شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

خادم: رجال سیاسی برای دفاع از قهرمانان کشتی ایران کاری نکرده‌اند

رسول خادم، رئیس فدراسیون کشتی، می‌گوید که نناد لالوویچ، رئیس اتحادیه جهانی کشتی متوجه «تنهایی کشتی ایران» شده است و ما نیز پاسخی برای «مستندات او» نداریم.

پس از پایان مرحله نهایی رقابت‌های انتخابی تیم‌های آزاد و فرنگی ایران، رسول خادم، رئیس فدراسیون کشتی، شنبه ۲۲ اردیبهشت  درباره حواشی ورزش اول ایران و جلسه‌ هفته گذشته‌اش با «نناد لالوویچ»، رئیس اتحادیه جهانی کشتی به خبرنگاران گفت:«جلسات ما با لالوویچ بعد از داستان علیرضا کریمی در مسابقات امیدهای کشتی آزاد جهان در لهستان و ورود کشتی ایران به محرومیت‌های جدید و سنگین، دیگر مانند قبل نیست».

او در پاسخ به این سوال که آیا در مورد مسئله رویارویی کشتی‌گیران ایرانی با نمایندگان اسرائیل هم صحبتی شده است؟ تصریح کرد:« بله، طبیعتا بخشی از زمان جلسه به بیان موضوع اصرار و پیگیری کمیته بین‌المللی المپیک در این باره گذشت».

رئیس فدراسیون کشتی افزود:«وقتی رئیس اتحادیه جهانی کشتی بر پیگیری‌های کمیته بین‌المللی المپیک تاکید می‌کند و‌ مستنداتی در این باره بیان می‌دارد که نشان از تهدیدات جدی‌ای دارد که کشتی ایران ممکن است بزودی با آن مواجه شود و بعد می‌پرسد شما برای این شرایط جدید و جرائم سنگینی که با آن مواجه خواهید شد، چه کرده‌اید؟ مسئولان سیاسی شما چه می‌خواهند بکنند؟ هیچ پاسخی نیست که به او بدهیم. لالوویچ کاملا متوجه تنها بودن کشتی ایران در این میدان بزرگ سیاسی شده است و این موضوع به شدت بر مواضع کشتی ایران در این جلسات اثر دارد».

رسول خادم درادامه در پاسخ به این سوال که آیا هنوز همکاری از سوی مسئولانی که شما به آن‌ها مسئله محرومیت‌ها را اعلام کرده‌اید، صورت گرفته یا نه؟ گفت:«خیر. رجال سیاسی کشور که بارها و بارها از آن‌ها خواسته شده است برای دفاع از قهرمانان ملی کشتی ایران به میدان بیایید و تیم دیپلماسی ویژه‌ای را که متشکل از نمایندگان سازمانهای دیپلماتیک کشور است، روانه کمیته بین‌المللی المپیک کنند، تاکنون هیچ پیگیری نکرده‌اند».

رسول خادم در پایان اظهارداشت:«احتمالا در نهایت، چند روز دیگر می‌خواهند با فرستادن نمایندگانی از کمیته ملی المپیک و یا وزارت ورزش برای انجام جلسه‌ای با کمیته بین‌المللی المپیک، بگویند فعالیت دیپلماتیک خود را در حمایت از قهرمانان ملی انجام داده‌اند و باز هم طبق معمول هر اتفاقی بیفتد و محرومیتی دامن‌گیر قهرمانان ایران شود، بر گردن کشتی‌گیر، مربی و فدراسیون باشد و آقایان آنقدر دور بایستند که دیده هم نشوند».

ماه گذشته رسول خادم بعد از پس گرفتن استعفایش و بازگشت به فدراسیون کشتی در نامه‌ای که برای اعضای شورای عالی امنیت ملی نوشت به آن‌ها هشدار داد تا دیر نشده با رایزنی و انجام امور دیپلماتیک با کمیته بین المللی المپیک و اتحادیه جهانی از تعلیق کشتی و ورزش ایران جلوگیری کنند زیرا از تیر تا آبان امسال کشتی‌گیران ایرانی در هشت رویداد جهانی شرکت خواهند کرد و در این مسابقات حریفان اسرائیلی نیز حضور خواهند داشت و درصورتیکه این بار کشتی گیری از ایران با رقیب اسرائیلی خود روبرو نشود خطرات جدی ورزش ایران را تهدید خواهد کرد و به طور قطع و یقین کشتی ایران با تعلیق و جرایم سنگین مواجه خواهد شد.

دراین حال، اسفندماه سال گذشته نیز برخی از کشتی گیران عنوان دار ایرانی با ارسال نامه‌ای به آیت الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران از او خواستند تا دیر نشده برای حل موضوع رویارویی ورزشکاران ایرانی با رقبای اسرائیلی فکری اساسی کند.

 

تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More