شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
همه چیز درباره آمار و ارقام مرحله مقدماتی کوپا آمریکا

در انتظار بازی بزرگ

 

دور مقدماتی کوپا آمریکا با برگزاری ۳۶ بازی در سه گروه به اتمام رسید و چهره ۸ تیم حاضر در مرحله یک چهارم نهایی این رقابتها مشخص شد. حالا تنها ۱۰ بازی به پایان جام باقی مانده است تا پرونده کوپا در سال ۲۰۱۹ بسته شود. ورزشگاه­های برزیل تا اینجای کار شاهد برگزاری بازی­هایی جالب و اتفاقات خاصی بوده­اند. از هو شدن میزبان بازی­ها در دو بازی ابتدایی تا حضور قدرتمند و خارج از تصور میهمانان آسیایی که حتی تا روز پایانی مرحله گروهی برای صعود شانس داشتند. از آرژانتینی که حتی با مسی تیم ترسناکی نیست و کلمبیایی که چهره یک مدعی بسیار جدی به خود گرفته است.

۷۲کارت زرد و تنها ۳ اخراجی

بازی­های فوتبال در آمریکای جنوبی همواره مبتنی بر قدرت بدنی، بازی­های فیزیکی و درگیرانه هستند و معمولا داوران از خطاهای معمول که در بازی­های اروپایی شاهد هستیم می­گذرند و تا حدود زیادی داوری­ها متفاوت است اما با تمام این اوصاف در مرحله مقدماتی بازی­های کوپا آمریکا ۲۰۱۹ کمتر شاهد بازی­های خشن بودیم. در مرحله مقدماتی ۷۲کارت زرد از جیب داوران خارج شد که برای این مرحله تعداد بالایی است اما این بازی­ها در مرحله نخست تنها ۳کارت قرمز داشت که در مقایسه با مرحله مقدماتی ادوار گذشته آمار پایینی است.

فقط دو تیم کلین شیت کردند

در مرحله مقدماتی بازی­های کوپا ۴۶بار توپ از خط دروازه ها گذشت که برای این مرحله آمار خوبی به نظر می­رسد و برزیل با ۸گل در ۳بازی اولش بهترین خط حمله مسابقات را داشت. هر چند تماشاگران میزبان در دو بازی ابتدایی از سوت های اعتراضی استفاده کردند و شاگردان تیته هو شدند اما این تیم در کنار کلمبیا، تنها تیم هایی بودند که در مرحله اول کلین شیت داشتند و گلی دریافت نکردند.

کلمبیای مستر کی روش

حتی میزبان بازی­ها نیز آماری مانند کلمبیا نداشت، شاگردان کارلوس کی­روش در هر سه بازی دور مقدماتی پیروز شدند و با ۹ امتیاز کامل به مرحله یک چهارم نهایی صعود کردند. هرچند سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران مدت زیادی نیست که هدایت که کلمبیا را بر عهده گرفته اما تاثیرات او بر این تیم کاملا مشخص است و اصطلاحا می توان امضای کی روش را پای بازی این تیم دید. کلمبیا هرچند سخت گل می زند اما سخت دروازه اش باز می شود و تاکید ویژه ای بر حفظ توپ، بازی مالکانه و جنگ در میانه میدان دارد. پیش از آغاز بازی­ها کمتر کسی برای کلمبیا شانس قهرمانی قائل بود اما نگاهی به رسانه های آمریکای جنوبی نشان می­دهد تیم مستر کی روش حالا در نظرسنجی­ها جزو ۳بخت اصلی قهرمانی قرار گرفته است.

اگر شگفتی رخ ندهد

اگر شگفتی خاصی در مرحله یک چهارم نهایی رخ ندهد و هر دو تیم برزیل و آرژانتین به ترتیب مقابل پاراگوئه و ونزوئلا پیروز شوند، دنیای فوتبال شاهد یک جنگ کلاسیک در کوپا خواهد بود و دو تیم برزیل و آرژانتین روز دوازدهم تیرماه در نیمه نهایی کوپا مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت. دیدارهای برزیل و آرژانتین را تقریبا باید یکی از حساس ترین بازی­های فوتبال در سطح ملی دانست که همیشه نتایج و البته حواشی جالبی داشته است.

نگاهی به روزنامه‌­های آمریکای جنوبی

روزنامه‌­های مهم ورزشی در برزیل و آرژانتین از حالا به استقبال بازی بزرگ رفته‌­اند و البته رویکردی متفاوت نسبت به یکدیگر اتخاذ کرده اند. روزنامه­‌های (استادو د‌ه میناس)، (گلوبو) و (فولها ده سائو پائولو) چاپ برزیل، تیم تیته را در کنار کلمبیا مهمترین رقبای هم در مسیر قهرمانی دانسته اند. این روزنامه ها در نوشته هایشان با اشاره به بازی آخر این تیم در مرحله گروهی، برزیل را حالا تیمی می دانند که فوتبال جذابی ارائه می­‌دهد. در سوی مقابل اما روزنامه­‌های آرژانتینی امید زیادی به تیمشان ندارند و  حتی در روز تولد مسی هم انتقادات را کنار نگذاشتند. (ایندیپندنته) با انتقاد گسترده از فدراسیون فوتبال آرژانتین، تیم ملی را فاقد شخصیت لازم برای قهرمانی دانسته و (ال لیبرتادور) با ترس از بازی احتمالی مقابل برزیل نوشته است. روزنامه های آرژانتینی معتقدند نتایج کوپا می­تواند تغییرات زیادی در تیم و ساختار فوتبال این کشور به راه بیندازد.

برنامه یک چهارم

بازی­های کوپا آمریکا بعد از استراحتی دو روزه از بامداد جمعه (۷تیر ماه) ساعت ۵صبح به وقت تهران از سرگرفته می شود. در نخستین بازی این مرحله برزیل میزبان با پاراگوئه دیدار خواهد کرد و ساعت ۲۳:۳۰ آرژانتین به مصاف ونزوئلا خواهد رفت. روز شنبه (۸تیر ماه) نیز دو دیدار دیگر در این مرحله برگزار خواهد شد که در نخستین دیدار و از ساعت ۳:۳۰ و در دیداری بسیار حساس شیلی (مدافع عنوان قهرمانی) با کلمبیای کارلوس کی­روش دیدار خواهد کرد و ساعت ۲۳:۳۰ آخرین دیدار مرحله یک چهارم بین اروگوئه و پرو برگزار خواهد شد.

خبرنگار ورزشی
تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More