شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
پرسپولیس ۰ - سپاهان ۰

خشن و بدون گل

یکی از پرتماشاگرترین بازیهای این فصل لیگ برتر ایران که می‌توانست تا حدود زیادی تکلیف قهرمانی را مشخص کند بدون گل تمام شد. در ادامه بازیهای هفته بیست و هفتم لیگ برتر ایران هشتاد هزار نفر در استادیوم آزادی نظاره‌گر این بازی حساس و بدون گل بودند. 

خستگی پرسپولیس:

پرسپولیس این فصل در چهار تورنمت رسمی درگیر بود . بازیهای باقیمانده از لیگ قهرمانان آسیا از سال گذشته که پرسپولیس تا پایان نیم فصل لیگ برتر درگیر این مسابقات بود به همراه حضور در لیگ برتر ایران، جام حذفی و لیگ قهرمانان فصل جدید موجب شده تا بازیکنان این تیم در هفته‌های پایانی طراوت و شادابی گذشته را نداشته باشند.

پرسپولیس تنها چهار روز پیش در دبی مقابل الاهلی عربستان قرار گرفته بود و در حساس‌ترین مسابقه فصل خود خستگی در ساقهای بازیکنان این تیم کاملا آشکار بود. 

افت سپاهان:

سپاهان اگر چه در نیم فصل اول توانسته بود نتایج خوبی کسب کند و حتی در بیشتر هفته‌ها صدرنشین لیگ شود با شروع نیم فصل دوم از شرایط خوب خود فاصله گرفت. برای قهرمان شدن یک تیم مهمترین موضوع گرفتن امتیاز از تیمهای مدعی است. سپاهان در نیم فصل دوم مقابل تراکتورسازی و استقلال از مدعیان اصلی قهرمانی شکست خورد و تنها موفقیت این تیم کسب نتیجه مساوی بدون گل در این دیدار بود.

مهمترین نقطه ضعف سپاهان در نیم فصل دوم که موجب شده این تیم نتواند مقابل مدعیان گلی به ثمر برساند نداشتن برنامه‌ای مشخص در خلق موقعیت گل است. تمامی امیدهای این تیم برای گلزنی تنها استفاده از تاکتیک شروع مجدد ( ضربات ایستگاهی) است.

همین موضوع موجب شده که تیمهای مدعی با برنامه ریزی مناسب تاکتیک مورد نظر قلعه نویی را تا حدود زیادی خنثی کنند.

ترکیب دو تیم:

پرسپولیس با سیستم ۲-۳-۱-۴ همیشگی‌اش به میدان آمد. به دلیل محرومیت شجاع خلیل زاد،ه محسن ربیع خواه که به تازگی دوران مصدومیت خود را به پایان رسانده در خط دفاعی قرار گرفت و سروش رفیعی نیز به‌جای سیامک نعمتی در خط هافبک به بازی گرفته شد.

سپاهان با سیستم ۱-۳-۲-۴ بازی می‌کرد.مهدی کیانی و محمد کریمی دو هافبک دفاعی بودند و جلوی آنها سجاد شهباز‌زاده ، ولادیمیرکومان و مهرداد محمدی بازی می‌کردند. استانلی کی‌روش آقای گل فصل نیز تک مهاجم این تیم بود. امیر قلعه نویی وبا استفاده از پنج بازیکن در میانه میدان به دنبال ایجاد برتری عددی در میانه میدان بود تا بتواند جریان بازی را کنترل کند.

بازی فیزیکی سپاهان:

سپاهان به خوبی می‌دانست بازیکنان تکنیکی پرسپولیس به مانند مهدی ترابی، بشار رسن و رفیعی در صورتیکه تحت فشار قرار نگیرند می‌توانند هر لحظه جریان بازی را تغییر دهند. به همین دلیل بازی خشن و درگیرانه بازیکنان سپاهان موجب شد تا پرسپولیس هم بازی فیزیکی را دستور کار خود قرار دهد

 همین موضوع موجب شد تا هر دو توان ایجاد موقعیت گلی در جریان بازی نداشته باشند و برای رسیدن به گل تنها دلخوش به ضربات ایستگاهی باشند.

برانکو ایوانکوویچ با تعویض رفیعی و اضافه کردن سیامک نعمتی که به خوبی در کانالهای دفاعی صاحب توپ می‌شود قصد داشت جریان بازی را تغییر دهد اما قلعه‌نویی با تعویض کومان و اضافه شدن علی قربانی روی به بازی مستقیم و هوایی آورد. کومان تنها بازیکنی در ترکیب سپاهان بود که سعی داشت با پاسهای دقیق برای هم‌تیمی‌هایش موقعیت گلزنی ایجاد کند اما بازی فیزیکی سپاهان موجب بیکار شدن این بازیکن شد.

جلال حسینی:

 

بدون تردید جلال حسینی مهمترین دلیل موفقیتهای این روزهای پرسپولیس است. به رغم اینکه در این دیدار زوج همیشگی اش ( خلیل زاده) در میدان نبود اما حسینی با تجربه فراوان و آرامش مثال‌زدنی‌اش دلیل اصلی استحکام خط دفاعی پرسپولی بود. اوج کار حسینی در دقیقه ۶۳ بود زمانیکه محمدی مهاجم سپاهان در داخل محوطه جریمه با او تک به تک شد و حسینی با قدرت تمام و بدون اینکه خطایی کند توپ را از محمدی گرفت تا شایستگی‌هایش را یکبار دیگر ثابت کند.

با شکست تراکتورسازی مقابل ذوب‌آهن و تساوی دو تیم مدعی پرسپولیس و سپاهان بدون تردید خوشحال‌ترین تیم هفته استقلال تهران است که با پیروزی مقابل پدیده دیگر مدعی کسب سهمیه آسیایی جدی‌ترین رقیب پرسپولیس در کسب مقام قهرمانی خواهد بود.

بازیکن سابق تیم ملی ایران
تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More