شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۱۹

جدال هلند و کانادا برای صدرنشینی

 

بازی هلند و کامرون از گروه E رقابتهای جام جهانی، روز گذشته در شهر والنسین فرانسه برگزار شد. این مسابقه در میان استقبال چشمگیر هواداران هلند، در نهایت با نتیجه ۳-۱ به نفع لاله های نارنجی به پایان رسید، تا آنها با این پیروزی، صعود خود به مرحله حذفی رقابتها را قطعی کنند.

بازی، ساعت ۳ به وقت محلی، با سوت داور استرالیایی، کیسی ریبلت آغاز شد. در نیمه اول، هلند، قهرمان اروپا در سال ۲۰۱۷، با تسلط بیشتر بر جریان بازی چند موقعیت گل خلق کرد، اما یارگیری فشرده و بازی فیزیکی کامرونی ها، مانع از گلزنی آنها شد. بازی زیبای شاگردان سارینا ویگمن، سرمربی هلند (بهترین مربی جهان در سال ۲۰۱۷)، سرانجام در آخرین دقایق نیمه اول، این تیم را به اولین گل خود در این بازی رساند.

در دقیقه ۴۱ در حالی که کامرون در حال حمله به دروازه هلند بود، توپ گیری هافبک های هلندی، پایه گذار یک ضد حمله زیبا شد؛ ون د ساندن، در یک پاسکاری زیبا و سریع با جکی گروئنن ، توپ را برای ویویانا میدما در محوطه جریمه کامرون رساند، تا این مهاجم با یک ضربه تمام کننده، دروازه حریف را باز کند.

سه دقیقه بعد، در حالی که به نظر میرسید هلندیها با اعتماد به نفس بیشتری جریان بازی را در اختیار دارند، کامرونی ها روی غافلگیری خط دفاع و دروازه بان هلند، گل تساوی را به ثمر رساندند. در صحنه گل، پاس بلند و زیبای با ضربه سر ، وارد دروازه هلندی ها شد، تا دو تیم در نهایت با نتیجه مساوی به رختکن بروند.

در نیمه دوم، هلند، خیلی زود و در دقیقه ۴۸ به گل دوم خود دست پیدا کرد. این گل، روی ضربه آزاد کوتاه شریدا اسپایت و پاس ارسالی گروئنن به محوطه شش قدم اتفاق افتاد. جایی که اشتباه دفاع کامرون در برگشت توپ آن را جلو پای دومنیک بلادورث ، دفاع وسط پیشتاخته این تیم قرارداد، تا او دومین گل هلند را به ثمر برساند.

تلاشهای بازیکنان کامرون در ادامه نیمه دوم برای باز کردن دروازه هلند ناموفق بود. در دقیقه ۸۵ میدما، که در نیمه دوم چندان در جریان بازی قرار نداشت، دومین گل خود و سومین گل هلند را به ثمر رساند، تا کامرون دومین باخت خود در این دوره از رقابتهای جام جهانی را ثبت کند. آنها در بازی اول خود در مصاف با کانادا با نتیجه ۱-۰ شکست خورده بودند تا امیدهای خود را برای صعود به مرحله حذفی جام جهانی از دست رفته ببینند.

کانادا ۲ - نیوزلند ۰

در دیگر دیدار گروه E، شنبه ، تیم های کانادا و نیوزلند در استادیوم شهر گرونوبل فرانسه به مصاف یکدیگر رفتند. این بازی که ساعت ۹ به وقت محلی و با قضاوت یوشیمی یاماشیتا، داور ژاپنی انجام شد، با پیروزی ۲-۰ کانادا به پایان رسید، تا این تیم، دومین تیم صعود کننده از این گروه باشد.

۲۰ ژوئن، در دیدار پایانی گروه E، دو تیم کانادا و هلند برای تعیین صدرنشین، به مصاف یکدیگر خواهند رفت و کامرون و نیوزلند، پس از انجام آخرین دیدار مرحله گروهی مقابل یکدیگر، به خانه باز خواهند گشت.

بازی در نیمه اول با وجود برتری محسوس کانادا، در برابر بازی دفاعی نیوزلند، با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید. کاناداییها اما خیلی زود با شروع نیمه دوم به اولین گل خود دست پیدا کردند. جایی که نیشل پرنس ، از سمت چپ زمین فرار کرد، وارد محوطه جریمه شد و پس از دریبل مدافع نیوزلند، توپ را به جسی فلمینگ رساند، تا او قفل دروازه ارین نایلر را باز کند. پس از این گل، کانادایی‌ها، موقعیت های دیگری نیز روی دروازه نیوزلند خلق کردند. در دقیقه ۷۹، پرنس که در پایان این دیدار به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد، مزد بازی زیبای خود را دریافت کرد و دومین گل کانادایی‌ها را به ثمر رساند.

 

خبرنگار
تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More