شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۱۹

ترکیب چهار تیم پایانی مشخص شد

شب گذشته تکلیف چهار تیم حاضر در مرحله نیمه نهایی جام جهانی فوتبال زنان مشخص شد. در اولین مسابقه، هلند توانست با نتیجه ۲-۰ برابر ایتالیا، تیم شگفتی ساز این تورنمنت، پیروز شود. در دیگر بازی، آلمان، قهرمان دو دوره جام جهانی با نتیجه ۲-۱ برابر سوئد شکست خورد و از راه یافتن به مرحله نیمه نهایی بازماند.

در دیدارهای مرحله نیمه نهایی که در استادیوم المپیک شهر لیون برگزار خواهد شد، روز سه شنبه، امریکا به مصاف انگلیس می رود و روز چهارشنبه، هلند برابر سوئد بازی خواهد کرد.

ایتالیا ۰ - هلند ۲

این دومین بار بود که ایتالیا به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی میرسید. آنها اولین بار در اولین دوره جام جهانی (۱۹۹۱) موفق شدند به این مرحله صعود کنند. آتزوری ها که در دوره های دیگر جام جهانی موفقیت چندانی کسب نکردند، پس از بیست سال غیبت، نمایش غافلگیرکننده ای در تورنمنت امسال داشتند. این نمایش غیرمنتظره اما امروز با شکست برابر هلند در مرحله نیمه نهایی به پایان رسید، تا قهرمان فعلی فوتبال اروپا برای نخستین بار به مرحله نیمه نهایی جام جهانی راه پیدا کند.

بازی در نیمه اول به آرامی دنبال شد؛ مالکیت توپ بیشتر در اختیار هلند بود، در حالی که ایتالیاییها موقعیتهای گلزنی بهتری داشتند. نیمه دوم اما با برتری هلندیها آغاز شد. تا دقیقه ۶۵ آنها موفق شدند، ۱۰ شوت به سمت دروازه ایتالیا بزنند. تلاشهای آنها در بیست دقیقه پایانی بازی سرانجام نتیجه داد. در دقیقه ۷۰، خطای مدافع ایتالیا روی فن دنک، یک ضربه کاشته نصیب هلندیها کرد. شریدا اشپیتسه، هافبک هلند با یک ارسال بلند توپ را به محوطه جریمه فرستاد؛ جایی که ویویان میدما موفق شد در غفلت مدافعان ایتالیا، با یک ضربه سر محکم دروازه جولیانی را باز کند. هلند ۱۰ دقیقه بعد، دومین گل را نیز وارد دروازه آتزوری کرد. این گل نیز مانند گل اول از روی یک ضربه ایستگاهی، ارسال خوب اشپیتسه و این بار ضربه سر استفانی فن در گرات وارد دروازه ایتالیا شد.

آلمان ۱ - سوئد ۲

آلمانی ها که با حداکثر امتیاز از گروه خود صعود کرده بودند، پس از پیروزی قاطع ۳-۰ برابر نیجریه در مرحله یک هشتم نهایی، با امیدواری بیشتری وارد این مسابقه شدند. شکست ناپذیری برابر سوئد در ۲۴ سال گذشته، این امیدواری را تقویت می کرد. بازی نیز در نیمه اول بیشتر در اختیار ژرمنها بود. آنها در دقیقه ۱۶ موفق شدند اولین گل بازی را وارد دروازه سوئد کنند. ارسال زیبای ماگدالنا اریکسون در محوطه جریمه به لینا ماگول، مهاجم آلمان رسید تا او با یک حرکت آکروباتیک زیبا توپ را از میان پاهای لیندال، وارد دروازه سوئد کند.

سوئدیها اما خیلی زود در دقیقه ۲۲ پاسخ گل ماگول را دادند. سوفیا یاکوبسن، هافبک این تیم از اشتباه مدافعان آلمان استفاده کرد و با یک ضربه پای راست زیبا گل تساوی را به ثمر رساند.

بازی در نیمه اول با همین نتیجه به پایان رسید. نیمه دوم را اما سوئدیها درخشان آغاز کردند. در دقیقه ۴۸ ستینا بلکستنیوس، ضربه سر برگشتی رولفو را دروازه آلمان کرد. تلاش بازیکنان آلمان در ادامه برای زدن گل مساوی نتیجه نداد تا سوئدیها برای دومین بار در تاریخ خود، به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی راه پیدا کنند. آنها یک بار در سال ۲۰۰۳ نایب قهرمان جهان شدند و بار دیگر در سال ۲۰۱۱ به مقام سوم دست پیدا کردند.

 

خبرنگار
تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More