شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

لیگ برتر ایران، پرسپولیس همچنان درصدرجدول

 

هفته هفدهم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران با پیروزی پرسپولیس، سپاهان، سیاه جامگان، ذوب آهن و فولاد خوزستان و توقف پارس جنوبی خاتمه یافت.
در ادامه بازی‌های این هفته، عصر جمعه، هشتم دی، هفت دیدار در شهرهای مختلف ایران برگزارشد که طی آن پرسپولیس تهران در ورزشگاه آزادی مقابل مهمانش تراکتورسازی تبریز 2 به صفر پیروز شد و با این برد ، 40 امتیازی شد تا سرخ‌پوشان پایتخت با قرار گرفتن درصدرجدول رده بندی، اختلاف خود را با تیم دوم جدول رده بندی به 9 امتیاز افزایش دهند. گل‌های پرسپولیس را دراین دیدار، علی علیپور و کمال کامیابی‌نیا وارد دروازه تراکتورسازی کردند.
دراین مسابقه، پرسپولیس تیم برتر میدان بود و حملات زیادی را روی دروازه تدارک دید که تنها دوبار موفق به گشودن دروازه مهمان شد. درآن‌سوی میدان تراکتورسازی تبریز نیز که در نیم فصل چند بازیکن جدید به خدمت گرفته، برای گرفتن امتیاز و متوقف کردن پرسپولیس قدم به ورزشگاه آزادی گذاشت، اما بازی برتر میزبان مانع از رسیدن شاگردان یحیی گل محمدی به هدف خود شد و آنها دست خالی تهران را ترک کردند.
در ورزشگاه شهر قدس، پیکان تهران، مهمانش پارس جنوبی را 1-1 مساوی متوقف کرد. پارسی‌ها با این نتیجه ضمن از دست دادن امتیاز حساس 30 امتیازی شده و با سقوط به رده سوم جدول رده بندی جای خود را درمکان دوم به فولاد خوزستان دادند. پیکان نیز با این تساوی 27 امتیازی شد و با  قرار گرفتن در مکان چهارم جدول باعث سقوط استقلال به رده پنجم جدول رده بندی شد.
در تبریز، ذوب آهن اصفهان با تک گل دقیقه 92 محمدرضا عباسی مقابل میزبانش گسترش فولاد این شهر به پیروزی رسید تا با کسب سه امتیاز، نوار بردهای متوالی گسترشی‌ها را نیز پاره کند. سبزپوشان ذوب آهن با این برد 23 امتیازش شدند و به رده هفتم جدول رده بندی صعود کردند. گسترش فولاد نیز با قبول این شکست با 23 امتیاز به رده هشتم جدول سقوط کرد.
در ورزشگاه نقش جهان اصفهان، تیم سپاهان رودرروی پدیده مشهد قرار گرفت و این تیم را 4 به صفر درهم کوبید و بعد از مدتها به یک برد دست یافت تا شاگردان زلاتکو کرانچار با این پیروزی 19 امتیازی شده و ضمن قرار گرفتن در رده دوازدهم جدول رده بندی از بحران نیز خارج شوند. پدیده مشهد که نیم فصل دوم را خوب آغاز نکرده با این باخت سنگین 19 امتیای باقی ماند و به رده یازدهم جدول رده بندی سقوط کرد تا شرایط این تیم مشهدی در وضعیت اضطراری قرار گیرد.
در ورزشگاه ثامن مشهد، سیاه‌جامگان این شهر که در قعر جدول رده بندی قراردارد در مصاف با مهمانش سپیدرود رشت 2 به صفر پیروز شد و بعد از چندین هفته به یک برد دست یافت. شاگردان رضا عنایتی با این نتیجه، 12 امتیازی شده و همچنان درقعرجدول رده بندی قرار گرفتند، اما به بازی‌های هفته‌های آینده امیدوار شدند. در سوی دیگر میدان سپیدرود نیز که هفته گذشته با امیدرضا روانخواه، سرمربی جدید و جوانش مقابل نفت تهران به پیروزی 3 به صفر رسید این هفته با قبول شکست خارج از خانه دست خالی راهی رشت شد.
در ورزشگاه تختی تهران، تیم نفت که با شرایط بحرانی مدیریتی و سرمربیگری روبرو است مقابل مهمانش فولاد خوزستان تن به شکست 2-1 داد تا بحران دراین تیم ریشه دار پایتخت وارد مرحله جدیدی شود. فولاد خوزستان نیز با این برد شیرین خارج از خانه به روند صعودی خود ادامه داد و با 31 امتیاز به رده دوم جدول رده بندی صعود کرد.
در آخرین بازی هفته هفدهم نیز تیم‌های صنعت نفت آبادان و سایپای تهران در ورزشگاه تختی آبادان به مصاف هم می‌روند.

 

تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More