شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

رقابت‌های جهانی ووشو؛ 8 مدال طلا در انتظار تیم ملی ایران

 

8 ووشوکار تیم ملی ایران به دیدار نهایی مسابقات ووشوی قهرمانی جهان راه یافتند.

در ادامه این رقابت‌ها که در کازان روسیه برگزار می‌شود، دوشنبه شب دهم مهر، درپیکارهای ساندا، سه ووشوکار زن و پنج ووشوکار مرد تیم ملی ایران با پیروزی مقابل حریفان خود به دیدار نهایی راه یافتند تا مدال نقره خود را قطعی کنند.

در بخش زنان و در وزن منهای 52 کیلوگرم، الهه منصوریان، سانداکار تیم ملی ایران در مرحله نیمه نهایی رودرروی هی بین کیم از کره جنوبی قرار گرفت و در دو راند متوالی حریف خود را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال صعود کرد. وی امشب برای کسب مدال طلا با لوان تای هوانگ از ویتنام مبارزه خواهد کرد.

در وزن منهای 65 کیلوگرم، شهربانو منصوریان که به جمع چهار نفر برتر صعود کرده بود در این دوره با دوای گیشام، ساندا کار هندی روبرو شد و با برتری در دو راند متوالی مقابل وی به مسابقه فینال صعود کرد. منصوریان امشب در مسابقه نهایی با زکی احمد از مصر رودررو خواهد شد و در وزن منهای 70 کیلوگرم، مریم هاشمی که عصر دیروز با پیروزی برابر حریف هلندی به دیدار فینال راه یافته بود امشب در مبارزه فینال به مصاف هرگی باکایدون از فیلیپین می رود.

در بخش مردان و در وزن منهای 70 کیلوگرم، محسن محمد سیفی در مرحله نیمه نهایی مقابل عبدالهادی پیروز شد و به مسابقه فینال راه یافت. سیفی امشب برای کسب مدال طلا به مصاف فاتح جلال از مصر می رود.

در وزن منهای 75 کیلوگرم، یوسف صبری در مرحله نیمه پایانی در دیداری حساس رودرروی اسماعیل علی‌اوف، سانداکار مطرح تیم روسیه میزبان رفت و با برتری مقابل این حریف به مسابقه فینال صعود کرد. صبری در دیدار نهایی با فی لونگ کای از ماکائو روبرو خواهد شد.

در وزن 85 کیلوگرم، معین تقوی دردور نیمه نهایی با پیروزی برابر امانوئل مینار به مسابقه فینال صعود کرد. تقوی امشب در دیدار نهایی با ایلیا وارچینا از بلاروس مبارزه می‌کند.

در وزن منهای 90 کیلوگرم، میلاد عارفی مقام با پیروزی برابر آرجو سینگ از هند راهی مسابقه فینال شد. وی برای کسب نشان طلا امشب با عمر علی از مصر مصاف خواهد داد.

سرانجام در وزن به اضافه 90 کیلوگرم، حمیدرضا قلی‌پور، پر افتخارترین سانداکار تیم ملی ایران در مرحله نیمه نهایی رودرروی دانیل فلورین رومانیایی قرار گرفت و در دو راند متوالی این حریف را از پیش روبرداشت و به دیدار فینال راه یافت. قلی پور در مسابقه نهایی با  ژیانگ یی ازچین پیکارخواهد کرد.

رقابت‌های ووش قهرمانی جهان امشب سه‌شنبه یازدهم مهر با شناخت نفرات برتر در دوبخش ساندا، مبارزه و تالو حرکات نمایشی در کازان روسیه به اتمام خواهد رسید.

 

تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More