شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

هاشمی مقدم: علیرضا جهانبخش مایه افتخار فوتبال ایران است

 

امیر هاشمی مقدم، کارشناس فوتبال و مدیربرنامه‌های علیرضا جهانبخش با بیان اینکه درخشش این بازیکن در تیم آزد آلکمار نتیجه زحمات شبانه روزی او است، گفت:«عمکلرد درخشان جهانبخش باعث شده ایرانیان به داشتن چنین فوتبالیستی افتخار کنند.»

علیرضا جهانبخش، ملی پوش ایرانی تیم آزد آلکمار دررقابت‌های این فصل فوتبال باشگاه‌های هلند – اردیویسه عمکلردی درخشان داشته، به طوریکه در حال حاضر با زدن ۱۸ گل، درصدرجدول گلزنان این مسابقات قراردارد و با ارائه نمایشی بی نظیر سبب شده آلکمار در رده سوم جدول رده بندی لیگ هلند قرارداشته باشد.

اوج هنرنمایی وینگر ایرانی آلکمار دربازی چهارشنبه شب این تیم مقابل ویسته آرنهایم بود که در این مسابقه جهانبخش ضمن زدن سه گل زیبا و دیدنی برای نخستین بار در عمر بازیگری خود سعی کرد تا تشویق بی امان هواداران آزد را به همراه داشته باشد. دراین حال رسانه‌های هلندی در چند وقت اخیر خبر از جدایی قریب الوقوع جهانبخش از آلکمار می دهند.

به همین منظور و برای آگاهی بیشتر از این موضوع و آخرین وضع علیرضا جهانبخش، بخش ورزشی وبسایت ایران اینترنشنال، امروز جمعه، سی و یکم فروردین (۲۰ آوریل) گفتگویی اختصاصی با امیر هاشمی مقدم، بازیکن اسبق تیم‌های استقلال تهران و ملی ایران و مدیربرنامه‌های این بازیکن که ساکن نایمخین هلند است، داشت.

هاشمی مقدم درابتدای این گفتگو با بیان اینکه جهانبخش یک بازیکن حرفه ای به تمام معنا است، اظهارداشت:«این بازیکن نزدیک به پنج سال است که درفوتبال هلند حضور دارد و برای رسیدن به موفقیت هر روز تلاش خود را بیشتر می کند و به واقع دارای یک زندگی حرفه ای است و همین موضوع به موفقیتش کمک زیادی کرده است».

وی افزود:« جهانبخش اصول حرفه‌ای را در فوتبال هلند به خوبی آموخته است و روز به روز شاهد موفقیت‌های او هستیم. این بازیکن شخصیتی منحصر به فرد دارد و به جز مسائل فوتبالی دارای کاریزما و روابط عمومی قوی است به طوریکه در قلب هواداران آلکمار جای گرفته و یکی از محبوب‌ترین بازیکنان این تیم است».

مدیربرنامه‌های جهانبخش درادامه درخصوص احتمال جدایی او از آلکمار درپایان رقابت‌های این فصل گفت:«بسیار واضح است که این بازیکن از باشگاه‌های بزرگ هلندی و غیرهلندی برای بازی پیشنهاد داشته باشد زیرا او بهترین بازی‌ها را برای آلکمار دراین فصل انجام داده و با ۱۸ گل آقای گل لیگ هلند است و به واقع باید گفت که این لیگ دیگر برای جهانبخش کوچک شده است و باید به لیگ‌های بزرگتر فکر کند».

وی تصریح کرد:«چندین پیشنهاد از تیم‌های معتبر به دست ما رسیده است و درحال مذاکره هستیم تا در نهایت بهترین انتخاب را برای جهانبخش داشته باشیم. من شک ندارم که او در آینده ای نزدیک در بهترین باشگا‌ه‌های اروپایی بازی خواهد کرد چون این بازیکن شایسته رسیدن به این افتخار است».

هاشمی مقدم که علاوه بر جهانبخش مدیربرنامه مرتضی پورعلی گنجی و میلاد محمدی، دوبازیکن تیم ملی فوتبال ایران را هم برعهده دارد درباره آینده آن‌ها اظهارداشت:«پورعلی گنجی و محمدی دو تن از بهترین بازیکنان تیم ملی ایران هستند ودر فصل جاری در تیم‌های «السد»، قطر و «اخمت گروزنی»، روسیه بازی‌های بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشتند و در حال حاضر نیز در اوج آمادگی قراردارند. برنامه ما این است که هر دو این بازیکنان فوتبال خود را در اروپا ادامه دهند زیرا اگر آن‌ها این مسیر را طی کنند برای سایر بازیکنان داخل ایران هم انگیزه‌ای می‌شود تا تلاش خود را برای حضور درلیگ‌های معتبر اروپایی مضاعف کنند.»

وی ادامه داد:«چندین پیشنهاد برای این به دست من رسیده، اما ما همه آن‌ها را به پایان فصل جاری و بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه موکول کردیم تا با تفکر بیشتر بهترین تصمیم را برای پورعلی گنجی و محمدی بگیریم.»

این کارشناس فوتبال ساکن نایمخین هلند همچنین درباره انتخاب حمید استیلی به عنوان مدیر تیم امید ایران گفت:«تیم امید هر کشور پایه‌ای است برای ورود بازیکنان به تیم ملی بزرگسالان. به طور مثال، دوازده بازیکن از تیم المپیک آلمان به تیم بزرگسالان این کشور راه یافتند و همین موضوع مقدمه ای شد برای قهرمانی این تیم در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل. یا نیمار، فوق ستاره فوتبال برزیل که با ارائه بازی‌های درخشان در تیم سانتوس و االمپیک برزیل راهی بارسلونا شد و در فوتبال اروپا رشد کرد.»

او ادامه داد: « من با حمید استیلی همبازی بودم و او را  به طور کامل می‌شناسم، اما نمی دانم که دلیل انتخاب او به عنوان مدیر تیم امید ایران چیست و این سئوالی است که باید از مسئوولان فدراسیون فوتبال پرسید. به نظر من کسی باید مدیر تیم امید شود که ارتباطات خوبی با بخش‌های مختلف داشته باشد و با فوتبال روز دنیا آشنا باشد. من بازهم تاکید می کنم که سرمربی آینده تیم المپیک ایران باید فردی باشد که دانش روز فوتبال را با خود به همراه داشته باشد و بتواند با این رده سنی ارتباط برقرار کند. مهم نیست که این فرد ایرانی باشد یا خارجی، مهم کیفیت کار این مربی است که باید مد نظر مدیران فدراسیون فوتبال ایران باشد».

وی در ادامه از محمد خاکپور، سرمربی سابق تیم امید ایران به دلیل کاراصولی دراین تیم و تلاش مستمر به نیکی یاد کرد و گفت:«خاکپور در زمان حضور در تیم امید تمام  تلاش خود را برای موفقیت این تیم و صعود به المپیک ۲۰۱۶ ریو برزیل به کار بست، اما این تیم در نهایت به المپیک صعود نکرد. من خودم از نزدیک ۱۰ روز با این تیم در اردوی تدارکاتی در هلند بودم و کار کادر فنی را زیر نظر داشتم، آن‌ها ساعت‌ها کار می کردند تا تیم موفق شود، اما برای موفقیت یک تیم تنها تلاش و کار سرمربی کفایت نمی کند و باید مسئولان فدراسیون فوتبال بستر لازم را برای این کار فراهم کنند. امیدوارم این بار کاری اصولی برای راه یابی تیم امید به بازی‌های المپیک صورت گیرد تا این تیم بعد از ۴۴ سال غیبت به مهمترین رویداد ورزشی دنیا صعود کند.»

هاشمی مقدم درپایان اظهارداشت:«من نیز یکی از کاندیداهای سرمربیگری تیم امید بودم و مدیران فدراسیون فوتبال از من برای این کار برنامه خواستند و من هم برنامه خود را برای آن‌ها فرستادم، اما دیگر تماسی از جانب فدراسیون فوتبال دراین خصوص با بنده گرفته نشد.»

تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More