شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
جدال استقلال و الهلال عربستان در دبی

بیم و امید استقلال

استقلال در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته سوم  لیگ قهرمانان آسیا باید مقابل الهلال عربستان بازی کند.استقلال و الهلال دو تیم پرافتخار تاریخ آسیا هستند که درسال‌های اخیر نتوانستند افتخارات گذشته خود را تکرار کنند. استقلال سال گذشته موفق شد با حضور تیم هایی همچون الهلال و العین از گروه خود به عنوان تیم اول صعود کند اما بنظر می‌رسد که این فصل شرایط کاملا متفاوت است.

الهلال نسبت به گذشته به مراتب تیم بهتری شده و گذشته از اینکه در لیگ عربستان تعقیب کننده اصلی النصر صدرنشین لیگ است با دو پیروزی در لیگ قهرمانان آسیا شانس اول صعود به مرحله حذفی نیز محسوب می‌شود.

استقلال برخلاف الهلال شرایط خوبی ندارد. این تیم در لیگ ایران تا حدود زیادی از صف مدعیان خارج شده و با کسب یک امتیاز در دو دیدار گذشته لیگ قهرمانان آسیا شانس چندانی برای صعود ندارد.

این دیدار آخرین فرصت استقلال است تا بتواند با پیروزی مقابل الهلال امیدهایش را برای صعود به مرحله حذفی زنده نگه دارد.

استقلال در صورت پیروزی نه تنها به صعود از گروه خود امیدوار می‌شود بلکه می‌تواند تا حدود زیادی شکست در داربی بزرگ تهران را هم فراموش کند.

آرایش الهلال:

الهلال با مربیگری زوران مامیچ کروات بسیار منظم بازی می‌کند. مامیچ با انتخاب سیستم ۲-۴-۴ کلاسیک و استفاده از دومهاجم همواره سعی می‌کند حریف را تحت فشار بگذارد. گومز فرانسوی و جووینکو ایتالیایی دو مهاجم این تیم هستند که همواره توسط دیجینک استرالیایی و محمد کانو ملی پوش عربستانی از کناره‌ها تغذیه می‌شوند.

بدون تردید در سیستم مورد نظر الهلال نقش کاپیتان این تیم کارلوس ادواردو برزیلی غیر قابل انکار است. ادواردو با تکنیک منحصر به فرد خود حضوری چشم‌گیر در حملات دارد. با حرکات بدون توپ دو مهاجم الهلال فضاهایی بسیاری در بین خطوط دفاعی حریفان بوجود می‌آید که ادواردو به خوبی در این فضاها صاحب توپ می‌شود.

هافبکهای دفاعی استقلال باید مراقب حرکات این بازیکن باشند در غیر این صورت روز بسیار سختی را پیش رو دارند.

آرایش استقلال:

استقلال در دیدارهای گذشته لیگ و بازیهای آسیایی با سیستم ۳-۳-۴ که در زمان‌هایی و با جابجایی فرشید باقری به ۱-۳-۲-۴ تبدیل می شد به میدان می آمد. با غیبت انضباطی باقری احتمالا امید نورافکن جانشین او می‌شود. نورافکن بهترین گزینه در این پست است که موجب می‌شود تا علی کریمی دیگر هافبک دفاعی استقلال نقش بیشتری در حملات ایفا کند. با مصدومیت احتمالی روزبه چشمی احتمالا محمد دانشگر زوج پژمان منتظری در مرکز خط دفاعی می‌شود. منتظری به رغم تجربه بالا سرعت لازم برای پوشش مدافعان کناری خود را ندارد و دانشگر هم فاقد تجربه لازم در این رده از فوتبال است.

الهلال با دو مهاجم بازی می‌کند و در چنین شرایطی دو‌مدافع مرکزی استقلال در شرایط یک در مقابل یک قرار می‌گیرند، موضوعی که کادر فنی استقلال باید مراقب آن باشد .حضور همیشگی یکی از دو هافبک دفاعی استقلال در تمامی جریان بازی و ایجاد برتری عددی در مرکز خط دفاعی برای استقلال بسیار مهم است.

خط حمله استقلال با حضور منشا، پاتوسی و ایسما خطرناک است اما بنظر می‌رسد بازی ترکیبی این سه بازیکن برای دیگر تیم‌ها تا حدودی مشخص شده است.حضور احتمالی الهیار صیاد منش جوان می‌تواند تمامی معادلات سیستم تدافعی الهلال را برهم بزند.

الهلال از نوع بازی صیادمنش آگاهی ندارد و حضور این بازیکن می‌تواند برگ برنده استقلال باشد.پیروزی در این دیدار تمامی امیدهای استقلال برای ادامه مسابقات را دوباره زنده می‌کند اما درصورت شکست مقابل الهلال،شفر سرمربی آلمانی این تیم و شاگردانش روزهای سخت و پر استرسی را پیش رو خواهند داشت.

 

 

بازیکن سابق تیم ملی ایران
تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More