شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۱۹

فینال زودهنگام در پاریس

روز گذشته با انجام دو بازی، تکلیف دو تیم دیگر صعود کننده به جمع هشت تیم نهایی جام جهانی فوتبال مشخص شد. در دیدار اول، آمریکا، از مدعیان اصلی قهرمانی، توانست در یک بازی نزدیک و فشرده، با نتیجه ۲-۱ از سد اسپانیا بگذرد. سوئد نیز با پیروزی ۱-۰ مقابل کانادا، راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

اسپانیا ۱ - امریکا ۲

اسپانیایی ها که در پایان جام جهانی ۲۰۱۵، تصمیم به سرمایه گذاری در فوتبال زنان گرفتند، دیروز موفق شدند برای اولین بار، در مرحله حذفی جام جهانی حضور پیدا کنند.

آنها خیلی زود، در دقیقه ۷ و روی یک ضربه پنالتی، اولین گل بازی را از امریکا دریافت کردند. توبین هیث، در محوطه جریمه با خطای ماپی لئون، مدافع اسپانیا متوقف شد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد. مگان راپینو، مهاجم امریکا، پشت ضربه ایستاد و با یک ضربه پای راست، دروازه ساندرا پانوس را باز کرد.

تنها دو دقیقه بعد، اسپانیا بازی را به تساوی کشاند. ضربه شروع مجدد ضعیف دروازه بان آمریکا و اشتباه مدافع این تیم در کنترل توپ، فرصت مناسبی در اختیار جنیفر هرموسو قرار داد تا او با یک ضربه زیبا اولین گل اسپانیا در تاریخ رقابت ها میان این دو تیم را به ثمر برساند.

امریکاییها در ادامه نیمه اول با وجود خلق چند موقعیت خوب، در گلزنی ناموفق بودند. در نیمه دوم، هر چند اسپانیا نمایش بهتری در مالکیت توپ و خلق موقعیت داشت، اما نتیجه در نهایت به نفع رقیب رقم خورد. در دقیقه ۷۱، داور بازی، پس از برخورد ویرجینیا تورسیا با ماپی لئون، مدافع پیشتاخته امریکا در محوطه جریمه، اعلام پنالتی کرد. بازبینی پنالتی توسط VAR و تایید آن شش دقیقه طول کشید. راپینو، باز هم پشت ضربه ایستاد و دومین گل امریکا را به ثمر رساند.

تلاشهای اسپانیا در ادامه برای زدن گل مساوی به نتیجه نرسید، تا این بازی که مهمترین چالش آمریکایی ها تا اینجای تورنمنت بود، در نهایت با نتیجه ۲-۱ به سود آنها به پایان برسد. آمریکا، روز جمعه در پاریس، به مصاف فرانسه، میزبان رقابتها خواهد رفت.

سوئد ۱- کانادا صفر

در دیگر بازی شب گذشته، سوئد در استادیوم پارک دو پرنس پاریس به مصاف کانادا رفت. این بازی که اولین دیدار این دو تیم در تاریخ جام جهانی بود، در نهایت با نتیجه ۱-۰ به نفع سوئدی‌ها به پایان رسید. آنها باید روز شنبه در مرحله یک چهارم نهایی، به مصاف آلمان بروند.

بازی در نیمه اول بیشتر در میانه میدان جریان داشت و تلاشهای دو تیم برای حفظ توپ و ایجاد موقعیت روی دروازه حریف بی نتیجه ماند. در نیمه دوم اما، سوئدیها خیلی زود و روی یک ضد حمله زیبا، به تنها گل خود در این بازی رسیدند. در دقیقه ۵۱، پاس زیبای کوزوار اصلانی در محوطه جریمه به استینا بلک استانیوس رسید تا او با یک ضربه تمام کننده توپ را وارد دروازه کانادا کند.

اصلانی که پاس گل را داده بود، در دقیقه ۶۶ بازی، در محوطه جریمه مرتکب خطای هند شد، تا داوراعلام پنالتی کند. پس از تایید پنالتی از سوی VAR، جنین بکی، وینگر کانادا پشت ضربه ایستاد، اما واکنش خوب هدویگ لیندال، دروازه بان سوئد، مانع از گلزنی او شد تا بهترین موقعیت کانادا برای به تساوی کشاندن این بازی از دست برود.



 

خبرنگار
تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More