شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

جوانان بسکتبال ایران مقهور قدرت برترآمریکا شدند

 

رقابت‌های بسکتبال قهرمانی جوانان جهان با شکست ایران مقابل آمریکا پیگیری شد.

در رقابت‌های این دوره که با شرکت شانزده تیم برتر دنیا از شنبه ۱۰ تیرماه در قاهره مصر آغاز شد تیم بسکتبال جوانان ایران در نخستین بازی خود مقابل تیم قدرتمند آمریکا، مدافع عنوان قهرمانی تن به شکست 108-48 داد.

جوانان بسکتبالیست ایرانی که در گروه چهارم این مسابقات با آمریکا، ایتالیا و آنگولا قرار دارند امشب در دومین مسابقه رودرروی تیم ایتالیا قرار خواهند گرفت. به همین منظور بخش ورزشی وب‌سایت ایران اینترنشنال در پایان بازی ایران و آمریکا با رضا طاهری کارشناس بسکتبال ساکن پادربورن آلمان که برای آنالیز بازی‌های این دوره در سالن محل برگزاری مسابقات حضور دارد گفت‌وگویی اختصاصی انجام داده است.

طاهری درباره برگزاری بازی‌های این دوره بسکتبال جوانان جهان در مصر اظهار داشت: میزبانی مصری‌ها در این بازی‌ها تاکنون خوب بوده و تیم‌ها هم با آمادگی کامل در قاهره حضور پیدا کرده‌اند.

وی افزود: تیم‌های آسیایی در این دوره بازی‌های به نسبت بازی‌های خوبی از خود به نمایش گذاشته‌اند و فاصله بین تیم‌ها خیلی زیاد نیست. تیم‌های ژاپن و کره‌جنوبی علیرغم شکست مقابل نیوزیلند و اسپانیا، اما هیچ‌گاه چهره یک تیم بازنده را در مسابقه نداشتند.

این کارشناس بسکتبال ساکن آلمان درباره بازی ایران و آمریکا گفت: تیم بسکتبال جوانان ایران در این مسابقه نمایش بدی نداشت و نمی‌توان از این تیم  ایراد زیادی گرفت، زیرا تیم آمریکا یک سر و گردن بالاتر از تیم ایران است و این تیم قهرمانی جهان را در کارنامه دارد.

او درادامه افزود:عیار تیم ایران در بازی امشب با ایتالیا مشخص می‌شود و بازی با آمریکا ملاک خوبی برای ارزیابی این تیم نیست. نکته مهمی که درباره تیم ایران در این دوره از رقابت‌ها می‌توان گفت این است که این تیم از نظر قدرت بدنی با مشکل روبرو است و برای حضور در رقابت‌های جهانی تدارک خوبی نداشته است و تنها با برگزاری چهار دیدار تدارکاتی در صربستان گام به رقابت‌های قاهره گذاشته است.

رضا طاهری درباره نحوه صعود و حذف تیم‌ها در این دوره از رقابت‌ها تصریح کرد: هیچ گروه آسانی در این دوره وجود ندارد و هیچ تیمی از این مسابقات حذف  نمی‌شود و تا روز پایانی در رقابت‌ها حضور دارد و چیزی که مهم است اینکه، از روز سه‌شنبه که مرحله دوم این رقابت‌ها آغاز می‌شود باید دید که تیم ایران برای حضور در جمع هشت تیم برتر برنامه دارد و یا برای حضور در بین تیم‌های نهم تا شانزدهم. به طور مثال تیمی که در گروه ایران چهارم می‌شود باید با تیم اول گروه سه بازی کند و اگر این تیم، صدرنشیین گروه سوم را حذف کند هیجان این پیکارها دو چندان خواهد شد و در مجموع هیجان در مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان جهان تا روز آخر ادامه خواهد داشت.

وی همچنین درباره بازداشت اشکان مهریار عکاس ایرانی توسط ماموران فرودگاه قاهره و بازگرداندن او به ایران اظهارداشت: اشکان مهریار از طرف خبرگزاری ایسنا به عنوان عکاس به مسئولان فیبا معرفی شده بود و برای حضور در این رقابت‌ها هم ویزا کشور مصر را داشت و هم از طرف فدراسیون جهانی برای عکاسی در این دوره از مسابقات دارای مجوزهای لازم بود. من در این‌باره هنوز موفق نشدم با مقامات مصری صحبت کنم، اما علی توفیق دبیرکل فدراسیون بسکتبال در این باره گفت که مقامات فرودگاه قاهره مصر از عکس پاسپورت اشکان مهریار ایراد گرفته‌اند و اعلام کردند که عکس نامبرده مخدوش است و ما نمی‌توانیم مجوز ورود او را به کشور صادر کنیم و به همین علت آنها این عکاس خبرگزاری ایسنا را به ایران بازگرداندند.

 

تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More