شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

خودکشی پاری سن ژرمن پای برج ایفل

انگار پاری سن ژرمن در لیگ قهرمانان نفرین شده است. تیم ثروتمند فرانسوی راه‌های مختلف برای موفقیت در اروپا را امتحان می‌کند، ولی از هیچ‌کدام جواب نمی‌گیرد. آن‌ها اونای امری را با رزومه قهرمانی‌های لیگ اروپا جانشین لوران بلان کردند، تابستان گذشته سراغ توماس توخل آلمانی رفتند، نیمار را از مثلث رویایی بارسا کندند و بالاخره بوفون باتجربه را به تیم اضافه کردند، ولی هیچ‌کدام برای عبور از مرحله یک‌هشتم نهایی کافی نبود.

پاری سن ژرمن چهارشنبه شب یک بار دیگر در مرحله اول دور حذفی از مسابقات کنار رفت. ظاهرا همه چیز برای صعود میزبان آماده بود. آنها پشتوانه برد دو بر صفر در خانه منچستریونایتد را داشتند. حریف هم نیمی از بازیکنانش را به خاطر مصدومیت در انگلیس جا گذاشته بود و پوگبا، ستاره این روزهای شیاطین سرخ هم به دلیل محرومیت اجازه بازی نداشت.

سولسشر مجبور شده بود ترکیب ناقصی به زمین فرستاد و پیش بینی می‌شد پاریس ۹۰ دقیقه کم دردسر را در پیش داشته باشد، ولی بازیکنان این تیم با اشتباهات مرگبار بلیت صعود را تقدیم مهمان کردند. اولین گاف بزرگ پاس رو به عقب کرر در دقیقه دوم بود که به جای تیاگو سیلوا به لوکاکو رسید و مهاجم یونایتد این پاس گل طلایی را از دست نداد.

حملات پاریس این تیم را خیلی زود به گل تساوی رساند. با گل دقیقه ۱۲ برنات ظاهرا خطر رفع شده بود، ولی این بار نوبت بوفون بود که با اشتباه عجیبش منچستر را دوباره پیش بیاندازد. او شوت از راه دور رشفورد را نتوانست مهار کند تا لوکاکو به راحتی گل دوم را بزند.

پاری سن ژرمن امیدوار بود در نیمه دوم به گل تساوی برسد، ولی با هر فرصتی که از دست می‌رفت، منچستر برای زدن گل سوم و صعود خوشبین‌تر می‌شد. در غیاب نیمار که روی سکو بود و کاوانی که روی نیمکت حرص می‌خورد، امید پاریس تنها به امباپه بود. ستاره فرانسوی در دقیقه ۸۳ با پاس دنی آلوز تک به تک شد و همه چیز برای زدن گل تساوی آماده بود، ولی روی چمن خیس پارک دپرنس سر خورد. این توپ در ادامه به برنات رسید و شوت او هم به با برخورد به تیر دروازه منچستر بیرون رفت تا شانس به سولسشر لبخند بزند.

در دقیقه ۸۹ منچستر به یک کرنر رسید تا اضطراب ورزشگاه را فرا بگیرد، ولی کابوس اصلی در راه بود، چرا که کمک داوران ویدیویی خبر از برخورد شوت دالوت به دست کیمپمبه دادند و داور با بازبینی صحنه رای به پنالتی برای منچستر داد. رشفورد در دوئل با بوفون موفق‌تر بود و توپ را با شوتی سنگین به تور دوخت تا حکم صعود به نام یونایتد زده شود.

دو سال قبل پاریسن ژرمن در همین مرحله از لیگ قهرمانان با پشتوانه برد ۴ بر صفر به نیوکمپ رفت، ولی با شکست تحقیرآمیز ۶ بر یک حذفی تاریخی داشت. اگر در آن شکست ستارگان بارسا سهم بزرگی داشتند، مهم‌ترین عامل باخت جدید پاریس نه درخشش حریف که سهل‌انگاری ستارگان این تیم و البته اشتباهات توخل بود. آنها در پارک دپرنس و پای برج ایفل دسته جمعی خودکشی کردند!

 

روزنامه نگار
تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More