شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

زمان خداحافظی دروازه بان اسطوره‌ای یوونتوس اعلام شد

 

جیان لوئیجی بوفون، دروازه بان افسانه‌ای یوونتوساعلام کرد که شنبه آینده و پس از هفده سال حضور دراین تیم از بانوی پیر جدا خواهد شد.

به گزارش وب‌سایت رسمی باشگاه یوونتوس ایتالیا، کنفرانس خبری جیان لوئیجی بوفون، دروازه بان باتجربه و کهنه کار این تیم، روز پنجشنبه، ۲۷ اردیبهشت (۱۷ می) در شهر «تورین» برگزارشد، که طی آن بوفون از زمان خداحافظی‌اش با بیانکونری پرده برداشت.

وی درحالیکه چشمانش پر از اشک بود دراین باره به خبرنگاران گفت: «من در اینجا حاضر شدم تا با یوونتوس خداحافظی کنم. شنبه آخرین بازی‌ام را برای این تیم انجام می‌دهم و به بهترین شکل ممکن از این باشگاه خداحافظی می‌کنم. می‌خواهم از همه تشکر کنم چون به لطف یووه به یک قهرمان تبدیل شدم. این تیم زمانی که من یک جوان با استعداد بودم در سال ۲۰۰۱ با من قرارداد امضا کرد».

بوفون افزود: «تا چند روز پیش فکر می‌کردم قرار است از دنیای فوتبال خداحافظی کنم و بازنشسته شوم، اما طی چند روز گذشته پیشنهادهای جدیدی دریافت کردم و پس از گذراندن چند روز آینده فرصت خواهم داشت تا به این قضیه فکر کنم و یک تصمیم قاطع بگیرم».

جیان لوئیجی بوفون ۴۰ ساله که عنوان دروازه‌بانی قرن بیست ویکم را از جانب فیفا دراختیار دارد از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۱ در تیم «پارما» ایتالیا حضور داشت و با درخشش فوق العاده دراین تیم در سال ۲۰۰۱ با قراردادی نجومی راهی «یوونتوس»، یکی از پرافتخارترین تیم‌های سری آ ایتالیا شد.

وی تا سال گذشته نیز عنوان گرانقیمت ترین دروازه بان جهان را دراختیار داشت که با انتقال «ادرسون»، برزیلی از بنفیکا به منچسترسیتی با رقم ۵۴ میلیون یورو به رده دوم نزول کرد.

این دروازه بان اسطوره‌ای با ۱۷۵ بازی برای تیم ملی ایتالیا، رکورددار بازی در «آتزوری» است و در پنج جام جهانی نیز حراست تیم ملی ایتالیا را برعهده داشته که در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان با این تیم به مقام قهرمانی رسید.

بوفون در طول ۱۷ سال حضور در یوونتوس، ۲۱ جام قهرمانی با این تیم به دست آورده است. او همچنین در طی این سال‌ها، ۱۰ بار عنوان بهترین دروازه‌بان رقابت‌های سری آ ایتالیا و پنج بار عنوان برترین دروازه بان جهان را از آن خود کرده است.

جی جی بوفون با تیم ملی ایتالیا نتوانست به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه صعود کند و به همراه این تیم در بازی پلی آف برابر سوئد شکست خورد، تا این دروازه‌بان افسانه‌ای فوتبال جهان نتواند در ششمین جام جهانی دوران حرفه‌ای‌اش حضور داشته باشد.

بوفون پس از حذف تیم ملی ایتالیا در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ به طور رسمی از این تیم خداحافظی کرد.

 

تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More