شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

هشتمین قهرمانی پاری‌سن‌ژرمن و حالا؟

 

پاری‌سن‌ژرمن سرانجام در هفته سی و سوم موفق شد قهرمان لیگ فرانسه شود؛ عنوانی که از شروع فصل مشخص بود به این باشگاه ثروتمند می‌رسد. از سال ۲۰۱۱ که قطری‌ها مالکیت باشگاه پاریسی را به عهده گرفتند، این ششمین قهرمانی آنها در لیگ فرانسه است.

سال ۲۰۱۲ مون‌پلیه اولین قهرمانی با مالکیت جدید را به تاخیر انداخت و سال ۲۰۱۷ موناکو نوار قهرمانی‌های متوالی‌شان را پاره کرد، با این حال فوتبال فرانسه در سال‌های اخیر تحت سیطره آبی‌پوشان بوده.

پاری‌سن‌ژرمن که فاصله زیادی با رقبایش دارد از سه هفته قبل می‌توانست این قهرمانی را قطعی کند، ولی تساوی مقابل استراسبورگ با فرصت‌سوزی تاریخی چوپوموتینگ، شکست سنگین مقابل لیل و ناکامی در زمین نانت این قهرمانی را به تاخیر انداخت.

پاریس یکشنبه شب با هتریک امباپه موناکو را سه بر یک شکست داد و جشن قهرمانی گرفت. البته ساعتی قبل از این بازی تساوی لیل، تیم دوم جدول مقابل تولوز این قهرمانی را قطعی کرده بود.

پاری‌سن‌ژرمن با این قهرمانی به رده سوم پرافتخارترین باشگاه‌های لیگ فرانسه رسید و در کنار نانت و موناکو قرار گرفت. سنت‌اتین با ۱۰ قهرمانی پرافتخارترین تیم است و مارسی با ۹ عنوان در رده بعدی قرار دارد. پاری‌سن‌ژرمن با پشتوانه مالی بالا و تیم پرستاره‌ای که در اختیار دارد، بعید است به این زودی از دور کنار برود و احتمالا خیلی زود جایگاه سنت‌اتین در این رده‌بندی را تصاحب خواهد کرد. در ترکیب پاریس تنها تیاگو سیلوا، مارکو وراتی و آدرین رابیو در این شش قهرمانی سهیم بوده‌اند.

این اولین فصل حضور توماس توخل در پاری‌سن‌ژرمن است و قهرمانی لیگ فرانسه حداقل انتظاری بود که در شروع فصل از این مربی وجود داشت. پس از ناکامی‌های متوالی پاریس در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان (شکست تاریخی ۶-۱ مقابل بارسا در نوکمپ یکی از بازگشت‌های کلاسیک این مسابقات است)، هواداران توقع داشتند که تیم با سرمربی آلمانی حداقل بتواند به قله نزدیک‌تر شود، ولی او هم مثل اونای امری پای مرحله یک چهارم متوقف شد و بازی برگشت در خانه را به تیم متوسط منچستریونایتد باخت. این ناکامی شوک بزرگی به تیم بود و روی عملکرد کل فصل سایه می‌اندازد، با این حال باشگاه اعتمادش به توخل را از دست نداده و مصمم است فصل آینده دوباره برای قهرمانی اروپا تلاش کند.

پاری‌سن‌ژرمن برای این موفقیت بیش از همه روی پدیده جدید فوتبال جهان، امباپه حساب می‌کند که در حاشیه جشن قهرمانی یکشنبه شب روی وفاداری‌اش به پروژه باشگاه تاکید کرد. او همراه نیمار و کاوانی، خط حمله ترسناکی ساخته‌اند و  دو ستاره اهل آمریکای جنوبی که مقابل منچستریونایتد غایب بودند هم به احتمال بسیار زیاد در تیم می‌مانند.

با این قهرمانی فصل برای پاری‌سن‌ژرمن تمام نشده و آنها شنبه هفته آینده در فینال جام حذفی با رن بازی دارند. آنها همچنین امیدوارند چند رکورد را جابه‌جا کنند، از جمله رکورد بیشترین امتیاز که در سال ۲۰۱۶ با ۹۶ امتیاز توسط همین تیم شکسته شد. پاریس ۸۴ امتیازی است و برای عبور از این رکورد باید از پنج بازی باقی‌مانده حداقل ۱۳ امتیاز بگیرد.

 

روزنامه نگار
تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More