شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

صعود پرتلفات گلدن‌استیت به نیمه‌نهایی کنفرانس غرب

 

بامداد شنبه گلدن‌استیت وریرز حریف سرسختش، لس‌آنجلس کلیپرز را ۱۲۹-۱۱۰ شکست داد و موفق شد مرحله اول پلی‌آف NBA را با برتری ۴-۲  پشت سر بگذارد.

مدافع عنوان قهرمانی مقابل این حریف کم‌ادعا بیش از آنچه تصور می‌شد به دردسر افتاد و حالا مجبور است در کمتر از ۴۸ ساعت برای اولین بازی نیمه‌نهایی کنفرانس غرب مقابل هیوستون راکتز آماده شود.  

خستگی تنها مشکل گلدن‌استیت نیست و استفن کری و کلی تامپسون هم استپل‌سنتر را لنگ‌لنگان ترک کردند، هرچند هر دو مدعی شدند که می‌توانند برای دور بعد آماده شوند. در شروع این سری هم دمارکوس کازینز، سنتر اصلی تیم آسیب دید و هنوز زمان بازگشتش مشخص نشده.

هزینه‌های فرسایشی شدن رقابت مقابل کلیپرز، بیش از همه نتیجه سهل‌انگاری گلدن‌استیت در بازی دوم است که در خانه برتری ۳۱ امتیازی را از دست داد. آنها چهارشنبه شب در بازی پنجم هم می‌توانستند به برد چهارم برسند و کار را تمام کنند، ولی یک بار دیگر در خانه شکست خوردند. از بازی خوب کلیپرز در این سری نباید گذشت، ولی اگر خستگی و مصدومیت‌ها تاثیری در نتیجه بازی دور بعد داشته باشد، گلدن‌استیت بیش از همه باید خودش را بابت غرور سرزنش کند.

هرچند مرحله مقدماتی (رگولار سیزن) برای گلدن‌استیت حکم مسابقاتی تشریفاتی را دارد، ولی در دو فصل گذشته این تیم را از آمادگی آرمانی دور کرده. بروس فریزر، کمک‌مربی تیم می‌گوید: «این مرحله از نظر بدنی و روحی فرسایشی است. فکر می‌کنم همه بازیکنان کمی خسته هستند. ما زمان زیادی درگیر این مسابقات بودیم، ولی فکر می‌کنم مرحله حذفی به بازیکنان انگیزه کافی بدهد.»

کلیپرز در شروع مرحله حذفی توانست گلدن‌استیت را کمی از این رخوت خارج کند، ولی آیا این شوک آنها را برای مقابله با سرسخت‌ترین رقیب و جدی‌ترین تهدید سال‌های گذشته به اندازه کافی آماده کرده؟

هیچ تیمی به اندازه راکتز در این سال‌ها وریرز را به دردسر نینداخته. آمار هوستون برای گلدن‌استیت در دو فصل گذشته ۸ برد برابر ۶ باخت است و یکی از سه تیمی است که مقابل قهرمان دو فصل اخیر NBA آمار مثبتی دارد. راکتز در ۴ بازی این فصل مقابل وریرز هم توانسته سه بار برنده شود.

استیو کر، سرمربی گلدن‌استیت می‌گوید: «کلیپرز ما را مجبور کرد بهترین بازی‌مان را به نمایش بگذاریم. حریفان در مرحله پلی‌آف کمک می‌کنند که شما سطح بازی‌تان را ارتقا بدهید.»

این ارتقای سطح در بازی ششم بیش از همه در نمایش کوین دورانت و دریموند گرین دیده شد و این دو توانستند تیم‌شان را به سمت پیروزی هدایت کندن. دورنت در این بازی ۵۰ امتیاز گرفت و گرین با ۱۶ امتیاز، ۱۴ ریباند و ۱۰ اسیست تریپل‌دابل کرد. این دو بازیکن در شروع فصل در بازی مقابل همین کلیپرز در زمین درگیر شدند که ماجرا به رختکن هم کشیده شد، ولی حالا اختلافات فراموش شده و به هماهنگی خوبی رسیده‌اند.

هوستون برای رسیدن به این مرحله موفق شده یوتا جاز را ۴-۱شکست دهد. این تیم فصل گذشته در فینال کنفرانس غرب ۳-۲ از گلدن‌استیت پیش بود، ولی در نهایت شکست خورد. هوستون در اولین بازی نیمه‌نهایی کنفرانس غرب بامداد دوشنبه میهمان گلدن‌استیت است.

روزنامه نگار
تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More