شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تراکتورسازی مانع بزرگ جشن قهرمانی پرسپولیس

 

در هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال ایران پرسپولیس در دیداری حساس مهمان تراکتورسازی تبریز بود.

تراکتورسازی در هفته‌های اخیر صرف نظر از شکستهای پیاپی دستخوش موضوعات حاشیه‌ای فراوانی شده که کاملا این تیم را از کورس قهرمانی دور کرده است.

سه شکست متوالی و دستگیری دروازه‌ بان اول این تیم محسن فروزان به دلایلی که همچنان مبهم است موجب شده تا فشار روانی حاصل از این مشکلات در ساقهای بازیکنان تراکتورسازی کاملا تاثیرگذار باشد.

تراکتورسازی یک - پرسپولیس یک

ترکیب دو تیم:

تراکتورسازی به رغم محرومیت مسعود شجاعی و آنتونی استوک گلزن اصلی خود سیستم تیمی خود را تغییر نداد و با همان سیستم همیشگی ۱-۳-۲-۴ به میدان آمد. احمد موسوی جایگزین شجاعی شد و ساسان انصاری نیز به عنوان تک مهاجم جای استوک را گرفت.

پرسپولیس به خوبی می‌دانست شکست در این دیدار نه تنها کسب مقام قهرمانی‌اش را به تاخیر می‌اندازد بلکه موجب از دست دادن اعتماد به نفس آنها در تقابل با پاختاکور در لیگ قهرمانان آسیا می‌شود. پیروزی در تاشکند و‌مقابل پاختاکور تنها شانس پرسپولیس برای صعود به مرحله بعدی این مسابقات است.

ترکیب تیمی پرسپولیس به مانند همیشه بود. در سیستم ۲-۳-۱-۴ این تیم امید عالیشاه پس از مدتها در ترکیب قرار گرفت.

 

گل پرسپولیس:

در دقیقه ۱۱ کمال کامیابی نیا از روی ضربه کرنر دروازه تراکتورسازی را باز کرد. در این صحنه اشتباه مرگبار مدافعین تراکتورسازی و دروازه‌بان آنها دلیل اصلی گل‌زنی کامیابی‌نیا بود.

در زمان کرنر هیچگونه تاکتیک مشخصی در سیستم دفاعی تراکتورسازی دیده نمی‌شد. در حالیکه به نظر می ‌رسید مهدی مهدی‌پور وظیفه مهار کامیابی نیا را در سیستم یارگیری من تو من به عهده دارد اما در این صحنه تنها نظاره‌گر توپ بود تا توپ سرگردان بر روی خط را کامیابی نیا به گل اول بازی تبدیل کند. در فوتبال دروازه‌بان سلطان منطقه شش قدم است و باید تمامی توپها را در این محوطه از آن خود کند اما اخباری گلر تراکتورسازی برروی خط دروازه تنها نظاره‌گر بود. .

 

گل تراکتورسازی:

پرسپولیس پس از گل سعی بر کنترل بازی داشت و با دفاع فشرده اجازه نمی‌داد تا تراکتورسازی به دروازه این تیم نزدیک شود. بازیکنان تراکتور در یک سوم تهاجمی فاقد خونسردی لازم بودند و دفاع پرسپولیس نیز به رهبری جلال حسینی موقعیت چندانی به این تیم نمی داد. درحالیکه پرسپولیس کاملا خسته به نظر می‌رسد و بازی‌‌محافظه‌کارانه‌ای را در پیش گرفته بود خط حمله تراکتور نیز فاقد خلاقیت لازم برای باز کردن دروازه این تیم بود.

در دقیقه ۷۹ پرتاب بلند دست حاج صفی و اثرگذاری اشتباه شجاع خلیل زاده توپ را در محوطه جریمه نصیب دانیال اسماعیلی‌فر کرد تا با شوت زیبای او بازی مساوی شود.

پرسپولیس با این تساوی در این دیدار حساس همچنان مدعی اصلی قهرمانی است اما مشکلی که موجب شده تا پرسپولیس در چهار دیدار اخیر تنها چهار امتیاز کسب کند و نتواند قهرمانی‌اش را زودتر جشن بگیرد بازیهای سنگین در لیگ ایران و قهرمانان آسیا است که موجب شده تا قدرت بدنی این تیم کاملا تحلیل رود.

 

استقلال تهران ۴ - استقلال خوزستان ۲

فرهاد مجیدی در اولین دیدار رسمی‌اش به عنوان سرمربی استقلال تا دقیقه ۸۶ با کابوسی جدی روبرو بود. استقلال تنها چهار دقیقه به پایان بازی با تیم انتهای جدول با نتیجه ۲-۲ مساوی بود. در حالی که خط حمله استقلال برنامه خاصی برای باز کردن دروازه استقلال خوزستان نداشت و تنها اشتباهات فردی حریف موجب شده بود تا دو گل به استقلال تقدیم کنند خط دفاعی شاگردان مجیدی روز بسیار پر اشتباهی را پشت سرگذاشت.بازیکنان جوان و گمنام استقلال خوزستان در ضد حملات به راحتی دفاع آشفته و نامنظم استقلال را غافل‌گیر می‌کردند.

فرید امیری و رضا درویشی در چندین و چند نوبت دروازه استقلال را تهدید کردند و دو بار هم موفق شدند دروازه حریف نامدار خود را باز کنند. گل دوم استقلال خوزستان از خطای پنالتی حسینی برروی رامین داوودی به دست آمد. داور بازی در این صحنه می‌توانست حسینی را به دلیل خطای آشکار او اخراج کند اما داور تنها به حسینی کارت زرد داد تا استقلال در دقایق باقیمانده ده نفره نشود.

مهمترین موضوعی که به استقلال خوزستان کمک می‌کرد تا به راحتی دروازه استقلال را تهدید کنند حضور دائمی و همزمان وریا غفوری و آرمین سهرابیان دو مدافع کناری در حمله بود که موجب می شد تا مهاجمین استقلال خوزستان با حضور خوب درویشی دروازه این تیم را تهدید کنند.

در شرایطی که دو تیم تا چند دقیقه به پایان مساوی بودند مرتضی تبریزی و علی کریمی در دقایق ۸۶ و ۹۰ گلزنی کردند تا نه تنها اولین تحربه مجیدی با پیروزی همراه شود بلکه سقوط استقلال خوزستان نیز قطعی شود.

استقلال خوزستان که چهار فصل سال پیش قهرمان لیگ برتر ایران شده بود حالا باید در لیگ یک شرکت کند. موضوعی که می‌تواند به مانند نفت تهران و سیاه جامگان مشهد منجر به محو‌ این تیم از رده باشگاهی فوتبال ایران شود.

 

بازیکن سابق تیم ملی ایران
تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More