شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

محمد مختاری؛ کاپیتان داماش قربانی خشم و نگرانی از کرونا

داستان از یک استوری جنجالی و انتقادی آغاز شد و البته مانند هر انتقاد دیگری در ایران، ماجرای برای فوتبالیست باسابقه گیلانی به پرونده‌سازی و بازداشت از سوی نهادهای امنیتی منجر شد.

محمد مختاری، مدافع ۳۶ ساله مازندرانی بیشتر عمر فوتبالی خود را در گیلان سپری کرده تا به این ترتیب نامی محبوب بین هواداران فوتبال در این خطه محسوب شود. او که بیشتر دوران بازی‌اش را در داماش فعال بوده، از ۴۸ ساعت قبل در کانون اخبار قرار گرفته است.

ماجرا از انتشار یک استوری در صفحه اینستاگرام این فوتبالیست آغاز شد؛ ادبیاتی کاملا تیغ دار که در آن افرادی را نشانه گرفته بود که در آبان ماه مسوولیت سرکوب اعتراضات را برعهده داشتند و به زعم این فوتبالیست داماشی اکنون در اوضاع بحرانی که گیلان درگیر ماجرای کرونا شده در کنجی خزیده‌اند و خبری از آن‌ها نیست:

"برادر بسیجی که تو کوچک‌ترین اعتراض از طرف مردم با موتور می‌ریختین و نامردی می‌زدین و شلیک می‌کردین و در می‌رفتین، الان چرا ترسیدین و وجود ندارین برین ورودی شهرتونو ببندین. وجود دارین الان با موتوراتون که اونم از مردم دزدیدین برین یه کار مثبت انجام بدین. مثل خیلی از آخوندای قم بی‌وجود نباشین که مردم شهرشونو تنها گذاشتن و با ایل و تبارشون رفتن جاهای خوب قایم شدن. این روزهای بد هم تموم می‌شه و بعدش قیافه خیلیا دیدن داره. همه بی‌غیرتای بی‌وجود"

 این متن استوری منتشر شده از سوی محمد مختاری، بازیکن تنکابنی بود. نزدیکان وی می‌گویند محمد به خاطر شرایط نگران کننده شهر، ناراحت بود و بیشتر از آن برای فرزندش بی‌تابی می‌کرد و از آینده شاید خطرناکی که پیش رو باشد، عصبانی بود. قبل از خواب این متن را نوشته و در حالی که همسرش از او می‌خواهد آن را بردارد، پذیرفته و به زعم خودش آن را پاک می‌کند. کاپیتان داماش اما، امروز بی خبر از اینکه پاک کردن استوری نهایی نشده و در فضای مجازی پخش شده، راهی محل تمرین شد که با واکنش دیگر هم‌تیمی‌هایش و نگرانی بابت این موضوع بار دیگر به گوشی‌اش سر می‌زند و با انبوهی از پیام‌های خصوصی مواجه می‌شود. پاک کردن این استوری اما پایان ماجرا نبود.

او بعد از اینکه شب گذشته به اداره اطلاعات استان گیلان احضار شد، امروز با اتهام توهین به بسیج و روحانیت و با حکم دادستانی گیلان، از سوی سازمان اطلاعات سپاه قدس گیلان بازداشت شده است.

روزهایی که گیلان غم زده از ویروس کرونا است، مشخص نیست ماجرای بازداشت مختاری به کجا خواهد رسید. آیا مسوولان بیشتر توجه خود را معطوف به برطرف کردن نگرانی مردم خواهند کرد یا همچنان به دنبال رقم زدن نگرانی‌های بزرگتر و پیگیری "خشم آنی" مردم که نمونه آن را محمد مختاری به نمایش گذاشته، خواهند بود.

فوتبالیستی بی‌حاشیه که در فصل گذشته همراه تیمش به عنوان تیم دسته دومی، جواز حضور در فینال جام حذفی را به دست آورد و با بازوبند کاپیتانی برابر پرسپولیس قرار گرفت اما در نهایت با شکست مقابل تیم قدرتمند برانکو ایوانکوویچ، دستش از دستیابی به جام کوتاه ماند.

 

ایران اینترنشنال
تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More