شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

رونالدو و گواردیولا، بازندگان بزرگ لیگ قهرمانان

رویای قهرمانی چهارگانه منچسترسیتی به باد رفت و این تیم با وجود پیروزی چهار بر سه مقابل تاتنهام از لیگ قهرمانان حذف شد. سیتی پس از شکست یک بر صفر بازی رفت، فوتبالی هجومی به نمایش گذاشت و تیم برتر زمین بود، ولی قربانی اشتباهات دفاعی و عملکرد ضعیف ادرسون شد.

وقتی استرلینگ در دقیقه ۴ دروازه تاتنهام را باز کرد، هواداران سیتی امیدوار به صعود شدند، ولی ورق خیلی زود برگشت و دو گل متوالی سون میهمان را در موقعیت برتر قرار داد. در این دقایق پرماجرا برناردو سیلوا در دقیقه یازده گل مساوی و استرلینگ در دقیقه ۲۱گل سوم سیتی را زد تا این تیم با برتری سه بر دو به رختکن برود، ولی برای صعود نیاز به یک گل دیگر داشت.

فشار این تیم در نیمه دوم نتیجه داد و آگرو در دقیقه ۵۹ گل چهارم را زد، ولی سیتی نتوانست این نتیجه را حفظ کند و یورنته در دقیقه ۷۳ روی یک کرنر تاتنهام را به گل سوم رساند. استرلینگ در دقیقه ۹۵ یک بار دیگر دروازه تاتنهام را باز کرد، ولی بازبینی ویدیویی نشان داد گل آفساید بوده تا سیتی، یکی از مدعیان قهرمانی اروپا از جدول حذف شود.

گواردیولا که در سه فصل حضورش در بایرن مونیخ نتوانست فاتح لیگ قهرمانان شود، با منچسترسیتی هم سومین ناکامی در این مسابقات را تجربه کرد.

دیگر بازی چهارشنبه شب با صعود قابل پیشبینی لیورپول تمام شد. تیم کلوپ که در بازی رفت پورتو را با دو گل شکست داده بود، در پرتغال هم توانست به پیروزی چهار بر یک برسد. مانه، صلاح، فیرمینو و فاندایک برای لیورپول گل زدند و میلیتائو، خرید فصل آینده رئال مادرید زننده تک گل پورتو بود.

دیگر بازنده بزرگ یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان رونالدو بود که برای قهرمانی اروپا با سه تیم مختلف باید هنوز منتظر بماند. ستاره پرتغالی که با منچستریونایتد و رئال مادرید جمعا پنج بار این تورنمنت را برده، مصمم بود با یوونتوس هم به این موفقیت برسد، ولی در سد آژاکس، پدیده این فصل مسابقات گرفتار شد.

پس از تساوی ۱-۱ در آمستردام، آژاکس در تورین به برتری ۲-۱رسید و تک گل رونالدو برای جلوگیری از حذف تیمش کافی نبود. آژاکس که در مرحله قبل توانسته بود رئال مادرید را هم در اسپانیا شکست دهد، امید زیادی دارد با فوتبال شناور و دیدنیاش تاتنهام را هم کنار بزند و به فینال برسد.

حذف منچسترسیتی و یوونتوس می تواند بیش از همه به نفع بارسا باشد که میخواهد بعد از چهار سال به قهرمانی اروپا برسد. سه شنبه شب یک بار دیگر مسی ستاره تیمش بود و در پیروزی ۳-۰مقابل منچستریونایتد دوبار دروازه دخئا را باز کرد. با کنار رفتن رونالدو، مسی فرصت دارد رکوردش در این مسابقات را ارتقا دهد و فاصله گلهای زده اش با کریس را کمتر کند.

البته بارسا در نیمه نهایی حریف سرسختی مثل لیورپول در پیش دارند و دوئل مسی – صلاح می تواند جذابیت بیشتری به این بازی بدهد.

 

روزنامه نگار
تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More