شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
فرزاد فرهادیان، ملی‌پوش اسبق والیبال ایران:

سطح بالای والیبال لاجوردی‌پوشان، علت شکست ایران مقابل ایتالیا

 

فرزاد فرهادیان، ملی‌پوش اسبق والیبال ایران و کارشناس این رشته، علت اصلی شکست ۳ به صفر تیم‌ملی ایران برابر ایتالیا را اختلاف سطح والیبال دو کشور می‌داند.

در ادامه هفته دوم رقابت‌های لیگ والیبال ملت‌های جهان، بامداد روز یک‌شنبه سیزدهم خرداد، تیم‌ملی ایران مقابل تیم قدرتمند ایتالیا، تن به شکست ۳ به صفر داد و شرایط خود را در جدول رده‌بندی سخت‌تر کرد. برای بررسی بیشتر بازی ملی‌پوشان والیبال ایران برابر ایتالیا، بخش ورزشی «وب‌سایت ایران‌اینترنشنال» با «فرزاد فرهادیان»، ملی‌پوش اسبق والیبال ایران و کارشناس این رشته، ساکن شهر خرونینخن هلند، گفت‌وگویی اختصاصی داشته و نظر او را پیرامون این قضیه جویا شده است.

فرهادیان در ابتدای گفت‌وگو در پاسخ به سؤالی درباره عملکرد بازیکنان تیم‌ملی ایران مقابل ایتالیا و علت شکست سنگین مقابل این تیم، گفت: «ایتالیا در این دیدار، عملکرد بهتری داشت و در هر سه گیم، تیم برتر میدان بود و این تیم نشان داد که چقدر از تیم ایران کیفیت بهتری دارد و درنهایت، ملی‌پوشان ایرانی حریف قدرت برتر لاجوردی‌پوشان نشدند و نکته مهم، سطح بالای والیبال آن‌ها بود که به‌خوبی در مسابقه مشخص بود».

او افزود: «تیم ایران، پس از برد ۳-۲ مقابل آرژانتین، وضعیت بهتری به‌دست آورده بود؛ اما خستگی ماراتن پنج گیم دیدار برابر آرژانتین، توان بدنی بازیکنان تیم ایران را تحلیل برد و آن‌ها نتوانستند مقابل ایتالیا حرفی برای گفتن داشته باشند و والیبال ایران، برای دهمین‌بار، با نتیجه ۳ به صفر، بازی را به لاجوردی‌پوشان واگذار کرد».

این کارشناس والیبال ساکن هلند، در ادامه در پاسخ به سؤالی درخصوص پیروزی تیم‌ملی ایران برابر آرژانتین در شب نخست بازی‌های گروه دوم، گفت:«این بازی برای بازیکنان تیم‌ملی ایران، بسیار مهم بود؛ چون برروی نیمکت سرمربی‌گری تیم ملی ایتالیا، خولیو ولاسکو حضور داشت که چندین سال، هدایت تیم‌ملی ایران را نیز برعهده داشته و همین مسأله باعث شده بود تا ملی‌پوشان ایرانی برای شکست حریف و نشان‌دادن خود به استاد، انگیزه بیشتری پیدا کنند و درنهایت، با ارائه یک بازی برتر، رقیب را درمقابل چشمان هوادارانش مغلوب کنند».

فرهادیان تصریح کرد: «این پیروزی برای ایران بسیار مهم بود؛ اما باید این نکته را هم در نظر داشته باشیم که تیم والیبال استرالیا که در جدول رده‌بندی با تیم ایران رقابت دارد، مقابل بلغارستان به پیروزی رسید تا جدال دو تیم ایران و استرالیا در جدول، شدیدتر شود».

او ادامه داد: «در پایان مرحله مقدماتی رقابت‌های لیگ والیبال ملت‌های جهان، پنج تیم برتر، به‌همراه فرانسه، میزبان بازی‌ها، به مرحله نهایی صعود خواهند کرد و تیم ایران برای قرار گرفتن در میان تیم‌های برتر، کار بسیار سختی پیش رو دارد».

این کارشناس والیبال، همچنین درباره بازی یک‌شنبه شب تیم‌ملی ایران برابر کانادا، گفت: «تیم ایران بازی بسیار سختی را برابر کانادا پیش رو دارد. این تیم در دو بازی قبلی خود، از سد تیم‌های قدرتمند ایتالیا و آرژانتین گذشته و بازیکنان جوان کانادا، نشان دادند که حریفان برابر آن‌ها کار دشواری دارند. تیم ایران در این دوره، نتایج پرنوسانی گرفته و مقابل کانادا باید نتیجه لازم را کسب کند تا از کورس رقابت با تیم‌های بالانشین جدول رده‌بندی عقب نماند».

فرهادیان در پایان گفت: «تیم‌ملی ایران تا این‌جای کار، در ترکیب خود، از وجود چند بازیکن جوان استفاده کرده که به نظر من، سرمربی تیم‌ملی باید به آن‌ها بیشتر میدان بدهد، تا این بازیکنان بتوانند خود را در زمین نشان دهند و درصورتی‌که توجه بیشتری به جوانان تیم شود، تیم‌ملی ایران می‌تواند با طراوت بیشتری درمقابل حریفان ظاهر شده و نتایج بهتری کسب کند».

 

تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More