شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

هاشمی طبا: هیات اجرایی به روح المپیک خیانت می کند

 

مصطفی هاشمی طبا، رئیس اسبق کمیته ملی المپیک از انتخاب سید رضا صالحی امیری به عنوان خبره ورزشی در کمیته ملی المپیک به شدت انتقاد کرد.

در انتخابات هیات اجرایی کمیته ملی المپیک برای مشخص شدن خبره های ورزشی در انتخابات ریاست آینده این کمیته، سید رضا صالحی امیری، سرپرست وزارت ورزش و جوانان در دولت یازدهم و قائم مقام فعلی شهردار تهران به عنوان خبره ورزشی انتخاب شد که این موضوع با انتقادات شدید اهالی ورزش و مدیران سابق کمیته ملی المپیک مواجه شد. از صالحی امیری که یکی از حلقه های نزدیک به حسن روحانی است به عنوان اصلی ترین گزینه ریاست آینده کمیته ملی المپیک نام برده می شود.

مصطفی هاشمی‌طبا درباره این انتخاب به خبرگزاری ایسنا گفت: در دوره قبل انتخابات، آیین‌نامه‌ای وجود داشت که دفتر حقوقی رئیس جمهور آن را باطل اعلام کرد. با این حال وزیر پیشین ورزش، آیین‌نامه را در داخل کشوی میزش گذاشت و انتخابات را همان طور که می‌خواستند برگزار کردند.

وی با انتقاد از انتخاب سید رضا صالحی امیری به عنوان خبره ورزشی اظهارداشت: من می‌خواهم بدانم بهرام افشارزاده و نصرالله سجادی که سال‌ها در مسائل مربوط به المپیک کار کرده‌اند خبره ورزشی نبوده‌اند؟ خود من چطور؟ من سه دوره رئیس کمیته ملی المپیک و عضو کمیته بین المللی المپیک بوده‌ام و خداوند فرصتی داد تا خدماتی را انجام دهم، اما از آن طرف فردی که اصلا در ورزش نبوده و نمی‌داند المپیک چه چیزی هست به عنوان خبره ورزشی انتخاب شده است.

رئیس اسبق کمیته ملی المپیک تصریح کرد: کسی که شغل تمام وقت دارد چطور می‌خواهد به عنوان رئیس کمیته ملی المپیک انتخاب شود. حتی یک خانم که در کمیته ملی المپیک کار می‌کرد به عنوان خبره ورزشی انتخاب شده بود. واقعا خنده‌دار است و هیات اجرایی به روح المپیک خیانت می‌کند و در این مورد هیچ صداقتی از خود نشان نداده است. ظاهرا با دستوراتی که از جاهایی داده شده، دارند به این شکل عمل می‌کنند.

هاشمی طبا درباره اینکه انتخابات آینده ریاست کمیته ملی المپیک را چطور ارزیابی می کنید، تاکید کرد:‌ من را که راه نمی‌دهند بنابراین به من ربطی ندارد و صلاح مملکت خویش خسروان دانند.

وی درپایان درباره عملکرد کمیته ملی المپیک درطول چهار سال گذشته اظهارداشت: نمی‌خواهم دراین مورد زیاد صحبت کنم چون تعابیر مختلفی می‌شود.

 

تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More