شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

فینال لیگ اروپا: جدال قرمز و آبی لندن برای پایان خوش فصل

آرسنال و چلسی، دو همسایه و رقیب لندنی، چهارشنبه شب هزاران کیلومتر دورتر از خانه برای فتح لیگ اروپا با هم سرشاخ می‌شوند.

زمانی که دو تیم انگلیسی به فینال رسیدند و هزینه بالا و سختی‌های سفر هواداران از لندن به باکو آشکار شد، رسانه‌ها به انتقاد از یوفا پرداختند که چرا یکی از شرقی‌ترین شهرهای قاره را برای میزبانی این بازی مهم انتخاب کرده است؟ حاشیه بزرگتر زمانی بوجود آمد که آرسنال اعلام کرد تضمین کافی برای تامین امنیت مخیتاریان دریافت نکرده و هافبک ارمنستانی برای این فینال به آذربایجان سفر نمی‌کند.  

چلسی هم در طرف دیگر نمی‌تواند در این فینال با تمام قوا بازی کند. آنتونی رودیگر، مدافع میانی اصلی این تیم به همراه لوفتوس‌چیک و هودسون اودوی مصدومند و به این بازی نمی‌رسند، ولی بزرگترین غایب آبی‌های لندن انگولو کانته است که در یکی از آخرین تمرینات تیمش آسیب دید.

لیگ اروپا هرچند اعتبار لیگ قهرمانان را ندارد، ولی بردن این جام برای هر دو تیم خیلی مهم است. مائوریتزیو ساری که با وجود کسب رتبه سوم لیگ برتر انتظارات را برآورده نکرد، خیلی دوست دارد اولین سال حضورش در چلسی را با جام تمام کند. اهمیت این جام برای آرسنال از این هم بیشتر است و قهرمانی به معنی صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان فصل آینده خواهد بود.

رقابت نزدیک دو تیم در لیگ برتر پیش‌بینی برنده را خیلی سخت کرده است. بازی رفت دو تیم در هفته دوم فصل را چلسی ۳-۲ برد، زمانی که هنوز مربیان نتوانسته بودند تفکرات‌شان را کاملا پیاده کنند، ولی در بازی برگشت آرسنال توانست به پیروزی ۲-۰ برسد.

سابقه موفقیت‌های امری در لیگ اروپا کفه ترازوی سرمربی آرسنال را نسبت به همتای ایتالیایی‌اش سنگین‌تر می‌کند.  او توانسته سه بار با سویا قهرمان این جام شود، در حالی که کارنامه ساری از موفقیت اروپایی خالی است. امری از آن مربیانی است که برای انتخاب سیستم تیمش ویژگی‌های حریف را هم در نظر می‌گیرد و در جریان فصل بارها با سیستم‌های مختلف بازی کرده. همین موضوع پیش‌بینی سیستم و ترکیب آرسنال در فینال را سخت‌تر می‌کند. ساری اما همیشه به سیستم۴-۳-۳ پایبند بوده و ترکیب تیمش هم برای این بازی تا حد زیادی قابل پیش‌بینی است.

این دومین فینالیست که ساری در این فصل با چلسی تجربه می‌کند. این تیم فینال جام اتحادیه را در ضربات پنالتی به منچستر سیتی باخت؛ مسابقه‌ای که تحت تاثیر حاشیه‌های تعویض دروازه‌بان این تیم قرار گرفت و اقتدار این مربی زیر سوال رفت. ساری قبل از ضربات پنالتی می‌خواست کابایرو را به زمین فرستاد، ولی کپا حاضر نشد از زمین خارج شود و صحنه‌های عجیبی بوجود آمد.

چلسی در آستانه این فینال هم با حاشیه جدیدی روبرو شده است. برخورد و مشاجره هیگواین و داوید لوئیز در آخرین تمرین، ساری را به قدری عصبانی کرد که قهر کرد و به رختکن رفت؛ اتفاق شگفت‌آوری که می‌تواند روی عملکرد آبی‌های لندن در فینال تاثیر منفی بگذارد.

 

روزنامه نگار
تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More