شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
پایان مرحله یک هشتم نهایی زنان

تمام نمایندگان آسیا حذف شدند

شب گذشته، با انجام دو مسابقه، مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی فوتبال در فرانسه به پایان رسید. در بازی اول، ایتالیا با دو گل، چین را شکست داد و در بازی دوم، هلند، با نتیجه ۲-۱ برابر ژاپن به پیروزی رسید تا پرونده تیمهای آسیایی حاضر در این تورنمنت بسته شود.

مرحله یک چهارم نهایی، فردا با بازی نروژ - انگلیس در شهر لو آور فرانسه آغاز می شود.

ایتالیا ۲ - چین ۰

آتزوری که به عنوان تیم اول از گروه خود صعود کرده بود، اولین گل بازی را در دقیقه ۱۵ روی اشتباه مدافعان ژاپن به ثمر رساند. شیمینگ پنگ، گلر ژاپن، ابتدا شوت الیسا بارتولی، مدافع پیشتاخته ایتالیا را مهار کرد، اما توپ در برگشت زیر پای والنتینا جیاسنتی افتاد تا او با یک ضربه تمام کننده دروازه پینگ را باز کند.

چینیها که از ابتدای مسابقه تلاش زیادی برای حفظ توپ و تغییر جریان بازی داشتند، پس از دریافت این گل نمایش بهتری ارائه کردند، اما موفق نشدند خطر جدی روی دروازه ایتالیا ایجاد کنند. دو تیم در نیمه اول به همین نتیجه به رختکن رفتند.

ایتالیاییها با شروع نیمه دوم خیلی زود به گل برتری رسیدند. در دقیقه ۴۹، گالی که به عنوان بازیکن تعویضی وارد میدان شده بود، با یک شوت از راه دور دروازه پنگ را برای دومین بار باز کرد.

ایتالیا روز شنبه در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف هلند خواهد رفت.

هلند ۲ - ژاپن ۱

در آخرین بازی مرحله یک هشتم نهایی، هلندیها موفق به حذف ژاپن، آخرین نماینده آسیا از این رقابتها شدند. ژاپن که با داشتن یک عنوان قهرمانی جهان (۲۰۱۱) و یک عنوان نایب قهرمانی (۲۰۱۵)، از تیمهای مدعی این دوره محسوب میشد، اولین گل بازی را در دقیقه ۱۹ دریافت کرد.

کرنر کوتاه اسپایت در محوطه جریمه به لیک مارتنز، ستاره هلندی باشگاه بارسلونا رسید تا او به یک ضربه بغل پای زیبا دروازه آیاکا یاماشیتا را باز کند. ژاپنیها بعد از دریافت این گل تلاش زیادی کردند تا در فضای پرشور استادیوم، که در اختیار هواداران نارنجی پوش هلند بود، کنترل بازی را در دست بگیرند. آنها سرانجام موفق شدند در دقیقه ۴۳، گل تساوی را روی یک حرکت زیبای تیمی وارد دروازه هلند کنند. پاس زیبای مانا ایوابوچی در محوطه جریمه به هاسگاوا رسید تا او با یک ضربه زیبا توپ را از بالای دستان ون فینندال، دروازهبان هلند، وارد گل کند.

بازی فشرده و نزدیک دو تیم در نیمه دوم نیز ادامه پیدا کرد. ژاپنی ها که موقعیت های زیادی در این نیمه از دست دادند، در دقیقه ۹۰، روی یک ضربه پنالتی، گل دوم را دریافت کردند. در این صحنه، برخورد توپ با بازوی کوماگی، کاپیتان ژاپن، باعث شد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد. تصمیم داور بعد از مراجعه به VAR نیز تایید شد تا مارتنز پشت ضربه قرار بگیرد و توپ را خلاف جهت حرکت یاماشیتا، وارد دروازه ژاپن کند.

حالا هلند، آلمان، آمریکا، فرانسه و انگلیس، تیم هایی که با پیروزی در هر سه دیدار مرحله گروهی به مرحله یک هشتم نهایی رسیده بودند، در کنار ایتالیا، نروژ و سوئد، در مرحله یک چهارم نهایی حضور خواهند داشت.



 

خبرنگار
تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More