شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
پایان هفته بیست و پنجم لیگ برتر ایران

بوی خوش قهرمانی

پرسپولیس مقابل سایپا پیروز شد تا با شکست تراکتورسازی فاصله‌‌اش را با نزدیکترین رقیبش به پنج امتیاز برساند و بیشتر از هر زمان به قهرمانی نزدیک شود.

پرسپولیس در صورت قهرمانی برای سه سال پیاپی قهرمانی‌اش را جشن می‌گیرد و در کنار سپاهان رکورددار لیگ برتر ایران می‌شود.

تراکتورسازی در رشت مغلوب سپیدرود انتهای جدولی شد تا امیدهایش برای قهرمانی کم رنگ شود. استقلال پس از پیروزی در لیگ قهرمانان آسیا دوباره احیا شد و با شکست سپاهان به رده سوم جدول صعود کرد. سپاهان با این شکست تمامی امیدهایش برای قهرمانی را از دست داد و تنها باید به فکر کسب سهمیه آسیایی باشد

در انتهای جدول استقلال خوزستان با شکست در داربی خوزستان مقابل فولاد سقوطش حتمی شد. سپیدرود با نادر دست نشان کاملا متفاوت شده و با کسب سه امتیاز مقابل تراکتورسازی تنها دو امتیاز نیاز دارد تا از نفت مسجد سلیمان پیشی بگیرد و از منطقه سقوط فرار کند.

 

پرسپولیس ۳- سایپا ۲

پرسپولیس پس از پیروزی مقابل الاهلی عربستان در این دیدار ترکیب تیمی‌اش را تغییر داد. مهدی ترابی جایش را به سروش رفیعی داد و سیامک نعمتی جایگزین مهدی شیری در دفاع راست شد.

پرسپولیس در شروع بازی کمی سردرگم بود و سایپا در همان ابتدای بازی با کرنر معین عباسیان و با دخالت رضا اسدی به گل رسید.

پس از گل پرسپولیس به خوبی توانست جریان بازی را با حرکات خوب رفیعی کنترل کند. در سیستم ۲-۳-۱-۴ پرسپولیس بودیمیر و علیپور دو مهاجم همیشگی بودند اما به رغم گلزنی علیپور بودیمیر بدون تردید یکی از با کیفیت ترین بازی هایش را به نمایش گذاشت.

در دقیقه ۳۲ کامیابی نیا با پاسی دیدنی بشار رسن را در منطقه چهارده زمین

( نیم دایره پشت محوطه جریمه)صاحب توپ کرد تا رسن بازی را مساوی کند.

در شروع نیمه دوم و با اضافه شدن ترابی که جایگزین مهدی شریفی شده بود پرسپولیس کاملا متحول شد و به خوبی جریان بازی را در دست گرفت. در دقیقه ۴۹ بودیمیر با دیدی بسیار عالی ترابی را در سمت مخالف صاحب توپ کرد که با پاس عالی تر ترابی، علیپور توانست سیزدهمین گل فصل خود را به ثمر برساند تا پرسپولیس بتواند ار حریف جوان و سخت کوش خود پیشی بگیرد.

پس از گل دوم پرسپولیس کاملا تیم برتر میدان شد. یکبار دیگر و‌در دقیقه ۶۲ و‌با شروع مجدد بیرانوند مدافع سایپا اشتباه فاحشی داشت تا علیپور با دروازه بان سایپا تک به تک شود. در حالیکه علیپور زاویه مناسبی برای باز کردن دروازه سایپا نداشت با تیزهوشی ترابی را در سمت دیگر صاحب توپ کرد تا پرسپولیس به گل سوم خود برسد. در گلهای دوم و سوم پرسپولیس نوع پوشش نامناسب مدافعین سایپا یکی از عوامل اصلی گلزنی‌های پرسپولیس بود. در شرایطی که ساموئل سارفو مدافع سایپا به منظور جلوگیری از ضربات آخر مهاجمین حریف  باید به آنها نزدیک می‌شد و آنها را تحت فشار قرار می‌داد اما در هر دو صحنه از ترس پنالتی دستانشان را در پشت بدن خود پنهان کرد و‌تنها نظاره گر بود تا دروازه سایپا براحتی باز شود. سارفو از ترس برخورد احتمالی توپ به دستانش که می توانست پنالتی شود کاملا مهاجمین پرسپولیس را آزاد گذاشت.

پس از گل سوم بازیکنان پرسپولیس چندین موقعیت گل داشتند که به راحتی آنها را از دست دادند. در دقیقه ۶۸ رضا اسدی در غفلت محمد نادری از سمت چپ دروازه پرسپولیس را باز کرد تا برانکو دست به تغییر بزند. پس از گل دوم سایپا، محسن ربیعی‌خواه جایگزین رسن شد و پرسپولیس به ۲-۴-۴ خطی تغییر کرد. در این سیستم ربیع خواه و کامیابی نیا با ویژگی‌های دفاعی قصد داشتند جریان بازی را کنترل کنند که به خوبی این وظیفه را انجام دادند تا پرسپولیس با این پیروزی هر چه بیشتر بوی قهرمانی را حس کند.

 

سپاهان ۰ - استقلال ۱

دیداری تماشایی که با حرکت تکنیکی و استثنایی پاتوسی در لحظات پایانی جذاب تر نیز شد. سپاهان در چند هفته گذشته وارد بحران شده و در سه دیدار گذشته تنها یک بار موفق به گلزنی شده است. برای تیمی که می‌خواهد در کورس قهرمانی بماند این شرایط مطمئنا نوعی بحران است که امیر قلعه نویی نتوانسته آن را برطرف کند. استقلال پس از پیروزی مقابل الهلال اعتماد بنفس از دست داده خود را دوباره به دست آورد. در ترکیب تیمی استقلال حضور امید نورافکن بعنوان هافبک دفاعی یکی از عوامل اصلی استحکام سیستم دفاعی این تیم بود. نورافکن با قدرت جوانی و جنگدگی‌‌اش توانسته تعادل مناسبی در میانه زمین استقلال بوجود بیاورد تا بازیکنان تکنیکی این تیم به مانند پاتوسی، اسماعیلی و شجاعیان با خلاقیتهای فردی خود حضور پررنگ تری در حملات داشته باشند.

پاتوسی در این دیدار بدون تردید ستاره میدان بود، جایگیری عالی او در فضای بین مدافعین مرکزی و هافبکهای دفاعی سپاهان موجب می‌شد تا استقلال موقعیتهای خوبی نصیبش شود. جابجایی پاتوسی و ایسما خط دفاعی سپاهان را سردرگم کرده بود. در نیمه دوم و پس از اضافه شدن منشا و مرتضی تبریزی سیستم تهاجمی استقلال به مراتب خطرناکتر شد.

دقیقه ۸۵ کریمی از روی ضربه کرنر پاتوسی دروازه سپاهان را باز کرد و در حالی که گل درست بنظر می رسید اما داور گل را مردود اعلام کرد تا بازی تا دقیقه ۹۷ همچنان بدون گل باشد.

در آخرین ثانیه های بازی همکاری منشا و پاتوسی پیروزی را نصیب استقلال کرد. پاتوسی در این صحنه با تکنیکی ناب و دیدنی سه مدافع سپاهان را از پیش رو برداشت و از درون محوطه شش قدم و با شوتی سرکش پیام نیازمند دروازه بان جوان و شایسته سپاهان را تسلیم کرد.

استقلال با این پیروزی یکبار دیگر در صف مدعیان قرار گرفت که با لغزش احتمالی تراکتورسازی می تواند به رتبه دوم جدول نیز صعود کند.

 

سایر نتایج :

سپیدرود ۳ - تراکتورسازی ۱

استقلال خوزستان ۱ - فولاد ۳

ماشین‌سازی ۰ - نساجی ۰

پدیده ۳ - نفت مسجد‌سلیمان ۰

صنعت نفت آبادان ۱ - پارس جنوبی جم ۰

پیکان ۰ - ذوب‌آهن ۱



 

بازیکن سابق تیم ملی ایران
تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More