شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
تااتنهام صفر - آژاکس یک

شگفتی آژاکس ادامه دارد

 

آژاکس در بازی رفت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا تاتنهام را در لندن یک بر صفر شکست داد و بخت خوبی برای رسیدن به فینال دارد. تیم هلندی که در مراحل قبلی توانست با حذف رئال مادرید و یوونتوس شگفتی‌ساز شود، حتی با یک تساوی خانگی هم می‌تواند برای اولین بار از سال ۱۹۹۶ به فینال لیگ قهرمانان برسد.

آژاکس که با تیم جوانش فوتبال جذابی به نمایش می‌‌گذارد، از شروع بازی تاتنهام را تحت فشار قرار داد و با کنترل توپ و زمین و پاس‌های سریع میزبان را به عقب راند. تیم هلندی خیلی زود نتیجه این حملات را گرفت و فان‌دبیک در دقیقه ۱۵ موفق شد دروازه لوریس را از فاصله نزدیک باز کند. برتری آژاکس بعد از گل هم ادامه داشت و فان‌دبیک ده دقیقه بعد می‌توانست روی یک حرکت تیمی دیدنی گل دوم را بزند، ولی ضربه او از زاویه بسته را لوریس دفع کرد.

یک تعویض اجباری به تاتنهام کمک کرد بازی را به تعادل بکشاند. مصدومیت شدید صورت فرتونگن، پوچتینو را مجبور به تعویض کرد و او موسی سیسوکو را به زمین فرستاد. تاتنهام با سه مدافع شروع کرده بود، ولی با کم شدن یکی از مدافعان و اضافه شدن سیسوکو به خط میانی، میزبان توانست موازنه را در مرکز زمین برقرار کند.

نیمه دوم با برتری نسبی تاتنهام شروع شد، ولی تیم انگلیسی بدون هری کین و سون هیونگ مین، دو گلزن اصلی‌اش به سختی می‌توانست خطرساز شود. بهترین فرصت‌های این تیم در اختیار یورنته و دنی رز قرار گرفت که از دست دادند. آژاکس هم روی یک ضدحمله می‌توانست به گل دوم برسد، ولی شوت زمینی نرس به تیر دروازه خورد.

بازی برگشت هفته آینده در آمستردام برگزار می‌شود و سون با پایان محرومیتش دوباره می‌تواند برای تاتنهام بازی کند، ولی کین که مصدوم است، همچنان غایب خواهد بود. پوچتینو با وجود این شکست امیدش را از دست نداده و گفت: «شروع خوبی نداشتیم، ولی بعد از گلی که خوردیم بهتر شدیم. آمدن سیسوکو انرژی خوبی به تیم داد. در نیمه دوم آنها را تحت فشار قرار دادیم. ما هنوز زنده‌ایم و باید باور کنیم که می‌توانیم در خانه آنها برنده شویم.»

سرمربی تاتنهام درباره تغییر سیستم تیمش هم گفت: «نمی‌توانم بگویم که سیستم اولیه ما اشتباه بود. ما به خاطر مصدومان فراوان انتخاب زیادی نداریم. مشکل ما این بود که بازی را با انرژی خوبی شروع نکردیم.»

تن‌هاگ، سرمربی آژاکس هم گفت: «در شروع بازی خیلی خوب بودیم و گل هم زدیم، ولی با آمدن سیسوکو قدرت تاتنهام در خط میانی بیشتر شد. در مجموع نمایش خوبی داشتیم، ولی هنوز دستاوردی نداشته‌ایم و در میانه راه هستیم. برای رسیدن به فینال هفته آینده باید از این هم بهتر باشیم.»

 

 

روزنامه نگار
تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More