شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تمهیدات ویژه برای برگزاری شهرآورد ۸۵

 

پلیس پایتخت،‌ سازمان آتش‌نشانی و اورژانس تهران برای شهرآورد ۸۵ تمهیدات ویژه‌ای در نظر گرفته‌اند که برخی از آنها از روز گذشته، چهارشنبه سوم آبان کار خود را آغاز کرده و تا تخلیه کامل ورزشگاه آزادی تا پایان روز جاری فعالیت خود را ادامه خواهند داد.  

امروز پنجشنبه، چهارم آبان  یکی از مهم‌ترین دیدارهای تیم فصل اول لیگ هفدهم میان سرخابی‌های پایتخت برگزار خواهد شد.

پس از چهار دهه، سرمربیان خارجی هدایت هر دو تیم استقلال و پرسپولیس را برعهده دارند و همین مساله می تواند  انگیزه زیادی برای کسب سه امتیاز این دیدار  باشد و یکی از مهم‌ترین دیدارهای نیم‌فصل اول لیگ هفدهم میان سرخابی‌های پایتخت برگزار خواهد شد. از این رو بنا به گفته بسیاری از مسؤولان دیدار امروز میان دو تیم پرسپولیس و استقلال از اهمیت بالایی برخوردار است.

حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در مورد تمهیدات پلیس پایتخت که از ظهر دیروز (چهارشنبه) آغاز شده به خبرگزاری ایسنا گفت: "پلیس رهنمایی و رانندگی تهران بزرگ پیش از شروع این  این مسابقه و تا پایان آن تمهیداتی را در نظرگرفته است و تمام تلاش بر این بوده که وسایل نقلیه عمومی به اندازه کافی دراختیار علاقه مندان قرار گیرد تا از وسیله نقلیه شخصی کمتر استفاده شود".

سردار رحیمی، با اشاره به این مطلب که پلیس طی هماهنگی های انجام شده قصد افزایش پارکینگ‌ها را دارد گفت: "در این خصوص هماهنگی‌هایی با سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی برای حمل و نقل هواداران دو تیم در نظر گرفته شده است".
همزمان با برگزاری شهرآورد امسال ناوگان امدادی مرکز اورژانس تهران در مسیرهای منتهی به استادیوم، اطراف و داخل استادیوم آزادی قرار دارد.

 

اسماعیل فراهانی معاون فنی و عملیات مرکز اورژانس تهران نیز در مورد تمهیدات اورژانس تهران برای شهرآورد ۸۵ گفت: "مدیر جانشین ناحیه غرب اورژانس تهران به عنوان فرمانده عملیاتی میدان در استادیوم مستقر است و کلیه پایگاه‌های اورژانس در نزدیکی مسیرهای منتهی به استادیوم آزادی به صورت ویژه در حال آماده باش هستند".
به گفته فراهانی، مرکز فرماندهی ارتباطات اورژانس ۱۱۵ نیز به صورت ویژه جهت دریافت تماس‌های مددجویان آماده‌باش است. استقرار ۱۳۰ ایستگاه آتش‌نشانی در سطح شهر و آماده باش ایستگاه شماره ۲۰ که جنب ورزشگاه آزادی قرار دارد از تمهیدات صورت گرفته از سوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران است.

بنا به گفته جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران،۱۳ دستگاه خودروی سنگین، ۵ دستگاه موتورسیکلت به همراه ۶۰ نیروی عملیاتی از ساعت ۱۳ در پارکینگ‌ خودروهای شخصی و اتوبوس شرکت واحد، درهای ورودی و خروجی ورزشگاه، معابر و بزرگراه‌های اطراف تا پایان مسابقه و تخلیه کامل ورزشگاه و عادی شدن تردد حاضر می‌شوند و اوضاع ایمنی را کنترل می‌کنند.
مچنین محسن محمدیان مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت مترو تهران نیز در خصوص ارائه خدمات از سوی این مرکز خدماتی گفت: "شرکت بهره‌ برداری متروی تهران در روز پنج شنبه ( ۴آبان ۹۶) اقدام به اعزام قطارهای فوق العاده در فواصل زمانی معین خواهد کرد تا تماشاگران بتوانند به راحتی در مسیر رفت و برگشت از ورزشگاه آزادی در خط پنچ مترو از ناوگان قطار شهری استفاده کنند.
دو تیم استقلال و پرسپولیس تاکنون ۸۴ بار با یکدیگر روبرو شده‌اند که حاصل آن ۲۵ برد برای استقلال، ۲۰ برد برای پرسپولیس و ۳۹ تساوی بوده‌است. اولین بازی دو تیم در ۱۶ فروردین سال ۱۳۴۷ بوده‌است که با نتیجه مساوی بدون گل خاتمه یافت. پر گل‌ترین بازی‌ها شهرآوردهای دوازدهم و هشتاد و دوم بوده‌است که پرسپولیس به ترتیب با نتایج (۰–۶) و (۲–۴) موفق به شکست استقلال شد. همچنین ۱۸ شهرآورد با تساوی بدون گل همراه بوده‌است.

 

 

تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More