شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

مقدماتی جام‌جهانی؛ کره‌جنوبی حریف ایران ده‌نفره هم نشد

 

رقابت‌های مرحله‌ی مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، در قاره‌ی آسیا پیگیری شد.

در ادامه‌ی دور برگشت این مسابقات در قاره‌ی آسیا، عصر امروز در چارچوب گروه یک، تیم‌های ملی کره‌جنوبی و ایران، در حضور بیش از شصت‌هزار تماشاگر ورزشگاه جام‌جهانی سئول به مصاف هم رفتند که این دیدار، پس از نود دقیقه، با تساوی بدون گل خاتمه یافت و ملی‌پوشان ایرانی با کسب یک امتیاز، راهی تهران شدند.

این مسابقه برای تیم ملی ایران، جنبه‌ی تشریفاتی داشت؛ چون شاگردان کی‌روش پیش از سفر به کره‌جنوبی با برد مقابل ازبکستان، صعودشان را به جام‌جهانی ۲۰۱۸ قطعی کرده بودند؛ اما در آن‌سوی میدان، کره‌جنوبی که برای صعود به جام جهانی، رقابت نزدیکی با ازبکستان دارد، دیدار مقابل ایران برایش حکم مرگ و زندگی را داشت؛ اما هرچه تلاش کرد، نتوانست راهی به دروازه‌ی ایران پیدا کند و درنهایت، مقابل دیدگان شصت‌هزار هوادار حاضر در ورزشگاه، مقابل مهمانش متوقف شد، تا شرایط صعودش به جام جهانی روسیه سخت شود.

در نیمه‌ی اول این دیدار، کره‌جنوبی که به سه امتیاز، نیاز مبرم داشت، حملات زیادی را روی دروازه‌ی ایران تدارک دید که این حملات ثمری برای این تیم دربرنداشت و دو تیم، در پایان این نیمه با تساوی بدون گل راهی رختکن شدند.

با آغاز نیمه‌ی دوم، کره‌ بازی را هجومی آغاز کرد و با سانتر از جناحین و حضور دو مهاجم گلزنش، درپی رسیدن به دروازه‌ی ایران بود؛ اما با حضور علیرضا بیرانوند، آماده در درون دروازه‌ی ایران و هماهنگی خوب خط دفاع، اجازه‌ی خودنمایی به مهاجمان این تیم داده نشد. درحالی که در دقایق ابتدایی این نیمه کره تیم برتر بود، خطای ناشیانه‌ی سعید عزت‌الهی روی بازیکن کره‌جنوبی با کارت قرمز داور روبرو شد و این اتفاق باعث شد تا تیم ایران، نزدیک به چهل دقیقه را ده‌نفره بازی کند.

در ادامه، حملات بی‌برنامه و احساسی کره‌جنوبی ثمری دربرنداشت و بازی با تساوی بدون گل خاتمه یافت، تا کره‌ای‌ها ضمن از دست دادن دو امتیاز حساس بازی خانگی، ۱۴ امتیازی بشوند و بهترین موقعیت را برای صعود به جام جهانی از دست بدهند. تیم ملی ایران نیز که صعودش به جام جهانی قطعی شده، با کسب یک امتیاز این بازی خارج از خانه، ۲۱ امتیازی شد و به صدرنشینی خود در جدول رده‌بندی گروه یک قاره‌ی آسیا تداوم بخشید.

در دو بازی دیگر این گروه نیز ازبکستان یک به صفر، مغلوب میزبانش چین شد و با ۱۲ امتیاز، به رده‌ی چهارم جدول رده‌بندی سقوط کرد و سوریه با برد ۳ بر یک مقابل قطر، با ۱۲ امتیاز و به‌خاطر تفاضل گل بهتر نسبت‌به ازبکستان، به رده‌ی سوم جدول رده‌بندی صعود کرد.

بازی‌های گروه یک مرحله‌ی مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، سه‌شنبه چهاردهم شهریور به پایان می‌رسد که طی آن، تیم ملی ایران میزبان سوریه است؛ ازبکستان در دیداری حساس و سرنوست‌ساز، پذیرای کره‌جنوبی است و چین و قطر نیز به مصاف هم می‌روند.

 

تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More