شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

هشدار خادم درمورد پی‌گیری نشدن موضوع رویارویی با ورزشکاران اسراییلی

 

رسول خادم، رییس فدراسیون کشتی ایران، درمورد پی‌گیری نشدن موضوع رویارویی کشتی‌گیران ایران با حریفان اسراییلی ازسوی مسؤولان کشور و پیامد‌های خطرناک ادامه رویکرد فعلی نسبت‌به این موضوع برای ورزش ایران، هشدارداد.

در اسفندماه سال گذشته، برخی‌از کشتی‌گیران عنوان‌دار ایرانی، با ارسال نامه‌ای به آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، از او درخواست کردند که با ورود به موضوع رویایی ورزشکاران ایران با حریفان اسراییلی، در این باره تصمیم‌گیری و از تعلیق کشتی و ورزش کشور جلوگیری کند.

رییس فدراسیون کشتی ایران، روز دوشنبه بیست‌و‌هشتم خردادماه، در گفت‌وگو با بخش ورزشی «رادیو تهران»، با اشاره به این نامه، گفت که دفتر رهبر جمهوری اسلامی ایران، اسفندماه سال گذشته، در پاسخ به این نامه، خواستار پی‌گیری محرومیت احتمالی ایران و وضعیت کشتی‌گیران کشور در مواجهه با رقبای اسراییلی، ازسوی مسؤولان ذی‌ربط شده بود  که این موضوع با سکوت این مسؤولان همراه بوده است.

خادم در این گفت‌وگو، از گله‌مندی قهرمانان ملی خبر داد که چرا به‌رغم صدور دستور پی‌گیری، هیچ اقدامی ازسوی مسئولان صورت نگرفته است.

رییس فدراسیون کشتی ایران گفت:«قهرمانان می‌گویند در این مدت چیزی جز سکوت ندیدند و حالا که چندین مصاف جهانی در رده‌های نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان پیش روی ما قرار دارد، مشخص نیست کشتی به چه سرنوشتی گرفتار شود. مطمئن باشید این سکوت سه‌ماهه با تاوان سنگینی برای ورزش ملی ایران همراه خواهد بود».

رسول خادم ضمن هشدار به مسؤولان کشور درخصوص پی‌گیری نکردن موضوع رقابت ورزشکاران ایرانی و اسراییلی گفت:«ممکن است فعالیت کشتی با سکوت مسؤولان و برای یک یا دو سال معلق شود و حتی قهرمانان بزرگ ما با محرومیت سنگین، مجبور به خداحافظی از عرصه قهرمانی شوند. مطمئناً این موضوع برای مردم و اهالی کشتی و قهرمانان قابل قبول نیست و اگر این اتفاق رخ دهد، این جماعت، مسؤولان و سکوت آن‌ها را مقصر اصلی می‌دانند. در‌واقع، مسؤولان می‌توانستند در این سه‌ماه، به‌جای سکوت، با حمایت و دیپلماسی ویژه و لازم مسأله را پی‌گیری و حل کنند که متأسفانه این کار را انجام ندادند».

سال گذشته در رقابت‌های کشتی آزاد امید‌های جهان در لهستان، علیرضا کریمی، کشتی‌گیر تیم ایران، مقابل حریف روسی خود به‌عمد شکست خورد تا در دور بعد، در مقابل کشتی‌گیر اسراییلی قرار نگیرد. پس از این اتفاق بود که کمیته بین‌المللی المپیک به اتحادیه جهانی کشتی دستور داد با ورود به این موضوع، با خاطیان آن برخورد جدی کند. مسؤولان اتحادیه جهانی کشتی نیز علیرضا کریمی و مربی او را به‌ترتیب به مدت یک و دوسال، از حضور در میادین کشتی محروم کرد و همچنین به فدراسیون کشتی ایران هشدار داد درصورتی‌که یک‌بار دیگر کشتی‌گیری از ایران از رویارویی با حریفی از اسراییل خودداری کند، عضویت این فدراسیون در اتحادیه جهانی کشتی را به حالت تعلیق درخواهد آورد.

 

تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More