شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

قطع رابطه با قطر؛ دردسر تازه‌ی طرفداران بارسلونا

 

طرفداران تیم فوتبال بارسلونا ممکن است در عربستان‌سعودی با ۱۵ سال حبس و در امارات متحده‌ی عربی با ۱۵ سال زندان و  ۱۳۵ هزار دلار جریمه روبرو  شوند.

علت این مسأله، حامی مالی تیم فوتبال بارسلونا، یعنی شرکت هوایی قطر ایرویز است.

در پی قطع رابطه‌ی دیپلماتیک عربستان‌سعودی، بحرین، مصر، امارات متحده‌ی عربی و چندین کشور دیگر با قطر در روز دوشنبه، ۱۵ خردادماه، این کشورها ۵۹ فرد و ۱۲ شرکت‌ را که به گفته‌ی آنها رابط قطر با گروه‌های افراط‌گرا هستند، در لیست سیاه تحریم قرار داده‌اند.

از شرکت‌های رده‌بالای قطری که تحت‌تأثیر این تنش‌های سیاسی قرار گرفته‌اند، می‌توان به قطر ایرویز و آژانس خبری الجزیره اشاره کرد.

 

به گزارش وب‌سایت بریتانیایی میرور (Mirror)، گفته می‌شود که در بحبوحه‌ی تنش‌ها در منطقه‌ی خلیج فارس، پیراهن‌های ورزشی بارسا که آرم قطر ایرویز، یعنی اسپانسر باشگاه فوتبال بارسلونا، بر آنها نقش شده است، در عربستان سعودی غیرقانونی اعلام شده‌اند.

بنابر این گزارش، طرفداران تیم فوتبال بارسلونا در عربستان سعودی ممکن است به دلیل پوشیدن لباس‌های با رنگ‌های ویژه‌ی تیم محبوبشان به مجازات‌ تا ۱۵ سال زندان محکوم شوند.  

خبرگزاری راشاتودی نیز اعلام کرده است که طرفداران تیم فوتبال بارسلونا در امارات متحده‌ی عربی ممکن است به‌دلیل حمایت مالی قطر از آن تیم، با ۱۵ سال زندان و ۱۳۵ هزار دلار جریمه روبرو شوند.  

مقامات اماراتی هفته‌ی گذشته اعلام کرده بودند که پست‌های منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی که در حمایت از قطر باشند، مشمول ۳ تا ۱۵ سال زندان یا جریمه‌ی دست‌کم پانصدهزار درهم امارات (معادل ۱۳۵ هزار دلار) خواهند شد.

رائد العمادی، وبلاگ‌نویس قطری در توئیتی با انتشار تصویر یک بنر تبلیغاتی در مرکز خریدی واقع‌در یکی از کشورهای منطقه، به نوعی سانسور ضدقطری اشاره کرده است. در این بنر تبلیغاتی، آرم اسپانسر تیم بارسلونا، برروی لباس لیونل مسی، نیمار و لوئیس سوارز، بازیکنان این تیم، پوشانده شده است.

 

 

قرارداد بارسلونا با شرکت سرمایه‌گذاری ورزشی قطر در سال ۲۰۱۱، یک قرارداد تاریخی برای این باشگاه بود؛ پس از ۱۱۱ سال، نخستین‌بار با این قرارداد، کاتالان‌ها از آرم یک اسپانسر بر روی لباس خود استفاده کردند.

البته این قرارداد سی‌ام ماه ژوئن به پایان می‌رسد و در فصل آینده، راکوتن، یک شرکت ژاپنی تجارت الکترونیکی، جای قطر ایرویز را به‌عنوان حامی مالی این تیم، خواهد گرفت.

 

تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More