شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

فصل عجیب لیگ قهرمانان آسیا

هجده فصل از برگزاری لیگ قهرمانان آسیا می‌گذرد و هیچ وقت این مسابقات را اینطور بىسروسامان ندیده بودیم. بازی‌هایى كه جانشین مسابقات سنتى جام باشگاه‌هاى آسیا شد تا بلكه با الگو بردارى از لیگ قهرمانان اروپا، فوتبال  قاره كهن را از نظر كمى و كيفى بهبود بخشد. 

بزرگترین ایرادی که در این سال‌ها از لیگ قهرمانان آسیا گرفته می‌شود، عدم تطبیق زمان برگزاری بازی‌ها با تقویم فوتبال اروپا است. ایرادى بزرگ كه موجب می‌شود تیمها نیمى از بازی‌ها را با یک ترکیب و نیم دیگر را بعد از پنجره انتقالات تابستانی با ترکیبی دیگر انجام دهند. جدای از آن مشكلات تیم‌هاى ایرانی و عربستانی كه از پنج سال قبل شروع شد و به بازی در زمین بی‌طرف انجامید هم از آن دست اتفاقات است كه باعث دردسر هر ساله کنفدراسیون فوتبال آسیا است. البته باید به این موارد عدم اجازه حضور زنان در ورزشگاه‌هاى ایران را هم اضافه كرد. 

اما مشكل امسال این بازی‌ها به اینجا ختم نمی‌شود. بعد از آنكه کنفدراسیون آسیا به دلیل ناامنى، میزبانی تیم‌های ایرانی را از آن‌ها گرفت، ایران به شدت اعتراض كرد و بیانیه‌هاى متعددی هم منتشر شد. در پى اعتراض ایران قرار بر این شد كه بازی‌هاى مرحله رفت نمایندگان ایران در زمین رقبا برگزار شود و کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارزیابی شرایط ایران ، میزبانی دور برگشت نمایندگان ما را قطعی کند. این ماجرا تا روز دوم بازیها و قبل از فراگیر شدن ویروس كرونا بود. بعد از آنكه بازی‌هاى لیگ قهرمانان آسیا هم مثل سایر بازی‌ها به تعویق افتاد، حرف و حدیث‌ها در مورد شرایط ادامه بازی ها شروع شد. این نكته هم ناگفته نماند كه بازی‌هاى نمایندگان چین در این رقابت‌ها از همان ابتدا به تعویق افتاد تا مشكلات برگزارى بازی‌ها در منطقه شرق دوچندان شود. 

در ابتدا گفته شد كه بازیها با تاخیر طبق برنامه پیگیرى می‌شود، اما ادامه بحران كرونا و زمان باقی‌مانده براى پایان لیگ‌هاى داخلى عملا چنین راه حلى را منتفى می‌كند. شایعه عدم پیگیری بازی‌ها هم شنیده شد ،ولى بعید است این بازی‌ها نیمه‌كاره رها شود. 

  در حال حاضر کنفدراسیون فوتبال آسیا همانند بسیاری از دفاتر و ادارات دیگر در سراسر دنیا به صورت دورکاری اداره می‌شود. ظاهرا بخش رسانه‌اى این کنفدراسیون با به راه انداختن رای گیری‌هاى پیش پا افتاده و جنجال ساز از سایر بخشها پرکارتر است. 

آخرین اخبار رسیده حکایت از آن دارد كه این کنفدراسیون قصد دارد چهار هفته باقی‌مانده دور گروهى و مرحله  یك هشتم نهایی را در چهار كشور برگزار كند. دو كشور در شرق آسیا و دو كشور در غرب آسیا. 

 در این میان شانس ازبكستان، قطر و كويت براى برگزارى بازی‌هاى منطقه غرب آسیا بیشتر است. طبق برنامه گروه آ و گروه بی که تیم‌هاى صعود كننده آنها با هم روبرو می‌شوند، در یك كشور بازى می‌كنند تا در پى مرحله گروهى، بازى مرحله یک هشتم نهایی خود را در همان مكان به انجام برسانند. به همین ترتیب بازی‌هاى گروه‌هاى  سی و دی هم در یک کشور برگزار می‌شود. اما تیم‌هاى ایرانی به این موضوع معترض هستند و می‌گویند قرار بوده در دور برگشت مرحله گروهی میزبانی کنند و اكنون از آن بى بهره‌اند. جالب اینکه تیمی ایرانی از کنفدراسیون فوتبال آسیا خواسته بازی‌های مجتمع را از ابتدا شروع كند! پیشنهادی كه حتی در مسابقات محلى هم ارائه نمی‌شود. 

 به هر حال قرار است کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا با فروكش كردن ويروس كرونا اعلام كند كه چه کشورهایی میزبان بقیه بازیها خواهد بود. آنچه مشخص است اینکه این عجیب‌ترین و جنجالی‌ترین دوره لیگ قهرمانان آسیا است. 

 

تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More