شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

لاتزیو قهرمان جام حذفی ایتالیا شد

 

تیم فوتبال لاتزیو با غلبه بر رقیب خود آتالانتا برای هفتمین بار فاتح رقابتهای جام حذفی ایتالیا شد.

در دیدار فینال این رقابتها که امروز چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه در ورزشگاه المپیک رم انجام شد، لاتزیو با دو گل سرگی میلینکوویچ ساویچ (دقیقه ۸۲) و خواکین کوریا (دقیقه ۹۰) آتالانتا را شکست داد.

ساویچ، هافبک لاتزیو که در دقیقه ۷۸ بازی و به عنوان یار تعویضی به میدان آمده بود، در اولین تماس خود با توپ موفق شد دروازه آتالانتا را باز کند. تعویض طلایی اینزاگی احتمالا ادامه فعالیت او در لاتزیو را تضمین خواهد کرد. این اولین قهرمانی اینزاگی در مدت سه سال مربیگری او در لاتزیو است.

در جدول امسال سری آ، لاتزیو در شرایطی که دو هفته به پایان این رقابتها باقی مانده، با ۵۸ امتیاز در رتبه هشتم است و احتمال زیادی وجود دارد که سهمیه لیگ اروپای سال آینده را نیز به دست نیاورد.

این تیم در رقابتهای اروپا لیگ امسال نیز در مرحله یک شانزدهم نهایی، در مجموع دو دیدار رفت و برگشت با نتیجه ۳-۰ بازی را به سویا واگذار کرد و از این رقابتها حذف شد. امشب اما با کسب عنوان قهرمانی کوپا ایتالیا، آنها حضور خود را در لیگ اروپای سال آینده تضمین کردند.

از سال ۲۰۰۹ تا کنون این این چهارمین حضور لاتزیو در فینال این رقابتها به شمار میآید. آخرین قهرمانی آنها در سال فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۳ با پیروزی بر رقیب همشهری، رم به دست آمده بود. آنها پس از آن دو بار دیگر در فصلهای ۲۰۱۴-۲۰۱۵ و ۲۰۱۶-۲۰۱۷ به فینال کوپا رسیدند، اما هر دو بار بازی را به یوونتوس (قهرمان ۴ دوره اخیر) واگذار کردند.

با احتساب قهرمانی امسال، آنها به طور مشترک همراه اینترمیلان در جایگاه سومین تیم پرافتخار این رقابتها قرار دارند. رم با ۹ عنوان قهرمانی در جایگاه دوم و یوونتوس با ۱۳ عنوان قهرمانی در جایگاه اول قرار دارند.

آتالانتا، رقیب لاتزیو در فینال این رقابتها، از فوریه سال جاری میلادی و پس از شکست مقابل تورینو، در هیچ مسابقه ای شکست نخورده بود. این تیم با مربی گری جان پیرو گاسپرینی، در حال حاضر و در فاصله دو هفته مانده به پایان لیگ ایتالیا، با سه امتیاز اختلاف در رتبه چهارم این رقابتها قرار دارد.

در صورتی که آتالانتا موفق به حفظ این مقام شود، سال آینده به طور مستقیم به رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا خواهد کرد. آنها هفته آینده در تورین، در دیداری حساس به مصاف یوونتوس میروند.

بازیهای تیم گاسپرینی در هفته های اخیر تحسین بسیاری از اهالی فوتبال در ایتالیا را به دنبال داشته. آنها با پیروزی ۳-۰ برابر یوونتوس در مرحله یک هشتم نهایی، شگفتی این فصل جام حذفی ایتالیا را نیز رقم زدند.

آتالانتا تاکنون تنها یک بار و در سال ۱۹۶۳ موفق به کسب جام حذفی ایتالیا شده است. این تنها عنوان قهرمانی آتالانتا در تاریخ این باشگاه است.

 

 

خبرنگار
تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More