شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ملی‌پوش پیشین کشتی ایران در گفت‌وگو با ایران اینترنشنال: مشکل اصلی سیاسی‌کاری مقامات در ورزش است  

محمود محمدی، عضو پیشین تیم ملی کشتی آزاد و کارشناس ورزشی در گفت‌وگو با ایران‌اینترنشنال گفت:«اتحادیه جهانی اتفاقات اخیر کشتی ایران و استعفای رسول خادم را زیر نظر دارد و ادامه این نابسامانی، آسیب زیادی به ورزش اول ایران وارد می‌کند».

اتحادیه جهانی کشتی روز سه‌شنبه بیست ودوم اسفندماه، به دلیل نامشخص بودن وضعیت مدیریتی فدراسیون کشتی ایران، میزبانی رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی را از ایران پس گرفت.

محمدی، روز پنجشنبه، بیست و چهارم اسفند درباره تصمیم اتحادیه جهانی کشتی در گرفتن میزبانی جام جهانی کشتی فرنگی گفت:«اتحادیه جهانی اتفاقات رخ داده در فدراسیون کشتی را به طور ویژه رصد می‌کند و از نبود رسول خادم در فدراسیون کشتی به خوبی آگاه است چون حواشی این روزهای کشتی ایران در فضای مجازی قابل دسترسی است و آن‌ها به خوبی می‌دانند که اختلافات زیادی بین رسول خادم و وزارت ورزش وجود دارد و به همین علت میزبانی جام جهانی را از ایران گرفتند».

او درخصوص موضوع روبرو نشدن ورزشکاران ایرانی با رقبای اسرائیلی و تهدید کمیته بین المللی المپیک در تعلیق فدراسیون‌های ورزشی ایران اظهارداشت:«این موضوع فراتر از وزارت ورزش است و نهاد‌های بالادستی نظام در این باره تصمیم گیر هستند و تا زمانی که مقامات عالی رتبه نظام موافقت خود را با آن اعلام نکنند این مسئله به قوت خود باقی است».

دارنده بازوبند پهلوانی ایران در ادامه با دفاع از استعفای رسول خادم به دلیل بی مهری مسئوولان نظام و دولت در حمایت نکردن از رشته کشتی تصریح کرد:«خادم با اعلام استعفا کار بسیار خوبی انجام داد چون می‌دانست که اگر در آینده  کشتی ایران به دلیل روبرو نشدن کشتی گیران ایرانی با رقبای اسرائیلی تعلیق شود این بحران به نام او نوشته خواهد شد و رئیس فدراسیون کشتی با آینده نگری دراین خصوص از ریاست فدراسیون کشتی کناره گیری کرد».

او افزود:«نهادهای بین المللی ورزشی به هیچ عنوان  قبول نمی‌کنند که ورزشکاران دو کشور به دلیل اینکه کشورهایشان روابط دیپلماتیک با یکدیگر ندارند در مسابقات باهم روبرو نشوند. به همین دلیل برای آن‌ها اصلا مهم نیست که ایران با اسرائیل و یا هرکشور دیگری رابطه دارد یا خیر و اگر در آینده ورزشکاری از ایران با رقیب اسرائیلی مسابقه ندهد قطعا فدراسیون مربوطه تعلیق خواهد شد و در آن زمان است که ورزش ایران با بحرانی جدیدی مواجه می‌شود».

این کارشناس کشتی ساکن هیوستون آمریکا در خصوص مصاحبه «نناد لالوویچ» رئیس اتحادیه جهانی کشتی در انتقاد از مسئوولان سیاسی ایران به دلیل دخالت در ورزش اظهار داشت:«مشکل ورزش ایران تنها مسابقه ندادن با حریفان اسرائیلی نیست. مسئله اصلی که گریبان ورزش ایران را گرفته دخالت سیاسیون در امور آن است و رئیس اتحادیه جهانی کشتی به خوبی از این موضوع اطلاع دارد و در مصاحبه تازه خود نیز به آن‌ها هشدار می دهد که درصورت دخالت مجدد و عدم اجازه به ورزشکاران ایرانی برای رویارویی با رقبای اسرائیلی، این ورزش و ورزشکاران ایرانی هستند که هزینه سنگین آن را پرداخت خواهند کرد و در اصل آن‌ها بازنده اصلی هستند و تا زمانی که این موضوع در ایران ادامه داشته باشد وضع به همین منوال است».

محمدی ادامه داد:«مسؤولان نظام باید به صراحت اعلام کنند که آیا می‌خواهند ورزش ایران در دنیا حضور داشته باشد یا خیر. اگر نگاه آن‌ها به موضوع مسابقه با ورزشکاران اسرائیلی به این وضع ادامه داشته باشد قطعا ورزش ایران به پرتگاه نزدیک خواهد شد و در آینده نزدیک باید درِ آن را تخته کرد چون نهادهای بین المللی ورزش زیر بار اینگونه مسائل نخواهند رفت».

عضو سابق تیم کشتی ایران درپایان تصریح کرد:«کسانی امروز در ورزش ایران مسئوولیت دارند که اجازه حضور زنان در ورزشگاه‌ها را نمی دهند و به ورزش بانوان نیز اهمیتی نمی دهند و این قشر با تحمل سختی فراوان به ورزش می پردازد. این نگاه مردانه به ورزش باید حذف شود تا ورزش ایران بتواند در جهان حرفی برای گفتن داشته باشد».

تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More