شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

مسعود شجاعی: مجبور شدم با تیم اسرائیلی بازی کنم

 

مسعود شجاعی، کاپیتان سابق تیم ملی ایران ابراز امیدواری کرد که دوباره توسط کارلوس کی‌روش به این تیم دعوت شود.

شجاعی که پس از همراهی تیم پانیونیوس یونان در دیدار مقابل تیم مکابی اسرائیل در لیگ اروپا از حضو در تیم‌ملی‌ایران محروم شده است در مصاحبه با روزنامه اسپانیایی ال‌پائیس درحالی که اشک می‌ریخت سکوت خود را شکست و از علاقمندی‌اش برای بازگشت به تیم ملی خبرداد و گفت: من دوست دارم به تیم‌ ‌ملی باز گردم. کارلوس کی‌روش من را خیلی دوست دارد و  بازیکنان و فدراسیون فوتبال نیز من را خیلی دوست دارند. من از نظر فیزیکی و روحی شرایط حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را دارم.

وی درباره بازی مقابل تیم مکابی اسرائیل اظهار داشت: «من از سرمربی تیم خواستم تا در این بازی به میدان نروم و به او گفتم که یک قانون وجود دارد که به من اجازه نمی‌دهد برابر تیم‌های اسرائیلی بازی کنم،  اما آنها این اجازه را به من ندادند و تنها عنوان کردند که در تل آویو بازی نکنم و مشکلی برای بازی در آتن ندارم.»

بازیکن سابق تیم پانیونیوس یونان تصریح کرد: «ما در بازی رفت با دو گل شکست خوردیم و در بازی برگشت مربی هم به من و هم به احسان حاج‌صفی بازی داد. وقتی به سران باشگاه گفتیم که در یونان هم نمی‌توانیم بازی کنیم، آنها گفتند که این تیم ایران نیست و ما به همین خاطر مجبور شدیم به میدان برویم. اگر ما به دلایل سیاسی بازی نمی‌کردیم یوفا ممکن بود باشگاه را تا پنج میلیون یورو نیز جریمه کند و آنها به ما گفتند که برای چنین بازی‌هایی شما را جذب کرده‌ایم.

شجاعی ادامه داد: «شب قبل از مسابقه چندین تماس سعی کردم برقرار کنم و در صبح روز بازی خیلی زود بلند شدم تا شخصی را در فدراسیون فوتبال ایران پیدا کنم، ولی کسی پاسخگوی من نبود. در ۳۸ سال هیچ ورزشکار ایرانی برابر ورزشکاران اسرائیلی بازی نکرده بود، من و حاج صفی اولین افرادی بودیم که این کار را انجام دادیم، ولی حاج صفی به تیم‌ ‌ملی برگشت و من برنگشتم.

بازیکن جدید تیم آاک آتن گفت: این یک سوء تفاهم بود، من یک قرارداد حرفه‌ای با پانیونیوس داشتم و در حال‌ حاضر نیز با آاک آتن قرارداد دارم. خارج از کشور، آن هم به مدت ۱۲ یا ۱۳ سال است که بازی می‌کنم. من مسعود شجاعی هستم و هیچ وقت به دنبال نمایش نبودم. الان هم می‌گویم که افتخار بزرگی است که بار دیگر پیراهن تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران را بر تن کنم.

کاپیتان سابق تیم‌ ‌ملی ایران در ادامه‌ صحبت‌های خود، ‌اضافه کرد: «ما به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه صعود کردیم. روز بعد رییس جمهور ایران، حسن روحانی ما را دعوت کرد و او از من خواست به عنوان کاپیتان تیم چه نظری برای بهبود وضعیت  فوتبال دارم، من به او گفتم آقای رییس جمهور! من چندین سال در تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران حضور داشتم و خیلی متاسف هستم که مادر من نتوانسته هیچ وقت من را در ورزشگاه‌های ایران ببیند.

شجاعی افزود: «هفت ماه پیش قانونی در عربستان سعودی تصویب شد که بانوان اجازه ورود به ورزشگاه‌ها را می‌داد. در حال‌ حاضر ما تنها کشوری هستیم که در آن زنان به ورزشگاه‌ها راه داده نمی‌شوند. وقتی در برابر سوریه که یک کشور اسلامی است بازی کردیم، زنان سوری توانستند به ورزشگاه بروند، ولی زنان ایرانی به ورزشگاه نرفتند. من از رییس جمهور خواستم تا کاری را انجام دهد تا اوضاع بهبود پیدا کند. رییس جمهور هم به ما گفت که باید این موضوع را مورد بررسی قرار دهد.

بعد از همراهی شجاعی و حاج صفی با تیم پانیونیوس در دیدار برابر مکابی اسرائیل، محمدرضا داورزنی، معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان به انتقاد از این حرکت پرداخت و در این رابطه اظهارداشت: شجاعی و حاج صفی دیگر به تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران دعوت نخواهند شد، چون آنها از خط قرمز نظام عبور کرده‌اند. پس از آن، احسان حاج صفی عذرخواهی کرد و در اینستاگرام خود از این کار خود پوزش خواست و به تیم ملی دعوت شد. کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران هم به شجاعی توصیه کرد که در اینستاگرام عذرخواهی کند، ولی شجاعی آن را نپذیرفت و این کار را منطقی ندانست.

 

تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More