شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
در آخرین دیدار دوستانه قبل از بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

تیم ملی ایران در مقابل ازبکستان به پیروزی رسید

 

 

تیم ملی فوتبال ایران در آخرین دیدار دوستانه خود قبل از بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در مقابل تیم امید ازبکستان به پیروزی دست یافت.

تیم ملی ایران که خود را برای حضور در بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه آماده می کند، شامگاه شنبه، بیست و نهم اردیبهشت در آخرین دیدار دوستانه که در حضور بیش از ۲۵ هزار تماشاگر ورزشگاه آزادی تهران برگزارشد رودرروی تیم امید ازبکستان قرار گرفت و با تک گل نیمه اول روزبه چشمی از سد این تیم گذشت تا ملی پوشان فوتبال ایران در آخرین مسابقه تدارکاتی خود به یک برد خانگی دست یابند.

کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی ایران در ابتدا تیمش را با ترکیب، امیر عابدزاده، وریا غفوری، محمد رضا خانزاده، سید مجید حسینی، علی قلی‌زاده، روزبه چشمی، کریم انصاری فرد، احسان حاج صفی، مهدی ترابی، رضا قوچان‌نژاد و مهدی طارمی به زمین فرستاد.

ملی پوشان ایرانی در آخرین دیدار تدارکاتی خود خواستند ضمن کسب یک پیروزی پرگل با خاطره‌ای خوش ایران را برای شرکت درجام جهانی ترک کنند و از همان ابتدا هجوم را در دستور کار قرار دادند که در دقیقه ۱۷ با ضربه سر روزبه چشمی به گل برتری رسیدند.

در این دقیقه احسان حاج صفی ضربه کرنری را روی دروازه تیم جوان ازبکستان ارسال کرد که روزبه چشمی در محوطه جریمه با ضربه سری زیبا قفل دروازه مهمان را گشود و ایران را پیش انداخت.

این نخستین گل ملی، مدافع ملی پوش استقلال تهران بود. در ادامه، تیم ایران همچنان نبض بازی را در دست داشت و حملات زیادی را روی دروازه ازبکستان تدارک دید که این حملات با خروج‌های به موقع دروازه بان این تیم که مرد اول این میدان بود راهی به دروازه حریف پیدا نکرد و نیمه نخست با یک گل به سود ایران خاتمه یافت.

با آغاز نیمه دوم باز این تیم ایران بود که توپ و میدان را در اختیار داشت. در دقیقه ۶۶ ضربه خطرناک مهدی طارمی با واکنش دیدنی دروازه بان ازبکستان به خارج رفت و یک شانس مسلم گل تیم ایران از بین رفت.

در این نیمه، کی روش برای محک زدن دیگر بازیکنان پنج تعویض انجام داد و حسین حسینی، پژمان منتظری، وحید امیری، سعید عزت‌الهی و سیدجلال حسینی را به بازی فراخواند، اما این تغییرات کمکی به گلزنی تیم ایران نکرد و این تیم نتوانست دروازه ازبکستان را باز کند.

در لحظات پایانی این مسابقه، داور قطری خطای مدافع تیم ازبکستان روی جلال حسینی در محوطه جریمه این تیم را پنالتی تشخیص نداد و همین مسئله باعث شد کارلوس کی روش به داور چهارم اعتراض شدیدی کند که این اعتراضات حتی در پایان بازی هم ادامه داشت و سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران با حالتی عصبانی به داور قطری حمله ور شد.

در نهایت این بازی در روزیکه تماشاگران ایرانی برای بدرقه تیم ملی به ورزشگاه آزادی آمده بودند با یک گل به سود شاگردان کی روش خاتمه یافت.

کارلوس کی روش در پایان بازی با ازبکستان در نشست خبری حاضر نشد و در جواب اینکه چرا در کنفرانس خبری این مسابقه شرکت نکرده است، گفت:«من تمام صحبت‌های خود را در تمرین جمعه تیم ملی به خبرنگاران کرده‌ام و دیگر دلیلی ندارد دراین نشست خبری حرف‌های خود را تکرار کنم».

همچنین پیش از آغاز این مسابقه از پیراهن تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه که توسط کمپانی «آدیداس» فراهم شده به طور رسمی رونمایی شد.

نماد فوتبال ایران نیز که به نام یوزپلنگ  تیزپای ایرانی «یوپا» نامگذاری شده در بازی برابر ازبکستان به تماشاگران حاضر در ورزشگاه آزادی معرفی شد.

براساس اعلام مسئوولان فدراسیون فوتبال، تمام مراحل ساخت این نماد در داخل کشور و توسط طراحان ایرانی آماده شده که از کیفیت و استاندارد بالایی هم برخوردار است.

تیم ملی فوتبال ایران برای برپایی اردوی تدارکاتی دوهفته ای خود در ترکیه، فردا دوشنبه، سی و یکم اردیبهشت راهی این کشور خواهد شد و روز دوشنبه، هفتم خردادماه در دیداری دوستانه که در استانبول برگزار می‌شود به مصاف تیم ملی ترکیه خواهد رفت.

ملی پوشان ایران سپس روز شنبه، دوازدهم خرداد در یک مسابقه تدارکاتی در استانبول ترکیه رودرروی تیم ملی یونان قرار خواهند گرفت.

شاگردان کی روش پس از برگزاری این بازی، روز سه‌شنبه، پانزدهم خرداد برای برپایی اردوی نهایی خود پیش از آغاز بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه وارد مسکو، پایتخت این کشور خواهند شد و تمرینات‌شان را در کمپ تیم لوکوموتیو مسکو برگزار خواهند کرد  و روز جمعه، هجدهم خرداد نیز در آخرین دیدار تدارکاتی به مصاف تیم ملی لیتوانی خواهند رفت.

تیم ملی ایران در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ در گروه دوم، موسوم به گروه مرگ این دوره با تیم‌های پرتغال، اسپانیا و مراکش همگروه است و در نخستین دیدار خود روز جمعه، بیست و پنجم خردادماه در ورزشگاه سن پترزبورگ رودرروی مراکش قرار خواهد گرفت.

تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More