شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
هفته پنجم لیگ برتر انگلستان

سیتی در باتلاق نوریچ

 

یکی از دیدنی ترین بازیهای هفته پنجم لیگ برتر انگلستان را دو تیم نوریچ سیتی و منچستر سیتی برگزار کردند. نوریچ که میزبان این دیدار بود به دلیل مصدومیت بازیکنانش با ترکیبی کاملا متفاوت به میدان آمد.بازیکنان نوریچ با تلاشی مثال زدنی موفق شدند تیم گرانقیمت سیتی را شکست دهند تا یکبار دیگر مشخص شود در فوتبال پول به تنهایی ضامن موفقیت نیست. مجموع قیمت یازده بازیکن نوریچ در این دیدار شش میلیون پوند بود در حالی که مجموع قیمت بازیکنان سیتی چهارصد و شش میلیون پوند بود. تفاوتی که در زمین فوتبال به هیچ عنوان بازیکنان نوریچ را تحت‌تاثیر قرار نداد و با شجاعتی مثال‌زدنی توانستند قهرمان دو دوره پیاپی لیگ برتر انگلیس را شکست دهند.

نوریچ که فصل گذشته به عنوان قهرمان چمپیون شیپ به لیگ برتر صعود کرده بود مقابل قهرمان لیگ برتر انگلستان به هیچ عنوان پا پس نکشید تا زیبایی‌های فوتبال را ثابت کند.

 در شرایطی که بازی با هجوم همه جانبه سیتی شروع شده بود اما نظم دفاعی مناسب نوریچ موجب شده تا نوع بازی شاگردان گواردیولا قابل پیش بینی باشد.

 

بوئندا بی رقیب و مهارنشدنی  

بوئندا هافبک آرژانتینی و‌چپ پا نوریچ بدون تردید بهترین بازیکن میدان بود. ارسال عالی او از روی نقطه کرنر را کنی مک‌لین در دقیقه ۱۸ به گل اول نوریچ تبدیل کر و تنها ده دقیقه بعد او با حرکتی دیدنی در میانه میدان تیمو‌ پوکی را صاحب توپ توپ کرد که با اشتباه کایل واکر در آفساید گیری پوکی از خط آفساید عبور کرد و با پاس عالی پوکی، کانت ول گل دوم را به ثمر رساند. با شروع نیمه دوم و‌پس از گلزنی آگوئرو و در شرایطی که سیتی کاملا بازی را در اختیار داشت با تیزهوشی بوئندا و دزدی توپ از مقابل اوتامندی یکبار دیگر فاصله دو‌تیم به دو‌گل رسید. سیتی در هر شرایطی سعی می‌کند تا از خط دفاعی بازی سازی را شروع کند. نیمه دوم و‌در دقیقه پنجاه جان استون در محوطه جریمه اوتامندی را صاحب توپ کرد،در فوتبال اجرای اصول ابتدایی بسیار مهم و ضروری است، دریافت توپ و سپس حفظ آن و یا پوشش آن با بدن از تکنیکهای ابتدایی فوتبال در پایین ترین رده سنی است اما اوتامندی این اصل ابتدایی فوتبال را رعایت نکرد تا بوئندا توپ را از او برباید و پوکی را صاحب توپ کند تا گل سوم نوریچ برخلاف بازی رقم بخورد.

غیبت کوین دی بروینه: 

سیتی با به میدان آمدن کوین دی بروینه و گابریل ژسوس کاملا بازی را در اختیار گرفت اما شجاعت به همراه نظم و انضباط مناسب بازیکنان نوریچ مانع می‌شد تا سیتی به گل برسد. 

با اضافه شدن دی بروینه آهنگ بازی سیتی به مراتب سریعتر شد اما دفاع فشرده و پرتعداد نوریچ به همراه بی دقتی مهاجمین سیتی در زدن ضربات آخر مانع می شد تا سیتی به گل برسد. 

رودیگو هافبک دفاعی سیتی در دقایق پایانی و از روی منطقه ۱۴ که همواره در تفکرات گواردیولا نقش مهمی دارد با شونی دیدنی فاصله را به یک گل رساند اما نوریچ با سرمربی آلمانی و جوان خود دانیال فارک قصد نداشت به این راحتی پیروزی را از دست بدهد و در نهایت نیز موفق شدند اولین شکست فصل سیتی را رقم بزنند. 

 

 لیورپول ۳- نیوکاسل ۱

لیورپول در زمین خودی غیرقابل شکست است و نیوکاسل نیز به خوبی این موضوع را می دانست. 

به همین دلیل استیو‌بروس مربی نیوکاسل با انتخاب سیستم ۱-۴-۵ تنها به دنبال یک امتیاز بازی بود. کلوپ در این دیدار فرمینیو را نیمکت نشین کرده بود و اوریگی جایگزین او شده بود و با سیستم ۳-۳-۴ همیشگی لیورپول به میدان آمد. 

جت ویلمس مدافع چپ و هلندی نیوکاسل در دقیقه هفت و با حرکتی دیدنی نیوکاسل را پیش انداخت اما بیست دقیقه بعد مانه بازی را مساوی کرد. با غیبت فرمینیو در خط حمله در بازی ترکیبی سه مهاجم لیورپول با حضور مانه، صلاح و اوریگی تا حدودی وقفه افتاده بود . دقیقه ۳۸ اوریگی به دلیل مصدومیت جای خود را به فرمینیو داد تا لیورپول دوباره در مسیر درست قرار بگیرد. 

 

فرمینیو بازیکنی بی جانشین 

 

نقش فرمینیو در ایجاد فضا برای دو مهاجم‌دیگر و تکنیک منحصر بفرد او در صاحب توپ کردن صلاح و‌ مانه یکی از دلایل اصلی موفقیت لیورپول است. نیمه دوم فینال سوپر جام اروپا و اضافه شدن او به ترکیب تیم که موجب شد تا لیورپول نیمه دوم کاملا تیم برتر میدان شو‌د نمونه ای از نقش پررنگ این بازیکن در ترکیب لیورپول است. فرمینیو در گل دوم مانه در بازپس گیری و صاحب توپ کردن مانه عالی عمل کرد اما در گل سوم محمد صلاح اوج تکنیک فردی خود را به همگان نشان داد. کلوپ اعتقاد دارد که صلاح و مانه در زمانهایی سوپراستار هستند اما فرمینیو همیشه و‌تحت هر شرایطی بازیکنی سوپراستار در دنیای فوتبال است.

 

ولورهمپتون ۲ - چلسی ۵

چلسی با فرانک لمپارد و درخشش بازیکنان جوان خود ولورهمپتون را در خانه این تیم شکست داد. فیکایو توموری، تامی آبراهام و میسون مانت سه بازیکن زیر بیست و یک سال آکادمی باشگاه چلسی هستند که توانستند در این بازی گل زنی کنند. در فصل جاری تمامی گلهای زده این تیم توسط بازیکنان جوان چلسی به ثمر رسیده که در آکادمی این باشگاه پرورش یافته اند. جوانان چلسی در بهترین زمان ممکن به کمک این تیم آمدند . با محرومیت چلسی در پنجره نقل و انتقالات فرانک لمپارد با شجاعت تمام و بدون بهانه گیری مربیگری چلسی را قبول کرد و تا اینجا نیز به همراه جوانان پرورش یافته در آکادمی چلسی بازی‌های دیدنی را به نمایش گذاشته است.

 

سایر نتایج:

بازیهای روز شنبه 

منچستر یونایتد ۱ - لستر ۰

تاتنهام ۴ - کریستال پالاس ۰

برایتون ۱ - برنلی ۱

شفیلد یونایتد ۰ - ساوتهمپتون ۱

 

بازیهای روز یکشنبه:

واتفورد ۲ - آرسنال ۲

بورنموث ۳ - اورتون ۱

 

بازیکن سابق تیم ملی ایران
تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More