانی دقت بیشتری کند مطمئنا می‌تواند عامل موفقیت پرسپولیس شود.

در مرکز خط دفاعی جلال حسینی و شجاع خلیل زاد زوجی موفق شده اند که بخوبی مهدی شیری و محمد نادری مدافعین کناری خود را پوشش می دهند. شیری و نادری در کمترین زمان ممکن توانسته‌اند در ترکیب تیمی پرسپولیس جای بگیرند.

در درون دروازه علیرضا بیرانوند پس از بازیهای جام جهانی کاملا به تکامل رسیده و با اعتماد بنفسی دیدنی ضعفهای سیستم دفاعی پرسپولیس را پوشش می دهد.

آرایش الاهلی:

الاهلی و خورخه فوساتی مربی اروگوئه‌ای این تیم با سیستمی مشابه پرسپولیس بازی می‌کنند. در سیستم ۲-۳-۱-۴ این تیم حسین عبدالغنی سلیمانی با ۴۲ سال سن مدافع چپ است. شیری و رسن به‌خوبی می‌توانند از این سمت الاهلی را تحت فشار قرار دهند. بازی‌سازی از سمت راست الاهلی و تعویض جریان بازی به سمت چپ می‌تواند الاهلی را غافلگیر کند.

در خط حمله عمر السوما ملی پوش سوریه‌ای بهترین بازیکن این تیم است. سوما در سرزنی و زدن ضربات آخر تخصص دارد. در میانه میدان پائولو دیاز شیلیایی قلب تپنده این تیم است که با قدرت جنگندگی و بازیسازی خود نقش مهمی در ترکیب الاهلی ایفا می‌کند.

 نتیجه گیری:

پرسپولیس بدون تردید شرایط بهتری نسبت به الاهلی دارد. سیستم دفاعی پرسپولیس نکته مثبت این تیم است. بازیکنان پرسپولیس در دفاع انفرادی، گروهی و تیمی عالی عمل می‌کنند. اگر پرسپولیس بتواند دروازه اش را بسته نگه دارد بازیکنانی همچون علیپور، ترابی، رفیعی و سیامک نعمتی توان بازکردن دروازه الاهلی را دارند.

 

 

 

 

 

 

 

بازیکن سابق تیم ملی ایران
تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More