شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تکذیب بازداشت تبعه بریتانیایی در امارات به دلیل پوشیدن تی‌شرت تیم ملی قطر

 

در حالی که برخی رسانه‌ها گزارش دادند که تی‌شرت تیم ملی قطر برای گردشگر بریتانیایی-سودانی در امارات متحده‌عربی دردسر آفریده و کارش را به زندان کشانده است،‌ سفارت امارات متحده عربی در لندن این خبر را تکذیب کرده و اعلام کرد که بازداشت او در واقع به دلیل «اتلاف  وقت» پلیس این کشور بوده است.

به گزارش بی‌بی‌سی جهانی، علی عیسی احمد شهروند ۲۶ ساله انگلیسی بی‌اطلاع از قانون ممنوعیت «نمایش همبستگی» با قطر در امارات‌متحده‌عربی، به دلیل پوشیدن تی‌شرت تیم قطر مورد حمله چند تن قرار گرفت و پس از آنکه به پلیس شکایت برد، بازداشت و زندانی شد.

به گفته سفارت امارات‌متحده‌عربی در لندن، علی عیسی احمد در دو مورد «اتلاف وقت پلیس» و «اظهارات کذب» تفهیم اتهام شده است. در همین حال یک مقام امارات بطور قطعی بازداشت علی عیسی احمد «به دلیل پوشیدن پیراهن تیم قطر» را رد کرده است.

وزارت امور خارجه بریتانیا از تلاش خود برای کمک به تبعه بازداشت شده و تماس با مقام‌های امارات برای رسیدگی به موضوع خبر داده است.

ماجرا از این قرار است که علی عیسی احمد که برای تعطیلات به امارات‌متحده‌عربی سفر کرده بود، دو هفته پیش (۲۲ ژانویه) پس از بازی قطر و عراق در چارچوب جام ملت‌های آسیا در ابوظبی استادیوم را ترک کرد. او در حالی که تی‌شرت تیم ملی قطر را بر تن داشت از سوی چند نفر مورد حمله قرار گرفت. پس از آنکه به پلیس شکایت برد، بازداشت شد و یک هفته بعد (۳۰ ژانویه) در تماس با دوست خود او را در جریان بازداشت خود قرار داد.

از سوی دیگر، به گفته یک مقام رسمی اماراتی، علی عیسی احمد در شکایت به پلیس ادعا کرده بود که از سوی هواداران دوآتشه فوتبال مورد حمله و ضرب و شتم قرار گرفته است. ظاهرا پس از معاینه این تبعه بریتانیایی-سودانی توسط پزشک، پلیس جراحات او را مغایر با اظهاراتش تشخیص داده و نتیجه گرفته که آنها توسط خود احمد ایجاد شده است.

گفته می‌شود علی عیسی احمد اتهامات مطرح شده را پذیرفته و رسیدگی به پرونده او در جریان است.

روابط سیاسی دوحه و ابوظبی از ژوئن ۲۰۱۷ همزمان با قطع روابط دیپلماتیک چهار کشور عربستان سعودی، مصر، بحرین و امارات‌متحده‌عربی با قطر و اعمال تحریم‌هایی علیه این کشور رو به سردی گذاشت.

تیرگی روابط دو کشور ظاهرا بر ورزش هم سایه انداخته است. گزارش برخی رسانه‌ها حکایت از آن داشت که خبر مربوط به قهرمانی قطر در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ با جهت‌گیری‌ها خاصی در رسانه‌های امارات‌متحده‌عربی بازتاب داشت.

 

تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More