شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

هاشمی، دومین طلایی وزنه برداری ایران در آمریکا

 

علی هاشمی وزنه‌بردار دسته 105 کیلوگرم ایران توانست به مدال طلای یکضرب و مجموع جهان دست پیدا کند.

رقابت گروه (A) دسته 105 کیلوگرم مسابقات وزنه برداری قهرمانی بزرگسالان جهان در آناهیم آمریکا، از ساعت 5 صبح روز سه شنبه 14 آذرماه با حضور علی هاشمی و علیرضا سلیمانی آغاز شد.

در این وزن به غیر از دو نماینده ایران، 11 شرکت کننده از کشورهای آمریکا(2)، کره جنوبی(2)، لتونی، ژاپن، بلغارستان، اتریش، لهستان، ازبکستان و عراق حاضر بودند.

علیرضا سلیمانی ملی پوش 105 کیلویی، نخستین وزنه بردار ایران بود که روی تخته رفت و وزنه 177 کیلوگرمی را بالای سر برد. وی در دومین و سومین حرکت وزنه‌های 183 و 184 کیلوگرم را نتوانست مهار کند تا در جایگاه نهم بایستاد.

علی هاشمی برای نخستین مرتبه در حرکت یکضرب وزنه 178 کیلوگرم را انتخاب کرد و او نیز به راحتی این وزنه را مهار کرد. در دومین حرکت خود وزنه 183 کیلوگرم را به نام خود ثبت کرد و با ناکامی افرموف ازبکستانی به مدال طلا دست یافت.

ایوان افرموف از ازبکستان با 182 کیلوگرم نیز روز خیلی بدی را داشت و به مدال نقره دست یافت. والدس از اکوادور در گروه (B) دسته 105 کیلوگرم، با وزنه 181 کیلویی در جایگاه سوم و مدال برنز رسید و پس از وی آرتور پلسنیکس از لتونی و یاسئوجیگ از کره جنوبی با مهار وزنه 180 کیلوگرم در رده های چهارم و پنجم قرار گرفتند.مارکوس ولاسکو از اسپانیا شرکت کننده گروه (B) با مهار وزنه 180 کیلویی در جایگاه ششم ایستاد. همچنین سلیمانی در یکضرب نهم شد.

هاشمی برای نخستین حرکت دوضرب وزنه 215 کیلویی را درخواست کرد که موفق هم شد. وی در دومین حرکت در مهار وزنه 221 کیلویی ناکام ماند، اما در سومین تلاش این وزنه را ثبت کرد تا به مدال برنز دوضرب برسد. هاشمی با 404 کیلوگرم به مدال طلای مجموع نیز دست یافت.

بدین ترتیب تیم ایران بعد از مدال‌هایی که بامداد دیروز نصیبش شد و توسط سهراب مرادی به 3 مدال طلا دست پیدا کرد؛ امروز هم در دسته 105 کیلوگرم مدال طلای یکضرب و مجموع و برنز دوضرب را از آن خود کرد.

 

تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More