شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

سه قدم تا خوشبختی

 

منچسترسیتی با برد ۲-۰در شهرآورد یک گام دیگر به قهرمانی متوالی در لیگ برتر انگلیس نزدیک شد. منچستریونایتد روی کاغذ سخت‌ترین حریف شاگردان گواردیولا محسوب می‌شد، ولی نتوانست بیش از ۵۴ دقیقه مقاومت کند و تسلیم گل‌های برناردو سیلوا و لروی سانه شد.

منچسترسیتی که یک بازی کمتر از لیورپول، رقیب سرسختش داشت با این برد ۸۹ امتیازی شد و با یک امتیاز بیشتر به صدر برگشت. تا پایان فصل سه هفته دیگر باقی مانده و منچسترسیتی پس از گرفتن ۹ امتیاز از سه بازی سخت از حالا می‌تواند جام را در انتهای مسیر ببیند. سیتی یکشنبه هفته گذشته در زمین کریستال‌پالاس به برتری رسید، یکشنبه این هفته تاتنهام را با یک گل شکست داد و سرانجام در اولدترافورد از همشهری‌اش سه امتیاز حساس گرفت.  

آخرین شکست منچسترسیتی در لیگ برتر به ۲۹ ژانویه در خانه نیوکاسل برمی‌گردد و سیتیزن‌ها بعد از آن توانسته‌اند یازده برد متوالی ثبت کنند. در مقطعی از فصل که لیورپول توانسته بود از سیتی فاصله بگیرد، گواردیولا مدعی شد که تیمش برای قهرمانی باید تمام بازی‌هایش را ببرد و ظاهرا این سناریو قرار است رنگ واقعیت بگیرد. اگر سیتی سه بازی بعدی‌اش را ببرد، می‌تواند با ۹۸ امتیاز قهرمان شود و آمار خیره‌کننده ۱۴ برد متوالی را ثبت کند.

چهارشنبه شب هواداران متعصب لیورپول با وجود خصومت تاریخی با منچستریونایتد در آرزوی برد این تیم نشسته بودند تا مسیر قهرمانی تیم‌شان هموار شود. جیمز میلنر، هافبک متعصب لیورپول قبل از بازی گفته بود که برای اولین و آخرین بار در زندگی‌اش قرار است طرفدار یونایتد شود. با این حال شاگردان سولشر مثل اکثر هفته‌های قبل ناامیدکننده بودند و نتوانستند ترمز سیتی را بکشند. یونایتد در ۹ بازی اخیرش ۷ بار شکست خورده و پس از شروع امیدوارکننده با مربی نروژی دوباره در مسیر سقوط حرکت می‌کند.

سیتی در سه بازی بعدی باید با برنلی (میهمان)، لستر (میزبان) و برایتون (میهمان) روبرو شود. لیورپول هم در سه هفته پایانی با هادرزفیلد (میزبان)، نیوکاسل (میهمان) و ولورهمپتون (میزبان) بازی می‌کند و علاوه بر گرفتن ۹ امتیاز برای قهرمانی باید منتظر لغزش سیتی باشد. شاگردان کلوپ با شش برد متوالی در لیگ برتر مثل سیتی فرمی عالی دارند، هرچند دو بازی سخت با بارسا در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان ممکن است تمرکزشان را به هم بزند.

برنلی، حریف یکشنبه سیتی هرچند در رده پانزدهم است، ولی در هفته‌های گذشته نتایج خوبی گرفته و از سه بازی اخیر ۷ امتیاز دارد. آنها در بازی آخر توانستند در زمین چلسی به تساوی ۲-۲برسند. البته برنلی از آخرین مصاف با سیتی خاطره خوبی ندارد و در جام حذفی ۵-۰ شکست خورد. برایتون، حریف آخر سیتی هم برای بقا تلاش می‌کند و اگر تا هفته آخر تکلیفش مشخص نشده باشه انگیزه زیادی خواهد داشت.

لیورپول جمعه شب مقابل هادرسفیلد که سقوطش مدت‌هاست قطعی شده کار سختی نخواهد داشت، ولی بازی در زمین نیوکاسل در این فصل برای هیچ تیمی آسان نبوده. لیورپول در روز آخر میزبان ولورهمپتون است که این فصل قاتل مدعیان بوده و چهارشنبه شب هم آرسنال را ۳-۱ شکست داد، ولی به سختی می‌توان تصور کرد تیم کلوپ با حمایت سکوهای آنفیلد به این تیم امتیاز بدهد.

 

روزنامه نگار
تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More