شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
هفته نهم لا لیگا

صدرنشینی بارسلونا، نخستین شکست رئال مادرید و برکناری مربی لگانس

هفته نهم رقابت‌های لیگ فوتبال اسپانیا، با حوادث مختلفی همراه بود، با این حال شاید مهم‌ترین خبر و حاشیه این فصل، مربوط به هفته آینده و بازی ال‌کلاسیکو بود. مهم‌ترین بازی فصل لیگ اسپانیا که قرار بود شنبه هفته آینده در ورزشگاه کمپ‌نو در بارسلون برگزار شود، به دلیل ناآرامی‌ها در ایالت کاتالونیا در اعتراض به حکم زندان رهبران استقلال‌طلب این ایالت، به تعویق افتاد. 

 

گرانادا ۱ - اوساسونا ۰

گرانادا که در فصل جاری به سطح اول رقابت‌های اسپانیا صعود کرده، شگفتی‌ساز این فصل است. این تیم در نخستین دیدار هفته نهم اوساسونا را شکست داد تا با دو امتیاز اختلاف با صدر جدول، در رده سوم لیگ اسپانیا قرار بگیرد. 

گرانادا برای نشستن در رتبه سوم، حتی بارسلونا را هم شکست داده است. 

 

ایبار ۰ - بارسلونا ۳

بارسلونا فصل جاری را خوب شروع نکرده است، مصدومیت لیونل مسی، آماده نبودن آنتونیو گریزمان، ادامه روند نزولی لوییز سوارز و البته بالا گرفتن انتقادهای هواداران این تیم از ارنستو والورده، باعث بحرانی شدن شرایط در این تیم شده است.

با این حال در بازی مقابل ایبار، هر سه ضلع مثلث هجومی بارسلونا - گریزمان، مسی و سوارز - گلزنی کردند تا آبی-اناری‌ها با ۱۹ امتیاز به صدر جدول صعود کنند.

مهم‌ترین اتفاق حول بارسلونا اما اعتراض‌ها در کاتالونیاست. این باشگاه و برخی بازیکنان فعلی و سابق آن - هم‌چون جرارد پیکه و ژاوی هرناندز - در شبکه‌های اجتماعی به حکم دادگاه عالی اسپانیا اعتراض کردند. 

کشیده شدن اعتراض‌ها به خیابان‌های شهر بارسلون، در نهایت موجب لغو بازی ال‌کلاسیکو هم شد. 

 

آتلتیکو مادرید ۱ - والنسیا ۱

در مهم‌ترین بازی هفته، آتلتیکو مادرید در ورزشگاه واندا متروپولیتانو به دیدار والنسیا رفت. روخی بلانکوس گرچه در تابستان اقدام به جذب بازیکنان زیادی کرد، اما به نظر می‌رسد هنوز نتوانسته جای خالی گریزمان را پر کند، به خصوص این‌که دیه‌گو کوستا هم هنوز به فرم خوب خود باز نگشته است. 

آتلتیکو مادرید در فصل جاری هم‌چنان دفاع مستحکمی دارد و تنها ۵ گل خورده، اما هم‌چنان در گلزنی مشکل دارد و تنها موفق شده هشت گل به ثمر برساند - میانگینی کمتر از یک گل در هر بازی. 

اما احتمالا بدترین اتفاق این بازی برای دیه‌گو سیمئونه، مصدومیت ژائو فلیکس ستاره پرتغالی آتلتیکو مادرید بود. مصدومیتی که احتمالا باعث می‌شود فلیکس برای دست‌کم سه ماه از میادین دور باشد. 

 

ختافه ۲ - لگانس ۰

ختافه که فصل گذشته در آستانه صعود به رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا بود و در هفته‌های آخر رقابت را به والنسیا واگذار کرد، موفق شد با دو گل لگانس را شکست دهد. 

این هفتمین شکست لگانس در فصل جاری بود؛ تنها تیمی که هنوز موفق به کسب پیروزی در این رقابت‌ها نشده است. لگانس با این شکست و با کسب تنها دو امتیاز، در قعر جدول لا لیگا قرار دارد. 

بعد از پایان این بازی، مسئولان لگانس اقدام به اخراج پلگرینو مربی این تیم کردند تا شاید با انتخاب مربی جدید، وضعیت لگانس سر و سامان پیدا کند. 

 

مایورکا ۱ - رئال مادرید ۰

زین‌الدین زیدان از زمان بازگشت به رئال مادرید در زمستان گذشته، هنوز موفق نشده موفقیت‌های قبلی خود را در مادرید تکرار کند. در فصل جاری هم مادریدی‌ها بعد از دو بازی در لیگ قهرمانان اروپا، تنها یک امتیاز کسب کرده و در قعر جدول قرار دارند.

با این حال، رئالی‌ها در فصل جاری به این امید داشتند که در لا لیگا بتوانند برای قهرمانی مبارزه کنند و به سلطه بارسلونا (با هشت قهرمانی در ۱۱ فصل اخیر) پایان دهند. شکست‌ناپذیری آن‌ها تا هفته هشتم و صدرنشینی در لا لیگا، از جمله معدود موارد مثبت درباره این تیم در فصل جاری بود.

با این حال مایورکا که در فصل جاری و پس از چند سال دوری به دسته اول لیگ اسپانیا صعود کرده، با ترکیبی از شش بازیکن که فصل گذشته در دسته دوم برای این تیم بازی می‌کردند، موفق شد رئال مادرید را که هشت غایب در ترکیب خود داشت، شکست دهد. 

با این نتیجه رئال مادرید نخستین شکست خود را در فصل جاری لا لیگا تجربه و صدرنشینی را هم به رقیب دیرین خود، بارسلونا، واگذار کرد. 

 

اسپانیول ۰ - ویارئال ۱

اسپانیول یکی از نماینده‌های اسپانیا در رقابت‌های فصل جاری لیگ اروپا است. این برای نخستین بار از فصل ۰۸-۲۰۰۷ است که آن‌ها به رقابت‌های اروپایی راه پیدا‌ کرده‌اند، اما به نظر می‌رسد که فشار بازی‌های اروپایی و البته از دست دادن دو بازیکن موثر در تابستان - بورخا ایگلسیاس (به رئال بتیس) و ماریو هرمسو (به آتلتیکو مادرید) - باعث ضعف اسپانیول شده است. 

اسپانیول این هفته هم در زمین خود مقابل ویارئال شکست خورد تا با کسب تنها ۵ امتیاز از ۹ بازی در رده نوزدهم لیگ اسپانیا قرار گیرد. جایگاهی که باعث شده این تیم خطر سقوط به دسته پایین‌تر را به شدت احساس کند. 

 

در دیگر دیدارهای این هفته آلاوز موفق شد دو بر صفر سلتاویگو را شکست دهد تا ویگویی‌ها با قرار گرفتن در رتبه هفدهم جدول، خطر سقوط را به شکل جدی احساس کنند. آتلتیک در مقابل رئال وایادولید با نتیجه یک بر یک متوقف شد، رئال سوسیه‌داد ۱-۳ میهمان خود رئال بتیس را شکست داد و سویا با یک گل بر لوانته غلبه کرد. 

 

 

روزنامه نگار
تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More