شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۱۹

فرانسه و طلسمی که شکسته نشد

دیشب، در مرحله یک چهارم نهایی رقابتهای جام جهانی فوتبال، آمریکا موفق شد با نتیجه ۲-۱، فرانسه، میزبان رقابتها را شکست دهد. آنها با این پیروزی به مرحله نیمه نهایی جام جهانی راه پیدا کردند و روز سه شنبه در شهر لیون به مصاف انگلیس خواهند رفت.

بازی شب گذشته در استادیوم پارک دو پرنس پاریس و در حضور بیش از ۴۵ هزار تماشاگر، بیشتر به فینال جام جهانی شبیه بود، تا یک بازی در مرحله یک چهارم نهایی آن. ایالات متحده، مدافع عنوان قهرمانی جهان، در شرایطی به مصاف فرانسه رفت، که در ۱۴ بازی اخیر خود در جام جهانی شکست نخورده است. از سوی دیگر، فرانسویها که تا کنون موفق به عبور از مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی شده اند، امیدوار بودند تا با استفاده از شرایط میزبانی، این طلسم را بشکنند. طلسمی که در پایان شکسته نشد، تا آنها مانند ۵ تورنمنت مهمی که اخیرا در آن شرکت داشتند -دو بار لیگ قهرمانان اروپا، دو بار جام جهانی و یک بار المپیک- در مرحله یک چهارم نهایی از دور مسابقات کنار بروند.

امریکایی ها که با پیروزی ۲-۱ برابر اسپانیا پا به مرحله یک چهارم نهایی گذاشته بودند، بدون هیچ تغییری در ترکیب اصلی، وارد این بازی شدند. مگان راپینو، مهاجم این تیم، که پیش از این بازی به دلیل درگیری لفظی با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، خبرساز شده بود، خیلی زود و در دقیقه ۵، اولین گل بازی را از روی یک ضربه ایستگاهی به ثمر رساند.

تلاش فرانسوی های میزبان در نیمه اول برای جبران گل خورده بی نتیجه ماند تا آنها بدون ثبت هیچ ضربه ای در چارچوب دروازه رقیب، به رختکن بروند.

در اولین دقیقه از نیمه دوم، آمریکا می توانست به دومین گل خود دست پیدا کند، اما دو مهار پیاپی از سارا بوهادی (بهترین دروازبان جهان در سال ۲۰۱۶) مانع از گلزنی آنها شد. فرانسویها در ادامه نیمه دوم، کنترل بازی را در دست گرفتند و موفق به ایجاد چند موقعیت خوب گلزنی روی دروازه امریکا شدند. در دقیقه ۶۵ اما و بر خلاف جریان مسابقه، باز هم راپینو بود که موفق شد روی یک ضد حمله، برای دومین بار دروازه فرانسه را باز کند.

راپینو در بازی مقابل اسپانیا نیز زننده هر دو گل امریکایی ها بود تا نقش مهمی در رسیدن این تیم به مرحله نیمه نهایی داشته باشد. او هفته آینده (پنجم جولای) تولد ۳۴ سالگی خود را جشن خواهد گرفت.

تلاش فرانسه برای جبران گلهای خورده سرانجام در دقیقه ۸۱ نتیجه داد و وندی رنار، مدافع پیشتاخته این تیم توانست با یک ضربه سر زیبا دروازه آمریکا را باز کند. فرانسویها پس از این گل و در میان حمایت پرشور تماشاگران خودی، امیدواری زیادی برای به تساوی کشاندن بازی داشتند، اما تجربه بالای آمریکایی ها بر امیدواری آنها غلبه کرد، تا بازی با همان نتیجه ۲-۱ به پایان برسد.

 

خبرنگار
تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More