شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

بیانیه کنایه آمیز کی روش به منتقدان؛ شما خوبید و نیازی به آماده سازی برای جام جهانی نیست

 

کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با انتشار بیانیه‌ای تمسخرآمیزبا بیان اینکه لیگ برتر ایران با لیگ‌های اروپایی تفاوتی نمی‌کند، گفت: «کاملا مشخص است که سطح آمادگی بازیکنان این لیگ با لیگ‌های اروپایی یکسان است».

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، کارلوس کی روش، روز چهارشنبه، ۱۵ فروردین و پس از برد ۳ به صفر شب گذشته رئال مادرید برابر یوونتوس در لیگ قهرمانان آسیا با انتشار بیانیه‌ای تمسخرآمیز سطح لیگ برتر ایران را با لیگ‌های اروپایی یکسان دانست.

در بخشی از بیانیه سرمربی تیم ملی ایران آمده است: «بعد از دیدار شب گذشته یوونتوس و رئال مادرید اکنون کاملا مشخص است که لیگ برتر ایران همانند اروپاست و سطح سرعت بازی، ریتم و فشار مشاهده شده یکسان است و ما کاملا آماده رویارویی رونالدو، ایسکو و بقیه دوستان درجام جهانی هستیم».

وی افزود: «بنده باید عذرخواهی صمیمانه خود را به بازیکنان تیم ملی تقدیم کنم. فکرمی‌کردم که این وظیفه من است برای یک برنامه آماده سازی خاص بجنگم تا شاید بتوانم این فرصت را درجهت اینکه آن‌ها آمادگی بهتری برای حضور در رقابت‌های جام جهانی داشته باشند، بدهم تا بتوانند با توجه به ظرفیت فوق العاده،  با افتخار و غرور بدرخشند».

دراین حال، کانون مربیان فوتبال ایران نیز به اظهارات چند وقت اخیر سرمربی تیم ملی واکنش نشان داد. این کانون دربیانیه خود که روز چهارشنبه منتشر شد، نوشته است: «به نظر می‌رسد بیشتر از آنکه مباحث مطروحه آقای کی روش جنبه فنی و منطقی داشته باشد، بیشتر دارای مفاهیمی غیرعلمی و در سطح کوچه و بازار است که سرمربی تیم ملی آن را در بوق و کرنا کرده و در رسانه‌ها عنوان کرده است. شاید عده ای در این بلبشو گول خورده و بهانه‌ای به دست دهند تا بتوان نتایج احتمالی تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را به گردن آن‌ها بگذارند».

این کانون درادامه بیانیه خود افزود: «هفت سال قدرت درانتخاب همکاران، عزل و جابجایی آنان، برگزاری اردوها، تعطیلی رقابت‌های لیگ برتر و انتخاب حریفان تمرینی، همراهی همه رسانه‌های دیداری و شنیداری جایی برای بهانه گیری آقای کی روش باقی نمی‌گذارد و سرمربی تیم ملی مسئوول مستقیم نتایج این تیم در بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه است و نه شخص دیگر».

حواشی تیم ملی از هفته گذشته و در پی صحبت‌های کی روش در کنفرانس خبری بعد  از بازی دوستانه با الجزایر وارد فاز جدیدی شد. سرمربی تیم ملی در این نشست خبری به صراحت اعلام کرد که بازیکنان داخلی از آمادگی لازم برای حضور در رقابت های جام جهانی برخوردار نیستند و این بازیکنان باید ۴۰ روز در اختیار او باشند تا از نظر جسمانی و قوای بدنی آماده شرکت در مسابقات پیش رو باشند.

پس از این مصاحبه، برخی از سرمربیان تیم‌های لیگ برتر و در راس آن برانکو ایوانکوویچ، سرمربی کروات پرسپولیس، با انتقاد از اظهارنظر کی روش اعلام کردند که وقتی که سرمربی تیم ملی بازی‌های لیگ برتر را زیر نظر ندارد و آن‌ها را از نزدیک تماشا نمی‌کند، از کجا می‌داند که بازیکنان داخلی آماده حضور درجام جهانی نیستند. آن‌ها تلویحا او را متهم کردند که از هم اکنون می‌خواهد ناکامی احتمالی تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۸ را توجیه کند.

تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More