شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
فوتبال و راهکارهایی برای شکست COVID-19

رقابت ۲۰ تیم لالیگا برای رسیدن به قهرمانی فیفا در پلی‌استیشن

بازیکنان باشگاه‌های حاضر در  لالیگا، شامل مارکو آسنسیو، سرجی روبرتو و ...، برای جمع‌آوری سرمایه، در حال مسابقه با پلی‌استیشن هستند.

رئیس لالیگا، خاویر تباس، اطمینان دارد که این رقابت‌ها تا ۳۰ ژوئن به پایان می‌رسد. اگر این اتفاق عملی نشود، ممکن است برای یافتن پاسخ سوالاتی نظیر «چه تیمی باید قهرمان اعلام شود؟»، «چه تیم‌هایی به لیگهای اروپایی صعود می‌کنند؟» و «چه تیم‌هایی سقوط می‌کنند؟»، راه‌حلی وجود داشته باشد. یا حداقل راهی برای پرکردن اوقات فراغت، تا زمانی که دوباره فوتبال از سر گرفته شود، یا اگر از سر گرفته شود.

لالیگا امیدوار است که مسابقات از اواسط ماه می دوباره به جریان بیفتد. در همین حال، قرار است رقابتی بین ۲۰ تیم لالیگا بر روی کنسول‌های بازی، آغاز شود.

در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه، یک بازیکن از هر باشگاه برای دستیابی به قهرمانی فیفا (بازی فیفا) بر روی پلی‌استیشن به رقابت می‌پردازند. مارکو آسنسیو، سرجی روبرتو و عدنان یانوزای در بین افرادی هستند که به‌عنوان نماینده از باشگاه خود به رقابت می‌پردازند. این مسابقات به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود و برخی از بهترین پخش‌کننده‌های فوتبال اسپانیا، گزارش بازی را برعهده گرفته‌اند و تمامی درآمد‌های حاصل از آن، به‌عنوان کمک به کادر درمانی اهدا خواهد شد.

ایبای یانوس، برگزارکننده‌ی این رقابت‌ها به ال‌پایس گفت: «[حالا] شانس این را داریم تا با وجود مشکلاتی که به‌دلیل کروناویروس در جریان است، یک اتفاق خوب رقم بزنیم.»

لالیگا تلاش کرده  تا از این رقابت‌ها الگو‌برداری کرده و آن را رسمی کند؛ بازیکنان بسیاری خارج از اسپانیا، از جمله کاپیتان چلسی، سزار آزپیلیکوئتا نیز برای شرکت در رویدادی مشابه، ابراز علاقه کرده‌اند.

این ایده، از آن ایده‌هایی است که کودکی ۸ ساله به‌عنوان راهی برای تصمیم‌گیری در مورد نتیجه‌ی نهایی لیگ، رویا پردازی می‌کند؛ اما این ایده، یک‌شنبه شب، پس از آن که لالیگا تمام بازی‌ها را حداقل برای ۲ هفته به تعویق انداخت، توسط بورخا ایگلسیاس (رئال بتیس) و سرخیو رگولون (سویا) که دربی سویا را به‌طور آنلاین از خانه‌هایشان بازی کردند، شکل گرفت.

ایگلسیاس گفت: «وقتی متوجه می‌شوید که ۶۲۰۰۰ نفر در حال تماشای شما هستند، عصبی می‌شوید؛ فشار خیلی زیادی بود، اما جالب بود.» همچنین او در ادامه اعتراف کرد که این موضوع را بسیار جدی می‌گیرد، نکته‌ای که در مورد اکثر فوتبالیست‌ها در این روزهایی که از مسابقات دور و در خانه‌هایشان هستند، صادق است: «ما زندگی می‌کنیم تا رقابت کنیم. من به‌گونه‌ای بازی کردم که انگار این یک مسابقه‌ی واقعی بود.» بتیس بازی را با نتیجه‌ی ۶-۵ در مقابل سویای رگولون برد و ایگلسیاس مجازی موفق شد برای ایگلسیاس واقعی، هت‌تریک کنید.

موفقیت این دربی، یانوس را به ایده‌ی گسترش دربی الکترونیکی در توییتر رساند و واکنش‌ها، بسیار سریع دریافت شد! در حالی که طی یک ساعت، بیش از نیمی از جایگاه‌ها پر شد. یانوس گفت: «من بدون آنکه واقعا در موردش  فکر کنم، آن را توییت کردم؛ هیچ قرارداد حضوری با هیچ فرد یا باشگاهی برقرار نبود. از میزان پذیرش آن، غافلگیر شدم.»

در برخی از باشگاه‌ها، بیش‌تر از یک کاندیدا برای حضور در رقابت‌های وجود داشت. تیبو کورتوا، آسنسیو و دنی کارواخال باید صبر می‌کردند تا ببینند کدام‌یک برای رئال مادرید رقابت خواهند کرد. همچنین، یانوس از مفسرین فوتبالی برای شرکت در این رقابت‌ها دعوت کرد. تعدادی از آشناترین صداها در فوتبال اسپانیا، از جمله مانولا لاما از کادنا کوپا، آنتونی دیمیل از کادنا سر و میگل آنخل رومان از مویستار در بین صداهای حاضر در این رقابت‌ها قرار دارند.

قرعه‌کشی در روز جمعه انجام شد. ۱۲ تیم اول لالیگا به‌طور مستقیم در بین شانزده تیم نهایی قرار می‌گیرند در حالی که ۸ باشگاه دیگر برای پر کردن ۴ جایگاه باقی‌مانده، باید با یکدیگر به رقابت بپردازند. از آنجا به بعد، این رقابت‌ها، یک رقابت حذفی کامل خواهد بود. یانوس توییت کرد:‌«قرار است حماسی باشد.» 

 

تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More