شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ششمین قهرمانی اروپایی لیورپول به نام کلوپ

 

اولین قهرمانی یورگن کلوپ با لیورپول معتبرترین جام ممکن بود و او توانست با تیمش فاتح لیگ قهرمانان اروپا شود. لیورپول در ورزشگاه واندا متروپولیتانو موفق شد تاتنهام را با دو گل شکست دهد و برای ششمین بار در تاریخ این باشگاه فاتح اروپا شود.

انتظار می‌رفت این فینال تمام انگلیسی نزدیک و نفس گیر باشد، ولی لیورپول در دقیقه دوم صاحب یک ضربه پنالتی شد که جریان بازی را به نفع این تیم تغییر داد. داور برخورد توپ به دست موسی سیسوکو را پنالتی تشخیص داد و محمد صلاح با ضربه‌ای محکم لیورپول را به گل اول رساند. مهاجم مصری از فینال فصل قبل لیگ قهرمانان خاطره بدی داشت، چرا که به خاطر خطای خشن سرخیو راموس مجبور به ترک زمین شده بود، ولی این بار فرصت پیدا کرد که در شروع بازی گل برتری تیمش را وارد دروازه حریف کند.

تاتنهام بعد از این گل تلاش کرد به گل تساوی برسد و با وجود بازی محتاطانه لیورپول فرصت‌هایی هم به دست آورد، ولی آلیسون اجازه نداد ضربات سون هیونگ مین، لوکاس مورا و کریستین اریکسن وارد دروازه شود.

در عوض این لیورپول بود که به گل دوم رسید و توانست کار را تمام کند. دیووک اوریگی، مهاجم بلژیکی که در نیمه دوم جانشین فیرمینو شده بود در دقیقه ۸۷ با ضربه‌ای دقیق دروازه هوگو لوریس را برای دومین بار باز کرد تا قهرمانی لیورپول قطعی شود.

تاتنهام این بازی را با حضور هری کین در خط حمله شروع کرد. مهاجم تیم ملی انگلیس به دلیل مصدومیت هفته‌های زیادی را غایب بود، ولی پوچتینو  ترجیح داده بود او را از شروع بازی به زمین بفرستد. با وجود این کین نمایش خوبی نداشت و نتوانست تغییری در جریان بازی داشته باشد. لوکاس مورا، ستاره تاتنهام در مرحله نیمه‌نهایی که موفق شده بود مقابل آژاکس هت‌تریک کند از دقیقه ۶۶ به زمین رفت، ولی او هم نتوانست تیمش را از شکست نجات دهد. در نهایت تاتنهام اولین فینال تاریخ باشگاه در لیگ قهرمانان را با وجود مالکیت ۶۵ درصدی توپ واگذار کرد. یورگن کلوپ که فینال سال قبل را به رئال مادرید واگذار کرده بود، این بار اشتباه نکرد و با یک بازی هوشمندانه موفق شد جام را فتح کند.

سرمربی آلمانی لیورپول در پایان بازی بردن این فینال را بهترین شب دوران حرفه‌ای تیمش دانست و گفت: «برای بچه‌های تیم و خانواده آنها خیلی خوشحالم. آنها به خاطر من سختی زیادی کشیدند و بیش از هر کس دیگری شایسته این قهرمانی بودند.»

سرمربی لیورپول که تیمش با وجود کسب ۹۷ امتیاز نتوانست فاتح لیگ برتر شود، اضافه کرد: «این قهرمانی اهمیت زیادی در مسیر پیشرفت تیم دارد. مالکان باشگاه هرگز ما را تحت فشار قرار ندادند.»

مائوریسیو پوچتینو، سرمربی تاتنهام هم پس از شکست گفت که امیدوار است تیمش هرچه زودتر دوباره طعم بازی در این فینال را بچشد: «شما دوست دارید چنین رویدادی را دوباره تجربه کنید. بعد از فینال جام جهانی این بهترین بازی ممکن است. رسیدن به این فینال به معنی باور داشتن و عبور از این مسیر سخت است، پس امیدوارم هرچه زودتر دوباره آن را تجربه کنیم.»

پوچتینو درباره سناریوی این فینال گفت: «ما بدشانس بودیم، ولی در نیمه دوم به سختی جنگیدیم. گل خوردن در شروع بازی کار ما را سخت کرد و مجبور شدیم نقشه‌مان را تغییر دهیم. پنالتی اتفاقی بود که نمی‌توانستیم آن را مدیریت کنیم. گل خوردن در دقیقه اول از نظر روحی خیلی سخت است. این تجربه خوبی برای ما خواهد بود. لیورپول هم فصل قبل در همین موقعیت قرار داشت.»

روزنامه نگار
تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More